יום שני, 5 בדצמבר 2011

מסע קולינארי בברצלונה.. חלק שני.



La Boqueria

כל אחד שחושב על המילה שוק, רואה בדמיונו משהו די דומה.. טוב כמעט. רובנו מכירים כמה שווקים די בודדים וחלקנו אולי אפילו יותר מאחד או שתיים. כאלו שטיילנו בהם פעם ב ואף כאלו שאנו מגיעים אליהם כל יום חמישי או שישי בבוקר לקראת השבת. למשל.

שוק זה מושג עתיק מאד של מקום התכנסות- שבו מוכרים פירות וירקות ועד בגדים, כלי בית, חומרי ניקוי ומה לא. בעולם, שווקים הם דרך שכונתית\עירונית למפגש, למסחר מכל הסוגים, לרכילות וכמובן מקום שבו יש את המצרכים הטובים והטריים ביותר שישנם להשגה בקרבת הבית..
בארץ אנו מכירים כמה טובים במיוחד (בסטנדרטים הארצישראלים כמובן).. כמו שוק הכרמל הגדול שבו יש הכול מהכול. מחנה יהודה בירושלים שהוא מקום עלייה לרגל, כמעט כמו העיר עצמה ועוד כהנה וכהנה.  בכל עיר יש כמה שווקים משלה, ששם יש התקהלות עירונית כמובן כאמור.. ועוד. כולם טובים, כולם טריים ובכולם בדרך כלל המחירים נוחים עם VFM גבוה מאד. אך לשוק בברצלונה אף אחד אינו מגיע מוכן. גם אם ראיתם אותו בתוכניות טלוויזיה, קראתם על כך בספרים או ראיתם תמונות של חברים ובמגזינים.
האמת? גם אני לא הייתי מוכן לכך וביקרתי באי אלו שווקים.. אם בארץ ואם בחו"ל.

השוק בברצלונה, "לה בוקרייה" נמצא באמצע רחוב ה "לה רמבלס" המתוייר. זהו רחוב ארוך שמתחיל בכיכר קטלוניה הגדולה ומשתרך עד לחוף הים והמרינה עמוסת היאכטות. באמצע הרחוב כאמור, כניסתו של השוק. שבו, יש בעיקר – אוכל. חנות בגדים אחת נצפתה בשול השוק, אך ניכרת העובדה שהוא נטע זר בינות הקצביות, הדייגים, חנויות הגבינה והטפאס ברים..
השוק הזה הוא החלום הרטוב של כל שף, טבח, או סתם חובב אוכל מושבע כמוני. הוא מחולק לריבועים ריבועים של באסטות.. דוכני מצרכים, שבכל אחד מהם יש כבודה שמוציאה לך את העיניים..(מהעיניים!)
בגדול, השוק חוזר על עצמו. יש כמה וכמה סוגי דוכנים אך העושר הוא אסטרונומי.
* פירות וירקות .. שנראים מדהים, חלקים, נקיים ובגדלים שאין לנו דברים כאלה בארץ.. (בטח אנחנו שולחים הכול לייצוא), חנויות פירות גדולות מאד שמוכרות מן קופסאות שקופות של פירות חתוכים מדהימים בטעמם (אין יום שלא אכלתי קופסא כזו).. וכמובן שייקים מהפירות עצמם בתוספת קרח. מדהים.



* חנויות דגים ופירות ים.. מחזה מדהים, תלוי את מי שואלים עד כמה. לטוב ולרע.
אלו שחובבי הדגה, יכולים לעמוד דקות ארוכות ופשוט לבהות בעיניהן המנצנצות השקופות והטריות של הדגים הללו, לבהות בסלסילות עם צדפות ואויסטרים, ללטף את מחושיהם של הגמבאס והלובסטרים הגדולים וכן הלאה.. הכל מסודר מדהים, על המון קרח וירק.. תאווה לעיניים. (היו זוגות שראיתי אותם פשוט נמענים להגיע קרוב לדוכנים הללו, כי זה הגעיל אותם.. (שיהיה).
* קצביות – בשר טרי של עגלים, טלה, חזיר כמובן, כולל הראש, הרגליים, ריאות, ומה לא!. כמו גם בשרים מעובדים נקניקיות לא מבושלות באריזות ובתפזורת. ארנבות, פסיונים ותרנגולות. פשוט הכול!
אדיר. הדבר היחיד שהייתי צריך זה מטבח נייד, לא הייתי יוצא משם בחיים ובחיים J!





