יום חמישי, 22 בדצמבר 2011

תבשיל איטלקי של נקניקיות, שעועית לבנה ועגבניות.

הנה כבר יום חמישי הגיע ואיתו כמובן - מתכון "חדש", שעולה אליכם ולהנאתכם.
כמו תמיד, צילומים, הגיגים, מתכון מפורט והמון אהבה לחומרי גלם, לאוכל, לטעמים ולקולינריה בכלל.
הפעם החלטתי להקדים קצת לפניו ולספר לכם.. שממש עוד מעט הבלוג עצמו ואיתו אני ואתם אני מקווה, חוגגים שנה להקמתו. אז רק רציתי שתדעו שבתאריך ה 5 לינואר, תעלה רשומה מיוחדת ובה יהיו לא מעט הפתעות ואפילו הגרלה מיוחדת שבסופה- פרס. שאני מקווה מאד מאד יעניין אותכם. אז.. שמרו על קשר הדוק.. כל זאת כאמור.. חמישה ימים לאחר תחילת השנה החדשה. עד אז.. מתכונים כרגיל.
אביעד.



תבשילים בסיר אחד, כבדים וכפריים הם 'פטיש' שלי ללא ספק. אני פשוט לא יכול לעבור על סדר היום, שבמוחי ובליבי קודח המתכון וממאן לצאת! בטח לא שהוא בתנור, מבעבע לאטו ומחכה ש..
הפעם, תבשיל בהשפעה איטלקית (כאילו שיש הרבה השפעות אחרות פה בבלוג הזה J , טוב נו, זה לא נכון.. יש! תפסיקו!). האיטלקים חוץ מפסטה ועגבניות כמובן, אוהבים מאד מאד שעועית (בעיקר בטוסקנה) ושתהיה לבנה בבקשה.
בשר זה מנדטורי לכל העמים (ואצלי במטבח), לפחות כך זה נראה. אז גם את זה יש פה. חשוב מאד שתקנו בשר איכותי ומוצרים משובחים למנות שלכם. לא בגלל שאני מנסה שתוציאו יותר מידי כסף, אלא בגין הניסיון שאיכות המנה נמדדת קודם כל באיכות המרכיבים שהכנסתם פנימה. תחפפו, תרגישו את זה אחר כך. מי שמכיר אותי.. יודע – שאין אצלי "ליד".
אצלי זה- "או סיירת או ניירת!".
את הנקניקיות אני קונה ממעדניות שמכינות בדרך כלל בעצמן ולאחרונה גם מדובי יקירנו מהלגה וורסט
שעל הנקניקיות שלו כבר דסקסנו לא מעט בתקופה האחרונה. (מי שעדיין לא הזמין וטעם, עכשיו זה זמן מעולה)

טוב יאללה, אני רעב. מתחילים.




מצרכים: (4 מנות?)
1-1.5 קג' נקניקיות עבות מסוג משובח (לא חריף)
3 עצמות מח עצם לטעם (אופציונלי)
3 כוסות עגבניות שרי
1 בצל ענק חתוך לחצי ולפרוסות עבות
4 שיני שום פרוסות
1/3 כוס שמן זית משובח
1 וחצי כפות חומץ בלסמי
2 כפיות טימין יבש
3 עלי דפנה
2 כוסות שעועית לבנה יבשה שהושרתה ללילה בהמון מים (אפשר להשתמש בסנפרוסט (שקית שלמה), או אפילו בשימורים מאיטליה ללא מיץ עגבניות! כ 2-3 קופסאות) 
מלח ופלפל לפי הטעם (אל תפחדו.. זה סיר גדול)
חופן פטרוזיליה קצוצה ורעננה לקישוט

















