יום רביעי, 22 ביוני 2011

שעועית ירוקה, שמן זית ועגבניה


שעועית ירוקה היא ירק שאני אישית מאד אוהב. ביננו, כמות הירק שאני צורך היא די קטנה, בטח
בהשוואה לפחמימות ולחלבונים.. אך ברגע שיש לי הזדמנות להוסיף מנת ירק, השעועית הירוקה מגיעה בצעדי ענק מבחינתי.

אני רוכש את אלו הדקות יותר, העדינות... חולט אותן לכמה שניות במים רותחים ומעביר לקערה עם מי קרח
כדי שישמר הצבע והפריכות.

זהו מתכון איטלקי קלאסי, של שעועית ירוקה מוקפצת לכמה שניות עם שמן זית איכותי, בצל, שום ועגבניה טרייה תיבול פשוט של מלח ופלפל ווואלה.. יש לנו מנה אדירה טעימה ורעננה מאד של ירק, שתתלווה לנו לכל ארוחה.

מצרכים:
300 גר' שעועית ירוקה עדינה, קטומה בקצוות
1 עגבניה טריה חתוכה לקוביות קטנות
1/2 בצל לבן קצוץ דק
2 שיני שום פרוסות, או כתושות
מלח לפי הטעם
פלפל שחור גרוס לפי הטעם
3 כפות שמן זית

הכנה:
1 - חולטים את השעועית ל 60 שניות בדיוק במים רותחים מאד. מסננים לקערה עם מי קרח כדי לעצור את הבישול. אחרי 3-5 דק' מסננים ומיבשים.
2 - במחבת רחבה, מחממים את שמן הזית, מאדים את הבצל והשום ומוסיפים את השעועית... הופכים במחבת כ 30 שניות ומוסיפים פנימה את העגבניות. ממשיכים לבשל כדקה נוספת ומכבים את האש.

בתאבון,
אביעד.

2 תגובות:

  1. פשטות מנצחת.
    אני נוהג להכין מנה דומה מאוד, כשההבדל העיקרי הוא שאני מוסיף סומסום.
    , Keep Em' Comming

    LazyBoy..

    השבמחק
  2. ללא ספק מנצחת.
    ד"א שומשום זה טעים מאד. רק שזה מפנה מעט את המנה הזו לכיוון אסיה יותר, גם קצת פחות מתאים לי עם עגבנייה.

    אם ללכת בכיוון של אסייתי אז אפשר לטגן מעט בקנולה כתחליף לשמנז הדומיננטי, ולהזליף מעט שמן שומשום עם זרעים בסוף לקישוט.

    אביעד. 

    השבמחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...