* מעדניות נקניקים.. טוב חברים. פה החברה האלה קנו אותי ובגדול! אני חובב בשרים ונקניקים מושבע (בעיקר כי גבינות אצלי זה מחוץ לתחום אז זה מה שנשאר). כמויות החאמון שהיו שם על הקירות ובכל פינה- הרטיבו את פי בכל רגע. טונות של נקניקים שהשתרבבו מקירות, מווי מתכת, שוקים ענקיים של חאמון סרנו, איברי ומה לא.. חתיכות קטנות וענקיות, מסודרות אלו לצד אלו.. צ'וריסו פיקטנטי מעושן ומשומר בכל הגדלים והמינים.. סלמי, פסטרמות, בקיצור חברים.. רציתם גן עדן עלי אדמות? זה פה, ממש פה. ישבתי שעות ארוכות בחנויות האלו, טעמתי, בלסתי, קניתי לי למלון, אכלתי ברחוב (בתוך קונוסים של נייר פרגמנט, או על שיפוד ענק יחד עם פירות) והבאתי הביתה לארץ..
אתם צריכים להבין שכל החוזרים מברצלונה חוזרים עם מזוודה נוספת שהם קנו ברחוב, כדי להכניס את כל הבגדים של ZARA, אני חזרתי עם חאמון!!!!!!!! והמון חאמון! המון המון נקניקים מכל הסוגים והמינים.. המון! ולא היה מאושר ממני J.
ד"א למי שלא יודע מה זה חאמון.. זה בעקרון האח הגדול של הפרשוטו האיטלקי.. יש אותו בכל פינה בברצלונה.

*שוקולדים ומיני ממתקים – גם את אלו תמצאו בלה בוקרייה, חנויות ענקיות עם ממתקים, שוקולדים מכל המינים, עוגיות ועוגות קטלוניות ואירופאיות בכלל.. הצבעים והסידור שלהם היא תשוקה בהתהוות. אני לא כזה FUN למתוקים.. אז לא ממש קניתי לי, אבל הייתי חייב לטעום את הפיצוחים שלהם ואת אלו שגם עטופים בשוקולד..
*טפאס ברים.. יש בשוק לא מעט מסעדות וברים שמוכרים טפאסים כמובן לאורחי השוק, לארוחות הצהריים, הבוקר והערב.. השוק פתוח עד 21:00 בערב מהבוקר.. כך שכל היום יש שם המון אנשים (בעיקר בשבת שבקושי אפשר לזוז).  הברים הללו מדהימים, עם אוכל טעים אש!, כל המצרכים הם כמובן מהשוק והכל הכי טרי שיש! המחירים נעים בין זול מאד ללא זול בכלל (אבל לא טירוף)




למשל, סלסיצ'ה (נקניקיה ספרדית\איטלקית) גדולה מבשר חזיר כמובן עם מנת שעועית לבנה מבושלת עם שום ופטרוזיליה תעלה לכם סביב ה 6 יורו.., רוצים עם זה בירה? סבבה, עוד 2 יורו ויש לכם ארוחת צהריים מדהימה!. חשקה נפשכם בצלחת פירות ים? אין בעיה.. 21 יורו יקנו לכם פלאטוס קומבינטוס לאחד. של פירות ים כאלו ואחרים על הפלנצ'ה עם שום ושמן זית. רוצים לאכול יחד עם בן זוג? אין בעיה.. עוד 5 יורו והם כמעט יכפילו את המנה.. וכן הלאה

