יום שני, 11 באפריל 2011

בראוני'ס אגוזי מלך


מזמן לא היה לנו קינוח. כמו שאתם יודעים, זו לא ההתמחות הראשונה שלי, אני בדרך כלל משאיר
את המעמסה הזו של קינוחים, על הקונדיטורים. אך זה אולי מפני שאני גם לא כזה חסיד של קינוחים.
אמנם אני חייב משהו מתוק בסוף ארוחה.. אבל זה לא משנה לי, גם אם מישהו יציע לי 2 קוביות של שוקולד פרה.
אני מבחינתי סגור מהבחינה הזו.
אך בכל זאת, קינוח טוב מרים כל ארוחה לרמה אחרת לגמרי, קינוחים מושקעים על אחת כמה וכמה..

הפעם, הלכתי על משהו די פשוט, בסיסי שאין אחד שלא אוהב.. לאו דווקא כקינוח לארוחה, זה גם יכול
להתלוות לכוס אספרסו בבוקר או אחה"צ.. או סתם ככה לנישנוש מעל השיש במטבח (הכי טוב אה?!)
ומכיוון שהיום יום ההולדת שלי (11 באפריל)..הרשתי לעצמי להתפנק ולפנק אתכם גם כן.

בראוני'ז אלו קוביות עוגה שוקלדיות ביותר, המזוהות קודם כל עם אחינו בארצות הברית.
שם נוכל לרכוש אותן בכל פינה.. פה בארץ נמצא אותם כיום גם בלא מעט בתי קפה.
בגדול? די קל להכנה וטעים טילים!

מצרכים: (לתבנית אחת בגודל בינוני (27X33)
250 גר' שוקולד מריר משובח (2 וחצי חבילות)
200 גר חמאה רגילה = לא מלוחה (1 חבילה)
4 ביצים, בטמפ' החדר!!!!!!!! לא קרות. (לא צריך להפריד ולא כלום!)
1 וחצי כוס סוכר לבן פשוט
6 כפות אבקת קקאו
1 כוס קמח לבן מנופה
2 חופנים אגוזי מלך קצוצים בסכין

איך מכנים?
מחחמים תנור אפיה ל 180 מעלות.
1 - ממיסים את החמאה יחד עם השוקולד בקערה גדולה ומערבבים לתערובת מבריקה והומוגנית. שומרים בצד.
2 - בקערה נוספת מקציפים את הביצים יחד עם הסוכר כ 5 דק' (לא לחפף) עד לקבלת עיסה יפה ועשירה בצבע צהוב בהיר
3 - מאחדים יחד את התערובות עד שהם מתמזגות יחד, באופן מושלם והצבע נהיה חום כהה יפה ומבריק.
4 - מוסיפים תוך כדי בחישה, את הקמח המנופה, ואבקת הקקאו (המנופה!) עד שתקבלו עיסה חלקה ומוצקה.
5 - מערבבים פנימה את האגוזים ויוצקים את התערובת לתבנית מרופדת בנייר אפיה. משטחים אותה ומכניסים לתנור שחומם מראש ל 20-25 דק' (לא יותר) העוגה צריכה להיות טיפה יבשה בשוליים(!), אך לחה וסדוקה בכל שטחה.

מוציאים ומצננים עד לטמפ' החדר לפני שחותכים ריבועים.

בתאבון,
אביעד.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...