הכנה:
חממו תנור אפיה ל 200 מעלות.
אם השתמשתם בשעועית יבשה, בשלו כמה פעמים עם סינון באמצע, עד שהיא רכה מאד (!).
1 – בסיר כבד וגדול, חממו שמן זית וטגנו ל 2 דק' את הבצל והשום. ערבבו פנימה את הנקניקיות, העגבניות ובעצם את כל שאר הרשימה. בשלו יחד כ 2-5 דק' וכבו את הלהבה.
2 - סגרו את הסיר ברדיד אלומיניום או במכסה אם הוא אוטם כמו שצריך והכניסו לתנור חם! למשך 45 דק' בערך. העגבניות והנוזלים האחרים ייצרו שם רוטב סמיך וארומטי מאד. פיתחו את המכסה, ערבבו פעם פעמיים מהתחתית כלפי מעלה והמשיכו לאפות ל 10-15 דק' (הפעם בלי מכסה) כדי לקבל גוון שזוף.  הוציאו ופזרו לפני הגשה פטרוזיליה קצוצה.
3 – הגישו את הסיר באמצע השולחן, עם סלט ירוק טרי של עלים בויניגרט למשל, לחם טרי ויין טוב.


בתאבון, אביעד.




אם תקליקו על התמונות, תוכלו לקבל אותן באיכותן הגבוהה ביותר.. 
אל תשכחו להגיב.. 
C YA.

16 תגובות:

  1. מאוד אוהבת כאלה סירים (ע"ע אוסובוקו)ובכלל כל הבית אוהב,
    אבל אביעד סליחה אני מצטערת... אין בכוחי לכתוב כאן דבר אחרי שהעצם בתמונה האחרונה
    שיבשה לי את כל המערכת.
    (מה יהיה עם העצמות האלה?!?! סליחה אני מכורה!!!)
    ואחרי השתדלות רבה אני אספר לך שאם אני עוצמת חזק חזק את העניים
    אני ממש יכולה להריח את "הסיר".
    מחכה ל05.01.12 בקוצר רוח.

    תודה רבה
    מורן

    השבמחק
  2. אני מת על תבשילים כאלה!
    תגיד, מה קורה אם שמים את הסיר עוד שעה בתנור? הנקניקיות עומדות בזה?
    כי בד"כ בתבשילים כאלה עדיף כמה שיותר "לפנק אותם" בחום התנור.

    השבמחק
  3. אין כמו תבשיל קדרה בחורף... הריחות שממלאים את הבית, האדים שיוצאים מהצלחת, הטעם שממלא אותך בהרגשה שחמימה של בית...

    המתכון נראה ממש פשוט, אין לי ספק שאיכות חומרי הגלם מאד משמעותית פה.

    תגיד, נקניקיות זה מילה מאד כללית. על מה מומלץ ללכת?

    אייל

    השבמחק
  4. כשהנקנוקיות של דובצ'יק פוגשות את עצמות המוח שלך - המלאכים שרים בשמיים, ואם 'שעועיות לבנות' מצטרפות לחגיגה אז יש גם ליווי של טרומפטות ...


    יצא לך דוז מיליון פואה, כרגיל.

    השבמחק
  5. שמע יקירי, זה נראה פשוט טוב.
    אני לא הייתי עומד בפיתוי והייתי מוסיף יין אדום לחגיגה. אבל נראה לי שזה יהיה קצת לחבל בשלמות.
    כל הכבוד לך על זה שאינך עומד במקום no matter what

    LazyBoy, Hungry like a wolf

    השבמחק
  6. אני לא יודע איך, אבל נשבע לך שמצליח להריח את מנה.....
    איזה שוס חורפי.
    קרוב לתבשיל ארגנטיאי אהוב עלי במיוחד על בסיס תירס במקום שעועית: LOCRO

    תודה רבה
    גבי

    השבמחק
  7. פעם ראשונה שאני רואה שאתה מפרסם מתכון כה פשוט.
    מן הסתם, אני יודע שכשאכין אותו, עוד שבוע-שבועיים, הוא יביא לי כאפה ויוכיח לי שפשוט זה מנצח.