בחמישה הימים שהייתי בברצלונה אכלתי כמה וכמה פעמים בשוק עצמו ממש.. אתם צריכים להבין מי ששואל את עצמו עכשיו.. שמהבוקר ועד הערב אני פשוט אכלתי.. לא היו לי ארוחות קבועות של בוקר צהריים וערב, טוב בעצם כן, אבל זה רק בגלל שהשעון הורה את השעה. בגדול? זו הייתה ארוחה אחת במשך כל היום. את הבוקר פתחתי במלון שהגישו ארוחת בוקר לא רעה בכלל, של נקניקים, בשרים, נקניקיות, פריטטות, מיני מאפים, לחמים ומה לא.. ומשם החוצה שבכל מקום שראיתי שמשהו מוצא חן בעיני, קניתי וטעמתי. כמובן שבמשך המסע, יצאתי למסעדות מתוכננות מראש שלחלקם הזמנתי מקום עוד בארץ ולחלקם הגעתי ללא הודעה מוקדמת.. בגין התקופה הלא עמוסה יחסית, היה לי מזל וכמעט תמיד נכנסתי איך שבאתי




בשוק אכלתי בעיקר נקניקיות, נקניקים וכדומה.. מסלסיצ'ה אצל "פינוקיו" (שימו לב לקפה ליד, זה היה אאל"ט ב 10 בבוקר או משהו כזה).. ועד נקניקיות דם, בוטיפרה, פטריות וכו בהמשך בברים השונים..
הכל כמובן עם קאווה ובירות.. אחרת זה לא מחליק כמו שצריך ;-).

בשוק יש כמובן עוד הרבה סוגי דוכנים.. גבינות מכל הסוגים והמינים.. שתי חנויות שמוקדשות ליין, מאפיות (בולונג'רי) ועוד..
השוק ללא ספק תפס מקום וזמן נכבד מהמסע הקולינארי שלי בברצלונה וביליתי פה שעות רבות..
בבהייה בסחורה, בטעימה, ברכישה ובשיחות עם הרוכלים ואפילו עם התיירים האחרים שפקדו את השוק.. מכל העולם. גרמנים, אמריקאים (אמריקאיות.. שישבו איתי בפינוקיו ולא הבינו איך אני יכול לאכול 300 גר' נקניקיה ב 10 בבוקר יחד עם הקפה) ועוד..
אם הייתם שואלים מה הייתי מעתיק משם אלינו לארץ שהוא MUST? הייתי אומר ללא היסוס שאני רוצה את "לה בוקרייה" קרוב קרוב לביתי!

אביעד.

 







 



 

15 תגובות:

  1. אללי !!!!

    אני בוהה במסך ועומדת לבכות.
    בעוד כמה דקות אני עולה לשידור ברדיו , איך שאני מסיימת (כנראה לקראת 20:00 אני חוזרת לפה, לא לזוז !)

    הרגת את רבי הרגת !

    ואיך בדיוק אדבר ברדיו עכשיו, אה? אה? אה?
    אני אמורה להיות מה זה סבבית ונחמדה (משימה בלתי אפשרית לכשעצמה, אבל לא חשוב... )
    אסור לי להיכנס לכאן לפני ראיונות. אסור !!!

    עכשיו כל מה שאני מפנטזת עליו זאת המורסיז'ה הזו שמונחת לה באירוטיות מתריסה על הצלחת.
    על מה אדבר עכשיו? שום דבר לא ישווה לנקניק הדם הכל כך סקסי הזה .
    אם אני מגמגמת אני קורעת אותך !

    זהו, התקשרו מההפקה...
    אבל אני אשוב, חכה חכה...

    השבמחק
  2. והנה שבתי לומר לך שאני מצטערת ששבתי.
    קראתי וקראתי והתמונות האלו... זה אסור לי לראות דברים כאלו.
    זה לא בריא לי.
    אני מחר קובעת תור לשרינק (נכון, את זה הייתי צריכה לעשות מזמן), המראות הקשים הללו הותירו בי טראומה קשה, ועכשיו משחזרתי זה בגדר אפטר טראומה ...

    בשורה תחתונה- תזכיר לי בבקשה להתעלם מהפוסטים הבאים, עד שתחזור למתכונת הרגילה שלך, אחרת תצטרך לבקר אותי באברבאנל . לא חאראם?

    השבמחק
  3. אריאלה, תודה.. זה היה באת תמיד ;)
    לא השארתי אפילו פירור.. האמת אם אני לא טועה, הזמנתי אחת נוספת שהראשונה התחסלה.. היה שם תבנית שלמה, זממתי על כולה, אבל השארתי מקום לדברים אחרים באותו היום..

