יום חמישי, 20 באוקטובר 2011

מרכז צלע חזיר ברוטב איטלקי (Braciole al Sugo)



מידי פעם אני אוהב לגוון את הבשר לשניצל, אבל זה לא ממש העיקר של המנה הזו.. כוונתי שהיא לא באה מכיוון שניצל, אלא מכיוון איטלקי קייצי ומגניב במיוחד. האיטלקים ובכלל בכל העולם, אוהבים מאד חזיר וצלעות בפרט. הבשר הלבן הנקי והטעים הזה מתאים מאד לתבשילים שלהם ולמהירות ההכנה של המנות. בצלע חזיר יש מן מרכז עגול כזה ללא שומן שיכול 'ללכת' מעולה עם רטבים שונים וציפויים.
הפעם, יש גם וגם. גם ציפוי של פירורי לחם עדין סביבו. מה ששומר עליו בטיגון ומוציא אותו עסיסי ונעים וגם רוטב פשוט פשוט של עגבניות טריות עם מעט שום, שמן זית ופטרוזיליה רעננה.
זו מנה קיצית\אביבית.. שאפשר להכין כמובן כל השנה.. היא לא כבדה מידי וקלה מאד לעשייה.
בסיר קטן מכינים רוטב עגבניות נקי ונחמד ובמחבת לייד מטגנים "שניצלים".. פעולה שכל אבא\אמא עושה לפחות פעם בשבוע לא? J.  רק שהפעם יש משהו קצת מעבר לחזה העוף האגדי.
את הבשר כמובן שאפשר להחליף למי שאוכל כשר. מדליוני פילה עגל למשל, יהוו תחליף יקר, אבל נחמד מאד.
אני בדרך כלל מצרף למנה סלט ירוק טעים עם ויניגרט דיז'ון, או משהו כזה. לא צריך יותר.

מצרכים: (4 מנות)
4 צלעות חזיר (אפשר להכין גם מטלה למשל, או מדליוני פילה עגל יעבדו כאן יפה מאד)
1 כוס קמח לבן רגיל
1 ביצה טרופה
1 כוס פירורי לחם זהובים
שמן צמחי לטיגון

2 כפות שמן זית
2 כפות חמאה
1/2 בצל לבן קצוץ
1 שן שום פרוסה
4 עגבניות גדולות ובשלות חתוכות לקוביות
1 כף פטרוזיליה קצוצה
מלח ופלפל לטעם

הכנה:
1 – במחבת רחבה ועמוקה חממו את החמאה ושמן הזית יחד. אדו את הבצל יחד עם השום על אש נמוכה, עד שהם מתחילים להתרכך. הוסיפו את העגבניות ואת הפטרוזיליה. ערבבו וכסו את המחבת. בשלו ל 15 דק בערך וכבו את האש. אפשר להוסיף 1-2 כפות מים אם באמצע הבישול נראה שהרוטב דביק מידי.

2 – בקערות נפרדות הניחו את הקמח, פירורי הלחם והביצה הטרופה. חיתכו עיגול מאמצע צלע החזיר (יש מן עיגול "מוכן" ללא שומן שרק מחכה שנפלט אותו מהעצם) והעבירו אותו בין הצלחות כמו שניצל.
בקמח קודם, צפו משני הצדדים ונערו מעודפים. טבלו בביצה ותנו לכל מה שלא נתפס בקמח לנזול חזרה ולבסוף לפירורי הלחם עד כדי ציפוי מלא של כל הבשר.

3 – במחבת עם ציפוי שאינו דביק- חממו שמן צמחי לטיגון חצי עמוק וטגנו את הצלעות עד שהן מזהיבות משני הצדדים. הוציאו לנייר סופג.

4 – צלחתו – במרכז צלחת הניחו צלע ומעליה צקו 2 כפות של הרוטב האיטלקי.
אפשר לעטר עם פטרוזיליה קצוצה ואפילו עם גרידה מפרמז'ן משובחת.


