יום שני, 19 במרץ 2012

קרמבל תפוחים, אגסים ואגוזי מלך



אם היה עלי לבחור בקינוח אחד ויחיד, שאותו אוכל עד סוף ימי מבלי שתהיה לי שום דרך להתחרט או לשנות, אני מניח שאחרי קובית שוקולד משובח, הייתי הולך על קרמבל תפוחים עם גלידת וניל קרירה.
הקינוח המענג, המפנק, המנחם הזה, הוא מבחינתי עלית הקינוחים העולמית. אני מוותר על כל המגדלים באוויר, המוסים וכל קינוח כזה או אחר שאכלתם או אכלתי אני בחיי.. למען הקרמבל הפשוט והטעים הזה. זו מנה שדורשת הכנה ממש מהירה של מעט פירות מקורמלים בחמאה וסוכר, קצת בצק פירורי.. ואפייה בתנור חם, שיאגד את כל הדברים הפשוטים הללו למנה חלומית, חמה, מתוקה ומיוחדת במינה.

אני לא זוכר את הפעם הראשונה שאכלתי קרמבל כמו שצריך, אבל מאז, אם יש את המנה הזו בתפריט, זו בדרך כלל תהיה הבחירה שלי ללא היסוס. כמו שאמרתי, ממש פשוט להכין אותה, כך שכל אחד מימכם יוכל ליהנות ממנה כבר היום, בבית, מבלי לצאת לשום מסעדה. מה שצריך אלו כמה תפוחים ואגסים (לא חובה יחד, אפשר להחליט על אחד מהם, למרות שתפוח הוא הקלסי), קצת קמח וחמאה וזהו. מעט יותר מחצי שעה ואתם רוכנים מעל קערת גן עדן יוצאת מן הכלל. הקינוח הזה שיוצא מן התנור מריח כמו קונדיטוריה וכדור הגלידה המשובח שיונח עליו, יתחיל לזרום בקרירות מעל הפרות החמים והבצק הפריך והמתוק. התערובת הזו היא התגלמות הטעם המושלם! מצחיק שאני מתלהב כל כך מקרמבל פשוט נכון? נכון. פשוט, קל והכי טעים בעולם.

מצרכים: (4 מנות ~)
למילוי
30 גר' חמאה
4 תפוחים מסוג גרנד סמית' קלופים
2 אגסים יפים וגדולים
1 כף סוכר חום
1 מקל קינמון
1/4 כפית אבקת קנמון
קורט אגוז מוסקט
1 חופן אגוזי מלך קצוצים
1 כפית מיץ לימון
1 כף דבש, סילאן או רוטב מייפל

לפירורי בצק
1 כוס קמח לבן מנופה
100 גר' חמאה קרה חתוכה לקוביות
3 כפות סוכר חום
1/2 כוס אגוזי מלך
קורט מלח

גלידה להגשה

 

הכנה:
1 – פלטו את התפוחים והאגסים מכל מה שלא אכיל וחתכו לקוביות בגודל ביס. במחבת גדולה ועמוקה או בסיר קטן המיסו 30 גר' חמאה והוסיפו את הפרות יחד עם מקל הקינמון. ערבבו בעדינות כדקה בערך. הוסיפו את הסוכר החום, אבקת הקינמון, אגוז מוסקט, מיץ לימון, אגוזי מלך והדבש. ערבבו היטב יחד ובעדינות במשך 3-5 דק' עד שהפירות מתרככים מעט וארומאטיים מכל התבלינים. סגרו את הלהבה ושימרו בצד.
2 – במעבד מזון הוסיפו את האגוזים יחד עם הסוכר החום ותוך כדי הפעלה בפולסים, הפכו את המצרכים לתערובת פירורית הומוגנית. הוסיפו את הקמח ושוב ערבבו יחד עד שתקבלו תערובת הומוגנית.
3 – הוסיפו את קוביות החמאה ואת קורט המלח והפעילו בזהירות, בפולסים בלבד עד שתקבלו תערובת פירורים!! (אנחנו לא מחפשים בצק מגובש, אלא מן טקסטורה של חול), ברגע שקיבלתם פירורים הומוגנים, הפסיקו את פעולת העיבוד.
4 – הוסיפו את תערובת הפירות לקערות הגשה אישיות עד לגובה 3/4 ובזקו מעל (בעזרת כף) את פירורי הבצק עד שכל הפירות מכוסים.
5 – הכניסו לתנור שחומם מראש ל 190 מעלות ואפו כ 20-30 דק' או עד שהבצק מזהיב בצבע עמוק וסוכרי הפרות מבעבעים.
הוציאו, המתינו כמה דק (זה רותח!!!!!) והגישו עם כדור גלידה לטעמכם.


בתאבון,
אביעד.

2 תגובות:

  1. יש לי אנטי לא מוסבר לפירות אפויים, אבל הפירורים עם האגוזים מגרים חבל"ז.

    השבמחק
  2. אז נעשה לך סיר של פירורים.. אין בעיה ;)
    א.

    השבמחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...