    ומה זאת אומרת למתכונת הרגילה? המתכונים לא מספיק מגרים?
    אני יכול להשתפר, באמת!

    השבמחק
  4. 'המתכונת הרגילה' זה הפוסטים הרגילים שלך (ההורסים כרגיל, עם המתכונים, שבכל פעם אני נשבעת שזהו, זה הכי טוב והכי יפה והכי מגרה והכי כל היתר..) .
    מה שאתה עושה פה ביומיים האחרונים זו התעללות.
    אני יושבת ובוהה ועוברת תמונה תמונה ומקללת את כל העולם ואשתו.
    ככה יפה?
    אתמול פינטזתי על החאמון, היום המורסיז'ה מחקה לי את האייקיו (שכידוע הוא לא מן העתירים בעולם..) והשחור שחור הזה הוכיח שוב ש- Once you go black you never go back, ואתה יודע מה? זה נכון.

    השבמחק
  5. מה זהההה?!
    אני בשוק! לא הייתי כאן מאמול בבוקר, ופתאום אני רואה חלק, שני ולא הבנתי מתי בדיוק היה חלק ראשון, מזל שגלגלתי/קראתי עד הסוף ואז חזרתי לקורא את החלק השני.

    אביעד עכשיו אתה מתחיל להיכנס גם לתחום של ספורי מסעות בעולם :>>

    יאללה, הולך להזמין כרטיסים לברצלונה :)

    השבמחק
  6. איך "כותבים" קול של בליעת רוק?

    קשה להגיב בכלל לנוכח מה שהולך פה.
    לא נעים לי להגיד, אבל בפעמיים שהייתי בברצלונה, ביליתי 50% מהזמן בבוקריה...

    והתמונות שלך, פשוט מחזירות אותי לשם. לריחות, לטעמים, למראות, אפילו לזכרונות של הילדים מנג'סים שהם רוצים ללכת ללונה פארק.

    ומחמאה גדולה מזו אין.

    תודה!

    השבמחק
  7. אם כל הזמן אני אומר לאריאלה הלביאה הזאת שצריך לקשור אותך באזיקים או לסגור אותך באיזה מקום בגלל הפוסטים השערורייתיים שאתה מעלה,
    נראה לי שעכשיו נוכל להגיע לפשרה איפה תיסגר :-)

    על הלה-בוקרייה שמעתי לפני שנתיים והיא תמיד נשמעה לי מגניבה ותו לא,
    עד שהגעתי אליה בעצמי וביליתי בה כל יום לפחות חצי שעה-שעה.
    נכון, אני אמנם לא לא-שפוי כמוך שמסתובב שם שעות, ובכל זאת - זה המקסימום שלי.
    קניתי פירות כל יום, ובביקור הבא שלי שם, גם אקפוץ לדוכנים השונים כדי להנות גם משאר החלקים של השוק.

    שוק מדהים, ללא ספק אחד המהנים והרוחשים שהייתי בהם.

    והבאת אותה בחתיכת רשימה מושחתת,
    שהיה תענוג לקרוא אותה מההתחלה ועד הסוף.

    ואז שוב.
    ושוב.

    מחכה בקוצר רוח לעוד חלקים.

    השבמחק
  8. מאז שראיתי את השוק הזה בתוכנית של ההוא בערוץ האוכל שמסתובב בשווקי העולם, זה חלום להגיע לשם. הוא אפילו הצטלם עם אותו אחד שצילמת פה...


    מקסים!

    השבמחק
  9. אילנית, את חייבת לנסוע, חבל"ז.

    תודה לכולם, ארז.. לא ייאמן השוק הזה, למרות שיש עוד שווקים בברצלונה שנראים די דומה לבוקרייה והם נחשבים פחות מתוירים ועל כך גם המחירים בהתאם. זה למטיבי הלסת ולבשלנים.

