יום שלישי, 6 בספטמבר 2011

שקשוקה איטלקית. תרד, עגבניות שרי צלויות, פנצ'טה, מוצרלה ופיקורינו





באחד המתכונים שעשיתי לאחרונה, הייתי צריך לצלות לשעה שעתיים חצאי עגבניות שרי תמר, בשמן זית שום ומלח גס.
זהו הבסיס של אחת הפסטות שבקרוב אעלה לבלוג.. אך כמו תמיד, בשביל שיהיה שווה להדליק את התנור לכל כך הרבה זמן..
אני עושה כמות גדולה יותר. גם מכיוון שאני יכול, וגם בשביל שיהיה לי עוד מהמוצר, אם אצטרך למשהו אחר.
את העגבניות הללו אפשר לשים בצנצנת סגורה במקרר ולהטמין עד שבוע לשימוש אידיאלי.
בכל מקרה, אני לא המתנתי שבוע.. אלא כבר ביום למחרת.. חשבתי מה לעשות איתן. אך באותו היום לא ממש בא לי שוב פסטה..אלא משהו אחר לגמרי. שקשוקה. אז חשבתי שזה דווקא יכול להוות בסיס מעולה, טעים מתקתק ועשיר מאד לשקשוקה.
אבל מכיוון שיש שם כבר שום ושמן זית, חשבתי על שדרוג לשקשוקה עם השפעה איטלקית כבדה. אז פתחתי כהרגלי את המקרר והתחלתי להוציא את כל הדברים הטעימים שממתינים לי. עלי תרד צעירים, צרור בזיליקום טרי וירוק, משולש ענקי של פיקורינו שרכשתי לפני כמה ימים, חבילה של פנצ'טה וביצי משק ענקיות.
הכל התמזג לידי אחת מהמנות המדהימות שאכלתי לארוחת ערב לאחרונה.. וואו כמה שזה היה טעים. אני לא יכול להפסיק לחשוב מתי אעשה לעצמי שוב כזו מחבת. אבל קודם אתם. אה כן.. אל תשכחו לחם! טרי, מתפצפץ. שתוכלו לנגב ולטבול בחלמון הרך וברוטב האדיר הזה שנוזל סביבו.



מצרכים: (מחבת לרעב כמוני, או לזוג נורמאלי)
4 כפות שמן זין משובח
1 כוס עגבניות שרי צלויות בתנור (חצאי עגבניות שרי, שמן זית שום ומלח גס כשעה בתנור על חום של 160 מעלות)
2 עגבניות תמר חלוטות מרוסקות (או רוטב לפסטה מצנצנת בייבוא איטלקי)
חופן ענקי של עלי תרד צעירים ורעננים
7-8 עלי בזיליקום קרועים ביד
4 פרוסות פנצ'טה פרוסות לסרטים
1 שן שום פרוסה
מלח שחור טרי גרוס
{לא צריך מלח!!!}
3 ביצי משק גדולות
חופן פיקורינו מגורדת
חופן מוצרלה איכותית מגורדת

הכנה:
1 -  במחבת כבדה, חממו את שמן זית וטגנו את הפנצ'טה ל 30 שניות בערך. הוסיפו את העגבניות שרי הצלויות וערבבו יחד.
2 -  הוסיפו את העגבניות המרוסקות, השום ו 3 כפות מים בערך. הגבירו את האש וצמצמו תוך כדי ערבוב עדין.
3 - הוסיפו את חופן עלי התרד וערבבו לדקה עד שהם קמלים. הוסיפו את עלי הבזיליקום וערבבו לכמה שניות.
4 - שיברו את הביצים פנימה, פזרו מעט פלפל שחור טרי ומעל הכל את הגבינות על כל שטח פני המחבת. בשלו ללא מכסה כ 2 דק בערך והכניסו לתנור שחומם מראש על 220 מעלות (טורבו) ל 2 דק' נוספות. הוציאו והגישו עם לחם טרי.



בתאבון, אביעד.

8 תגובות:

  1. אין...אין..אני ממש מזוכיסטית (לראות ולא לאכול!!)... השקשוקה הזאת פשוט מעוררת תיאבון בצורה בלתי רגילה .שאפו על הקומבינציה.

    השבמחק
  2. הי קרינה, תודה!
    יש לי הצעה נגד מזוכיזם, פשוט תכיני לעצמך ותהני גם כן ;)
    כיף לראות אותך שוב.
    אביעד.  

    השבמחק
  3. שאפו!שאפו!שאפו!כבר שבוע אני לא מצליחה לצאת מהבלוג שלך.פוסטים מתכונים ותמונות מתחרים בינם לביו עצמם בשלמות!תמשיך אל תפסיק!!!!

    השבמחק
  4. שלום לך!, איזה כיף של פרגון.
    בשביל אנשים כמוכם, אני ממשיך, מבשל, מצלם וכותב. מקווה לראותך שוב.
    המשיכו להגיב. זה הכוח שמניף את המפרשים.

    תודה שוב,
    אביעד.

    השבמחק
  5. נראה פשוט נהדר.
    LazyBoy , Hungry Like A Wolf

    השבמחק
  6. ברורררר שאני יכולה להכין לעצמי ולהנות גם כן, רק שבשעה שראיתי את השקשוקה הנפלאה הזאת הייתי בעבודה ולכן רק יכולתי לחלום על הטעמים..
    אבל (וכאן השוס) בינתיים כבר הספקתי להכין את השקשוקית הזאת ולהנות הנאה מרובה....

    השבמחק
  7. איזה כיף לשמוע!
    השאלה אם הלכת עד הסוף, צלית עגבניות בתנור וכיוצ'.. מגניב שעשית.
    מקווה שתמשיכי להנות.

    אביעד.

    השבמחק
  8. טוב, נו... מודה, חרשתי את הפוסט הזה לפחות עשר פעמים, אבל בכל פעם לא בדיוק ידעתי מה לומר, מה, שהתמונות מדליקות לי ת'פיוז? שאני נשבעת בלילי השכנה שבעוד דקה אני הולכת לקנות שרי תמר?
    שאני מתבאסת שיש לי כרטיס כבוד באבו כביר, שם נמצאת הקיבה שלי לצד חבריה שרשומים על שמי?
    אתה רואה? אין לי מה לומר.
    יאללה תמחק.

    בעצם... אני כן אגיד משהו, אני אגיד שאני חושבת שזו השקשוקה הכי מיוחדת ומגרה שיצא לי לפגוש (בדרך כזו או אחרת).
    התמונה האחרונה מדהימה, והתמונה של העגבניות ... ביג אללי !

    נשיקות

    ארי

    השבמחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...