    יש לי נקניקיות מדהימות מהלגה וורסט, מחכה כבר להכין את זה.

    השבמחק
  8. תודה לכולכם.

    מורני, העצמות הללו הם בסיס להמון דברים.. אין מנוס מהן.

    איתמר - אין בעיה לתת עוד שעה בתנור..
    אולי צריך להוסיף מעט נוזלים.. את היין של לייזי נניח קצת. שלא יצא יבש מידי.

    2991 - נקניקיות ללא ספק זה מושג ענק, וגם בעייתי מאד מבחינתי..
    אבל אם מדובי, אז נראה לי או צ'וריסו או קנאקוורסט יהיו מעולים לתבשיל הזה.

    אריאלה, נשמה של ברבור בורמזי את.
    תודה.

    לייזי, תודה אחי. אתה תמיד יודע לתת לי להרגיש טוב.

    גבריאל, מתי אתה בא? יש חאמון!

    ארז- לא יפה! יש פה הרבה מתכונים קלילים בבלוג, רק צריך לחפש :)
    יאללה פנק את עצמך. עכשיו יש כבר תנור לא? (מפחד מהתשובה)

    תודה שוב לכולם.
    אביעד.

    השבמחק
  9. היי מהמחשב של ראובן אבל זאת נורית (זוגתו).... התבשיל הזה כרגיל מרייר.... מח העצם גרם לראובן להוציא קולות בלתי מזוהים ולחיוך להתשפך על פניו..... בכל אופן שאלה האם אפשר להשתמש בבשר במקום הנקניקיות לתבשיל? יש לי למחר בערב חתיכת אונטר ריב לתבשיל....מה לעשות???

    השבמחק
  10. נורית וראובן היקרים מפז, מה שלומכם?
    תודה על המילים היפות.
    לגבי האונטריב, על איזה גודל מדובר?
    בכל מקרה, אין בעיה לעשות את המתכון עם הבשר הזה, חתכי לקוביות גדולות, קמחי ותבלי במלח ובפלפל. תסגרי במחבת עם שמן זית עד לאטימה והזהבה והוסיפי לסיר.

    ד"א אונטריב זה אחד הנתחים הכי טובים שיש לקציצות\המבורגר וכיוצ'.
    בהצלחה.

    אביעד

    השבמחק
  11. לא אמרנו שבשר זה "מוקצה"?
    סתאאאאאאאם, ברורה לי חיבתך העצומה לבשר לגווניו, אבל את הסיר שלי אני רוצה נטול, בבקשה. מכאן, שתצטרך להמציא מנה אחרת, שתתאים בדיוק למה שארצה שהוא יהיה.

    השבמחק
  12. וואי וואי וואי, איזה תבשיל מטריף!
    חייבת להכין את הקדירה המשגעת הזאת-
    שנינו חובבים היסטריים של נקניקיות טובות
    והחיבור עם השעועית והעגבניות הפיל אותי שדודה ארצה...
    מהמם

    השבמחק
  13. עוקבת כבר לא מעט זמן, מגיבה בפעם הראשונה, כי המתכון הזה עשה לי חלושס בברכיים וחמימות נעימה בבטן.
    מדמיינת את הטעמים והניחוח ומחייכת.
    בקרוב אצלנו...

    השבמחק
  14. עדי, וולקאם.
    מקווה שתשארי ותכתבי עמנו, כפי שאת רואה, זה ממש "בית" (קטן בערבה) פה..
    :-)

    אביעד.

    השבמחק
  15. איפה קונים נקניניקיות איטלקיות, עבות עם זרעי שומר והכל ?
    גר ברמת החייל תל אביב...

    תודה,
    רן.

    השבמחק
  16. מממ, אני מניח שקרוב אליך יכול להיות בשוק הנמל החדש, או במעדניות דליקטס שפזורות במרכז, רמת השרון, כפר שמריהו, הרצליה וכן הלאה.

    השבמחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...