    השבמחק
  10. כמו שהבטחתי... רטרואקטיבי...
    אז ככה.
    לפני כמה חודשים אחותי היפה והמדהימה הפתיעה את החבר המדהים לא פחות ולקחה אותו ביום ההולדת לברצלונה! (מדהימה כבר אמרתי?)
    שעות על גבי ימים של חוויות וכייף לא נורמאלי, והילדה נתפסה בשוק!
    שוק!!!
    מה יש לך?
    כל היופי, הטעמים, הריחות, הסיילים, המקומות, ההיסטוריה, האריטקטורה ואת נופלת לי בשוק?!?!
    ואז הגיעו התמונות הסיפורים ההתרגשות... השוק! (-:
    יכולתי להתחבר (בעיקר לכל הפירות השייקים והפירות חיחי) נצבעתי גוון ירקרק והבטחנו זו לזו שאנחנו נוסעות יחד (יעד טרם סומן ביומן).
    ואז.... הגיע אביעד, עם הפוסט הזה, התמונות האלה, הסיפורים, החוויות...
    ואחותי נרגשת ברקע "יו מורן נו זה השוק שסיפרתי לך עליו, את לא זוכרת את התמונות?!?!".
    ואני, כל מה שאני רוצה זה לחבק אותה ואותך אביעד.
    רמת הצילום? עם כל הכבוד לאחותי... נו מיותר להמשיך מכאן.
    החוויה? עברה אחרת עליך ועליה.
    העדפות קולינאריות? יכולות להיות דומות אך בסופו של יום עדיין שונות.
    אבל מה שחשוב, ההתרגשות!!! אתה רק חיזקת אותה (את ההתרגשות של אחותי שהשפיעה עליי)
    שיפרת, שיבחת, ליטשת ואישרת לי סופית.
    לשם אנחנו נוסעות יחד.
    אז אלפי תודות על שהעברת כמו שהעברת את המסע כולו ואת חלקו של ה-"שוק" בפרט.
    סחפת, טוטאלית.

    שלך
    מורן

    השבמחק
  11. יו אלוהים ישמור איזה ארוך יצא... בראש משום מה זה היה קצר.

    סורי

    השבמחק
  12. מורני, ארוך זה שטויות.. העיקר שמהלב (כמו ארי.. הכל מהקישקע, אז זה מרגש ועובר יפה) .
    אני בטוח שתהני ותספגי את השוק הזה בדיוק כפי שאני עשיתי וספגתי.
    תכלס? מגיע לך לנסוע! לטעום ולהנות.
    מאד מקווה שבמוקדם מאשר מאוחר תמצאי את עצמך בינות דוכני הפירות והטפאסים! מסרי דש לפינוקיו. ( אני מתגעגע לבוטיפורה ב 1 בבוקר ;( )
    את יודעת .. טיילתי שם (בשוק) ובעיר המדהימה הזו המון בשבוע שהייתי שם והיה לי פסקול אישי בחלק מהזמן , שנמאס היה לי לשמוע אנשים סביבי. שמתי אוזניות וטסתי למקום אחר. הטעמים והמראות היו אחרים לחלוטין עם המוסיקה הנכונה..  

    ש
    א

    השבמחק
  13. ועכשיו אני יכולה להבין קצת יותר...
    תודה!!! (רבה)

    ש
    מ

    השבמחק
  14. לא יודע למה אבל התמונה של הארנבות עשתה לי משהו מוזר. אולי בשל כך שברבות השנים ליבנו קהה מראה גוויות חיות המאכל ה"סטנדרתיות".
    כנראה שאני צריל לראות איזה מתכון עם ארנבת כדי לכשיות עליה שוב במונחין של "מזון".
    בקיצור, כמו הפוסט הקודם " איזה כיף לך".

    LazyBoy, Hungry like a wolf

    השבמחק
  15. תודה ידידי.
    ללא ספק מראה מעט "שונה" לישראלים.. פשוט כי לרב כאן לא ממש מכירים בשר ציד ובטח לא רואים שכמותו בויטרינות הקצבים. בכל אופן, בברסה לא הייתה כמעט מסעדה בלי מנת ארנב כזו או אחרת..כך שזה הרבה יותר נפוץ ואכיל אצלם. בשר טעים מאד.

    תודה,
    אביעד.

    השבמחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...