בתאבון,
אביעד.


טוב נו, אתם צודקים.. זה פאקינג שניצל עם רוטב עגבניות, מספיק היה שאצלם קצת ספגטי כזה של "אסם" (חס וחלילה) ליד וזו הייתה 'רשומה' שהכנתם לפני שבוע לילדים שחזרו מביה"ס... :-).

לחיצה על התמונות תגדיל אותן לרזולוציה המקסימלית.
ואל תשכחו להגיב ולספר לי מה אתם חושבים כמובן.. 
C YA..

9 תגובות:

  1. באמת חשבתי לעצמי שעברו יותר מדי ימים בלי לראות 'אותך' במייל.
    מזל שיש פורומים ..

    אז ככה, זה לחלוטין לא פאקינג שניצל ובטח שלא כזה שיתאים לו להתלוות לספגטי (מקרוני- עדיף) של אוסם. עם זאת, שלא תהיינה אי הבנות אין לי שום בעיה עם השילוב המיתולוגי של זה וזה.

    מיותר ונדוש לציין שהתמונות והמתכון בלה בלה בלה.. נכון? אתה כבר יודע לבד.

    מה שכן, הייתי מוסיפה לזה קצת צ'ילי .... ;)

    השבמחק
  2. נראה מגרה למדי ה'כבש הגרמני' הזה ;-)..

    LazyBoy, Hungry like a wolf

    השבמחק
  3. אני חושבת שהתגובה שלי הולכת להיות המעליבה ביותר בתולדות כל הבלוגים, אבל כל מה שבא לי מהמנה העדינה והמקסימה הזו זה בסה"כ את הציפוי!!!
    אולי כי "זה" כל מה שאוכל להכיל בשניה זו ממש ואולי כי פשוט ככה בא לי.
    (ובכדי לא להישמע "הזויה" אציין שאני פשוט אוהבת את המרקמים הקראנצ'ים וכשציפוי יוצא לי בדיוק כמו שאני אוהבת... אז לא חשוב לי מה בפנים)
    כמו תמיד התמונות מרנינות
    תודה (-:

    השבמחק
  4. נו מה נשאר לי להגיד קוראי הנאמנים ביותר.. (ממתין לכמה נוספים ;-) )
    תודה רבה מקרב לב ובזכותכם זה הולך גם להמשיך.

    אז תודה.
    אבי-עד

    השבמחק
  5. "השניצל" הזה נראה-
    איזה ג'וסי כזה :)

    אגב "בגללך" הזמנתי מדובי
    איזה 5 ק"ג נקניקיות

    השבמחק
  6. ראובן, תודה.
    תהנה מהנקניקיות.. מקווה שהזמנת הרבה מהקנק-וורסט.

    אביעד.

    השבמחק
  7. היי אביעד,
    קודם כל - אני קוראת אדוקה של הבלוג שלך, הכל נראה מדהים!
    בנוגע למתכון הזה - תהיתי אם מה שנשאר מהצלע אחרי שמוציאים את העיגול המרכזי ראוי למאכל ובמידה וכן מה אפשר להכין ממנו (מנסים להיות קצת חסכנים במטבח .. :))
    תודה!

    השבמחק
  8. היי לאן נעלמת? :)
    געגועים רבים לאוכל איכותי
    ועכשיו עם הצלע הזה הטרפת אותי לגמרי...
    הצלע הזאת עוד תרדוף אותי בלילות...!
    מעורר תיאבון בטירוף
    מקווה שהכל תקין, תקפוץ להגיד שלום :)

    השבמחק
  9. ווי, איזה מגניב!
    שניצל מחזיר (מותר להגיד את המילה המפורשת?)
    נראה מה זה טעים...
    תודה!

    דא"ג: המרק קובה יצא פגזזזזזזז.

    השבמחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...