יום שני, 10 באוקטובר 2011

טוסט צרפתי בפרמז'ן עם בייבי תרד מאודים בחמאה. (pain perdu)



אחת מהארוחות הטעימות שאכלתי לאחרונה.. זו מנה מקסימה קלילה להכנה ופשוט מתפוצצת מטעם מדהים.
היא הוכנה מחלה ששכבה כמה ימים בצד- בלי שיגעו בה (לחם אבוד) ומעל בייבי תרד מקסימים שישבו במקרר באריזה שקופה.. קצת חמאה, ביצה ופרמז'ן, שום...
ועל הצלחת; אחת היצירות הקולינאריות הנפלאות שיצא לי לאכול לאחרונה.. לזה הוספתי ביצת עין חמודה בצד.. ככה סתם, כי הייתי חייב ליד התרד (פאק בילדות), אבל אתם ממש לא חייבים.
מקשטים עם פרמז'ן או פיקורינו וקצת פלפל שחור. 

מצרכים: (4 מנות)
4 פרוסות חלה עבות יחסית
2 ביצים
4 כפות חלב
מלח ופלפל שחור לפי הטעם
3 כפות פרמז'נו ראג'יאנו מגורדת
4 חופנים גדולים של עלי בייבי תרד
3-4 כפות חמאה (כן הרבה, כך אני אוהב, אתם יכולים עם קצת פחות)
1 שן שום קצוצה

הכנה:
1 – מערבבים יחד בקערה גדולה את הביצים, החלב, הפרמז'ן והתיבול לפי הטעם, פלפל ומלח..
משרים את פרוסות החלה כ דקה או 2 כל אחת.. ומטגנים בכף חמאה זוג זוג במחבת עם ציפוי שאינו דביק (קרמי, טפלון וכיוצ'). מוציאים לצלחת עם נייר סופג.
2 – באותה המחבת ממיסים מעט חמאה על אש קטנה ומוסיפים את עלי התרד. ממתינים קצת תוך כדי שהופכים אותם במחבת בעזרת מלקחיים.. ברגע שהם מעט קמלים, מוסיפים את השום ואת יתר החמאה. מתבלים במלח ופלפל שחור לפי הטעם.. ומבשלים לדקה או שתיים נוספות עד שהתרד יאבד את נפחו.
(לא צריך לטגן, עד שיקמלו למוות.. רק שיהיה אפשר לקפל אותם איך שרוצים. בגלל שאלה עלי בייבי.. זה יהיה מהיר מאד!)
3 – מגישים לכל סועד פרוסת "טוסט" שמעליה רבע מתערובת העלים.. ומפזרים מלמעלה פרמז'אנו\פיקורינו טרייה.
(אפשר כמובן גם להכין ביצים עלומות, או ביצי עין מטוגנות במעט חמאה ולהגיש יחד כמובן.. )


בתאבון,
אביעד. 


כמו תמיד, הקליקו על התמונות כדי לראותן ברזולוציה הטבעית שלהן. 
ואל תשכחו להגיב.. 
C YA.

6 תגובות:

  1. תרד עם פרמז'ן...
    בסיום קורס הבישול שלי הכנתי דים סאם שהמתכון שלו מסתובב עכשיו בכל העולם. הוא באמת טוב.
    בשלבי ההכנה השופטים (חמישה מצמרת השפים בארץ) הסתובבו בין העמדות ובחנו את העניינים.
    הם נעמדו ליד קערת המלית שלי ושאלו ממה זה מורכב, עניתי להם בנונשלנטיות שעל המלית הזו לא צריך לדבר, היא רק צריכה להיטעם.
    כך היה.
    קיבלתי מצטיינת קורס בגללה.
    הבסיס היה זהה לתרד שלך, אבל הוספתי עוד כמה תוספות.
    מאז , בכל פעם שרוצים לעשות לי נעימי בלב - מדברים איתי על תרד מאודה בשילוב גבינה כזו או אחרת.
    אני חושבת על הטוסט הפראנסאווי הזה והקיבה שאין לי מתהפכת.
    אדיר אביעד. אדיר !

    השבמחק
  2. אני בהחלט סבור כי שברת שיא עם הצילומים הפעם. לחלץ תמונות כל כך מגרות מטוסט זו אומנות של ממש.

    תרד זה טעם נרכש. הוא בריא מאוד, בעיקר כי הוא מכיל ברזל ולכן מומלץ למי שממעט באכילת בשר.

    LazyBoy, Hungry like a wolf

    השבמחק
  3. אכלתי טוסט צרפתי אולי במאה דרכים וצורות שונות ומשונות אבל חייבת להודות... מעולם לא עם תרד.
    בלוטות הטעם שלי התעוררו מוקדם היום (-:
    תודה

    השבמחק
  4. קל, פשוט, טעים ומאד מקורי!
    שילוב מנצח ותמונות משגעות.

    שאפו! :)

    השבמחק
  5. בלוג נהדר ומושקע עד מאין כמוהו...
    אוהבת מאד...
    שאלה ? באיזו תבנית אתה משתמש ? אני אוהבת את המראה הנקי של הבלוג , כל אור הזרקורים מופנה לאוכל ולא לדברים אחרים.
    תודה
    חיה

    השבמחק
  6. הי חיה, תודה רבה.

    עיצוב הבלוג, לקח לא מעט זמן, בעוד אני משתמש בפלטפורמה של בלוגר אמנם, אך לא מעט כתיבת קוד שהם מאפשרים בנוסף כדי לסגור או לשייף את הקצוות כך שיהיו מושלמות לטעמי.
    הקווים הנקיים והזרקור על התמונות הם בדיוק מה שרציתי שיהיה כאן.
    האמת, חשבתי על שדרוג משמעותי לאתר, שיהיה אינטרקטיבי יותר, אולי ביום הולדת שנה.. נראה.

    תודה שוב,
    אביעד.

    השבמחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...