יום רביעי, 23 בנובמבר 2011

חזה עוף בנוסח קיג'ין, יחד עם פירה כפרי

עוף, או חזה עוף, משולים אצלי לנייר לבן, קנבס ציור שמחכה להתיז עליו צבעים.
לעוף יש טעם מאד ייחודי (איזה טעם יש לעוף?), אך בד בבד, הוא גם סופג ומתמזג עם כמעט כל טעם שתוסיפו לו.
בבלוג זה, ניתן כבר למצוא כמה וכמה מתכונים עם עוף, פרגית וכדומה..בתוספות טעמים מגוונים משוקולד ועד תבלינים הודים. הפעם, אנו מזנקים לאזור אחר בעולם.. ל לאויזיאנה- ארצות הברית.
חזה העוף שלנו היום, מושרה ומתובל בתערובת קיג'יין חריפה ואדמדמה, שנותנת טעם מדהים ועשיר כל כך
לחלק היבש וחסר הטעם ביותר בעוף. החזה. (בעצם, אתם יכולים להכין את המתכון, עם כל חלק עוף, או בשר אחר שתחפצו).

את תערובת הקיג'יין ניתן לרכוש בחנויות המתמחות, או בחוות התבלינים השונות. כל אחד מכין אותה טיפה שונה
אבל בכולן המצרכים שעורבבו פנימה, זהים. מה שמשתנה אלו בדרך כלל המידות כמובן.
אז, עבורכם, אתן גם את המתכון לתערובת כזו, שתוכלו להכין לעצמכם בבית ולתבל בכל פעם שתרצו כמעט כל דבר.. אפילו קלחי תירס לפני ששמים אותם על מנגל, או על בצל מטוגן, פירות ים, דגים ובשר.

הנה המתכון ורשימת המצרכים לצנצנת קטנה של תערובת קיג'יין ביתית שתוכלו לשמור לכם..
מצרכים (CAJUN = קיג'יין):
2 כפות מלח
1 כף פפריקה אדומה
2 כפית פפריקה אדומה חריפה
2 כפיות תבלין שום (אבקה)
2 כפיות תבלין בצל (אבקה)
2 כפיות טימין יבש טחון
1 כפית טרגון טחון
1 כפית אורגנו
2 כפיות פלפל שחור גרוס
2 כפיות פלפל קאיאן (אדום) גרוס\אבקת צ'ילי

מערבבים הכל היטב, מכניסים לצנצנת אטומה ושומרים בהקפאה.
מי שרוצה להכין כמות גדולה יותר, פשוט שיכפיל בדיוק באותם היחסים.. (ד"א מי שרוצה את התערובת יותר שומית,
יכול להוסיך מאבקת השום, מי שרוצה יותר חריף, מוזמן להוסיף מהפפריקה או מהקאיאן, וכן הלאה)

מפה, נעבור היישר למתכון המלא.
מצרכים: (2 מנות):
4 כפות שמן קנולה
2 כפות חמאה
שליש כוס חלב
2 חזות עוף מנוקים ויפים
4 תפוחי אדמה בינוניים, קלופים, חתוחים לקוביות ומבושלים עד שהם רכים לגמרי, מסוננים.
תערובת קיג'יין
1/2 בצל סגול פרוס לרצועות דקות
6-7 גבעולי עירית
מלח ופלפל שחור גרוס

1 - בקערה, שמים מעט מתערובת הקיג'יין ומצפים את חזות העוף, עד שהם עטופים באופן מושלם בתערובת. מכניסים לשעתיים במקרר לפחות (עדיף 6 שעות או יותר).
2 -ממש לפני ההגשה, במחבת- ממיסים חמאה ומטגנים את הבצל הסגול עד להזהבה, מוסיפים את קוביות תפוחי האדמה ומתחילים לערבב בעזרת כף עץ, בעוד אנו מועכים את הקוביות למחית גסה. מוסיפים את החלב, מתבלים במלח ופלפל וממשיכים את תהליך הערבוב והמעיכה, עד שתפוחי האדמה ספגו את הנוזלים. מוסיפים את העירית ומערבבים פעם נוספת. מוציאים לצלחת הגשה. (אפשר ליצוק לתוך "פורמה" כמו בתמונה, או בצורה "גסה")
3 - באותה המחבת (שהיא נקייה משאריות), מחממים את שמן הקנולה ומטגנים את העוף כ 3 דק' מכל צד עד שהוא מוכן לגמרי (זמני הצלייה יכולים להשתנות בגין עובי הנתח וגובה האש כמובן). מוציאים ומגישים עם פירה תפוחי האדמה. אפשר לפרוס את הנתחים לרצועות, או להשאיר אותם בצורתם השלמה, לפי טעמכם.
מקשטים בעירית קצוצה, פטרוזיליה רעננה, או\ו פלח לימון.

בתאבון,
אביעד.

לחיצה על התמונה תגדיל אותה לרזולוציה המקסימלית שלה.
אל תשכחו כמובן להגיב, ולספר לי מה אתם חושבים..

C YA.

15 תגובות:

  1. כמה בדיחות יש על האפרו-אמריקאים וה-FRIED CHICKEN שלהם - זה ממש הפך ל-SOUL FOOD הרשמי (גם אם הם לפעמים מכחישים זאת).
    בכל מקרה, אני מת על עוף מטובל והתמונות עושות לי CRAVING מטורף לזלול אחד כזה עכשיו.

    איזה כיף לך!

