יום שני, 26 בספטמבר 2011

סלט תאילנדי חם עם קלמארי, ברוטב צ'ילי מתוק.




כבר היינו בסרט הזה של סלטים חמים.. אז הנה אחד נוסף. בעקרון אנו קוראים לו סלט מכיוון שהוא משלב ירקות מסוגים שונים והם לא ממש מבושלים.. כך שזה קצת "חי". אבל בגדול, גם אתם ובטח אני- מבינים שהעיקר פה הוא הקלמארי. הטעים, הפריך, החמים שעתה יצא מהשמן הרותח ורק ממתין לנו שננגוס. אבל בגלל שאנחנו קצת "פוחדים" תמיד.. שאולי שוטר יבוא ויכעס עלינו אם לא נאכל מספיק ירקות.. אז יש פה גם J. בכל אופן, מנה בהשפעה תאילנדית. חריפות מאוזנת יחד עם מעט מתיקות. טעם של כוסברה, של גזר, צ'ילי וגם של קלמארי כמובן.
המנה די מהירה להכנה למרות שהיא דורשת כמה שלבים די זריזים בדרך. חיתוך של הירקות.. הטיגון של הקלמארי, הכנת הגזר הכבוש שמתלווה לסלט וזהו בעקרון. אבל ביננו, מי שעובד כמו שצריך במטבח, יכול להרים את המנה הזו ממש אבל ממש מהר.

מצרכים: (4 מנות)
שמן לטיגון עמוק
500 גר' טבעות וראשי קלמארי נקיים ויבשים
1 כוס קמח מתובל במלח, פלפל ופלפל קאיין
3 כוסות של כרוב לבן חתוך לג'וליאן
1 וחצי כוסות עגבניות שרי חתוכות לרבעים
1/2 בצל סגול פרוס דק
1/2 כוס סלט גזר תאילנדי (1 גזר נקי חתוך לג'וליאן, 1 כף חומץ אורז, 1 כף מים חמים, 1 כפית סוכר לבן)
מעט כוסברה קצוצה גס
3 גבעולים בצל ירוק חתוכים לסרטים
1/2 כוס רוטב צ'ילי מתוק
1-2 כפות רוטב דגים (זה המלח של התאילנדים)
2 כפות מיץ ליים (או לימון אם אין)
1/2 כפית שמן שומשום
טבעות פלפל צ'ילי חריף לקישוט

הכנה:
1 – הכינו את סלט הגזר; בקערה קטנה צרפו כף חומץ אורז (למי שאין אז חומץ בן יין לבן), 1 כף מים חמים וכפית סוכר וערבבו. צקו את הנוזל על גפרורי הגזר, ערבבו קלות והניחו בצד לספיגת טעמים.
2 – ערבבו את רוטב הצ'ילי, רוטב הדגים ומיץ הליים יחד בקערה קטנה, עד לנוזל הומוגני והניחו בצד.
3 – חממו את השמן לטיגון עמוק.
4 – נגבו היטב את הקלמארי עם מגבת מטבח והוסיפו אל הקמח המתובל. ערבבו היטב ונערו משאריות.
טגנו בנגלות קטנות את הקלמארי בשמן החם, עד שהם מצופים בציפוי זהוב (כדקה עד 2 בערך). הוציאו לנייר סופג, פזרו מעט מלח גס מייד.
5 – בקערה, הוסיפו את הכרוב לעגבניות, לבצל הירוק ולבצל הסגול. טפטפו מעט מיץ לימון וחצי כפית שמן שומשום ערבבו.
6 – הניחו על צלחת הגשה מעט מהכרוב, עגבניות, בצל אדום וירוק. הוסיפו מעט מהגזר הכבוש שהמתין בצד ופזרו טבעות וראשי קלמארי. קשטו במעט כוסברה קצוצה, טבעות פלפל חריף ובמעט מהרוטב צ'ילי שערבבנו קודם לכן.


בתאבון, אביעד 


הקלקה על התמונות, תביא לכם אותן באיכות הגבוהה ביותר.
אל תשכחו להגיב ולספר לי מה אתם חושבים.. 
C YA

11 תגובות:

  1. איי קארמבה !!!
    זה יפה יפה יפה וקיבינימט איך שהטעם מדומיין לי כעת בפה.
    השלמות הזו שלך עושה לי צונאמי של עונג באיי קיו.
    מנה מדהימה, צילומים מושלמים ו... איפה קיבינימט קונים פה קלאמרי טרי בחור הזה שאני גרה???

    השבמחק
  2. אני לא אוהבת קלמרי ולא מטעמי כשרות, לא יודעת, לא עושה לי את זה.
    אבל עזוב, הרעיון מקסים והתמונות משגעות!! כרגיל.

    שנה טובה :)

    השבמחק
  3. אריאלה נשמה, תודה ענקית.

    לבישולאפייה היקרה- תודה.
    אני רק מקווה שהסלידה שלך מחומר הגלם הזה בא בעקבות כך שלעולם לא טעמת אחד כמו שצריך ודעתך תשתנה שתאכלי את שלי ;)

    השבמחק
  4. אני לא מבין איך אפשר לא לאהוב קלמרי... מאידך, הסטיות הקולינריות שלי הרבה יותר מוזרות :)

    אביעד, נשמול, נראה טעים, ואפילו לא מאד מסובך - סחתיין.

    הלינק למוסקה לא עובד, דא"ג, סתם, שתדע.

    2991

    השבמחק
  5. אח שלי!!! איזה כיף לראותך.
    הלינק תוקן, עבדתי על הרשומה קצת (בקרוב תדעו על מה)
    תודה !!

    מתכון לרגל קרושה בקרוב גם כן ;)

    אביעד.

    השבמחק
  6. א ב י ע ד !אי אפשר להספיק אחריך!רק קניתי שרימפס למנה אחרת שלך והבאת את היציאה הזאת!זאת לא תלונה זאת החלהבות.אל תפסיק!

    השבמחק
  7. מצפה ברטט לרגל הקרושה...

    השבמחק
  8. ככה לפני ארוחת הצהריים אתה מטריף אותי עם התמונות האלו..

    השבמחק
  9. "טגנו בנגלות קטנות את הקלמארי בשמן החם" : טיפ סופר נכון! המנות הקטנות מונעות ירידה פתאומית בטמפרטורת השמן, וזה מונע מצב שהקלמרי יוצא כמו גומי.
    מהסיבה הזו חשוב מאוד שהקלמרי יהיה בטמפרטורת החדר.

    LazyBoy, Hungry like a wolf

    השבמחק
  10. באתי להגיד לך שאני מאוהב באריאלה שנים רבות והיא לא שמה עליי, איזה בר מזל אתה שהיא חברה שלך.
    ספר לי מה הסוד שלך, אולי זה יצליח גם לי.
    כשתדבר איתה תגיד לה שרונן שרוף עליה ומוכן להוריד לה את הירח והכוכבים, אם רק תבקש.
    זה מה שרציתי להגיד ויותר מאוחר אבוא להסתכל לך בבלוג כמו שהיא אמרה לעשות.

    השבמחק
  11. רונן מיי דיר, הבלוג של אביעד באמת יפה, אין הרבה כמוהו.
    תכתוב לי עכשיו מסר ואני בשמחה אענה לך.
    מבטיחה.
    ואני אוהבת את השמש לא את הירח והכוכבים.

    השבמחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...