    השבמחק
  2. יאקסל... איזה אורח פורח!
    ועוד ראשון בתגובות...

    אביעד,

    הכיף הכי גדול שלי פעמיים בשבוע עם הקפהסיגרייה של הבוקר לקרוא את המתכונים האלה.

    אני מת על תיבול קייג'ין. על עוף, על שרימפס, מצדי על מלפפון.

    העוף הזה נראה טעים בטרוף. התמונה מערבבת לי את החושים שזה חבל"ז. הפירה... טוב, אני חייב לטעום.

    שתי שאלות ברשותך (או שלא):
    1) החזה עוף בתמונה, קיפלת לשתיים לפני הטיגון? כי אני רואה קייג'ין בפנים גם.
    2) הפירה, לא עדיף לבשל את התפו"א עם הקליפה ואחרי זה לחתוך לקוביות? כשאני מבשל את התפו"א בלי קליפה הם מקבלים טעם אחר קצת, כאילו ספגו יותר מים בבישול.

    מלך אתה!

    השבמחק
  3. אקסל , כיף שאתה פה אחינו.
    זה ללא ספק soul food אמיתי.

    2991-
    בטעות עלה היום במקום מחר, אז מחר תהנה שוב.. אעלה עוד.

    ולשאלות.
    1 - מחזה עוף אחד חציתי לשתי אונות. מכל עונה עשיתי ״פרפר״
    תיבלתי טיגנתי וקיפלתי שוב ל״אונה״ פרסתי לרצועות.. כך שיש גם תיבול פנימי.. יותר כיף ככה.

    2 - אני מבשל בלי קליפה בדרך כלל לפירה.. הטעם לא משתנה שמשתמשים בתפוחי אדמה בינוניים. לא קטנים ולא גדולים.
    זה עניין של כמות עמילנים..

    78  

    השבמחק
  4. אביעד
    מה יהיה? כל פעם אני קוראת את המאמר ואומרת שאלך הבייתה להכין כמובן שטירוף היומיומי אני נשארת עם הרוק בפה... יאללה תבוא לבשל... נזמין את המשפחה ויהיה שמח....

    נורית (אישתו של ראובן בר) :-)

    השבמחק
  5. אביעד היקר,
    במקרה נכנסתי כדי לחפש מתכון אחר וראיתי שיש מתכון חדש.בדרך כלל ארי שולחת לי באימייל את הקישורים למתכונים שלך.
    המתכון הזה נראה נפלא. אני קונה את התבלין בספייסס ועכשיו אנסה להרכיב לבד.
    תודה רבה לך
    כל טוב ובהצלחה
    מרים

    השבמחק
  6. הפתעות ביום שכזה זה דבר טוב, קודם כל איתמר מגיב (תגיד לו שאמרתי שהוא גבר) , וזה שאני מגיבה אחרי אמא שלי (איך היא הגיעה לכאן לפניי בכלל?)

    אז מה נותר לי להוסיף על מה שכבר נאמר? לא הרבה, אולי שקייג'ין זה אחד מהתיבולים האהובים עליי וכמה שיותר חריף יותר טוב, עבורי, כך שמן הסתם אוסיף לי אקסטרה צ'ילי לתערובת שהצעת ,
    וכמובן המתכון נקרא ונראה מעולה ו.. ואולי כדאי שאבוא שוב מחר להגיב, מה שכן אייל שוב צדק, אתה מלך. מה שלא יהיה אתה כזה.

    השבמחק
  7. נורית... לא מזמן אמרתי לבעלך היקר לי כל כך - שאני חייב להענות להזמנתכם. עכשיו שגם את פה ומזמינה אותי באופן אישי.. אין דרך חזרה. נתאם משהו בקרוב אני מקווה.

    אביעד.

    השבמחק
  8. מרים וארי כיף שאתן כאן תמיד.
    תודה ענקית.

    אביעד.

    השבמחק
  9. אביעד רק עכשיו מצאתי זמן להיכנס ולראות ממה נורית התלהבה היום :>>
    ייאמי ייאמי.
    עכשיו היא תדע אך להכין את הציפוי המשגע הזה...

    השבמחק
  10. העוף הזה נראה טעים בטרוף.
    התמונות מעולות!

    תודה.

    השבמחק
  11. נדמה לי שאתה משקיע יותר בפרזנטצייה לאחרונה. מעצב את המנה כאילו אתה מתרגל לקראת פתיחת איזה ביסטרו משלך.. .

    LazyBoy, Hungry like a wolf

    השבמחק
  12. אביעד!מדהים בפשטותו ובשלמותו!יש לי שאלה-כיון שאתה מתמצא עד פרטי פרטים בנושא אולי אתה מכיר עוף jerk?יותר מאשמח לנוסח שלך!

    השבמחק
  13. לייזי... אמנם התמונה הזו המתינה המון זמן עד שעלתה... אבל מהפה שלך ל ה' ;-) ..

    Kn- תודה רבה על המחמאות..
    לגבי ה jerk את מתכוונת למתכון הג׳מאיקני? כן?
    אשמח להעביר לך מתכון במייל.. אם תצרי קשר.. אלא אם תרצי להמתין עד שיעלה בבלוג בשלב כזה או אחר.. :)

    אביעד.  

    השבמחק
  14. בדיוק!אין לחץ.אני אחכה לסורפרייז!

    השבמחק
  15. קחי בחשבון שיש מצב שתצטרכי להמתין לא מעט ;-) ...
    (טוב נו אולי אחרוג מהרגלי.. בקרוב..)

    השבמחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...