יום שני, 23 באפריל 2012

SU PREME (סופרם)


חיתוך: Su Preme

סופרם, או סופרים.. זו מילה מפוצצת לחיתוך "פילטים" מפירות הדר בעיקר.
לא מעט מתכונים משתמשים בפירות הדר ולפעמים אנו רוצים לשמר את הצורה, הטקסטורה והיופי של פלחי תפוז, לימון, אשכולית וכדומה. ובשביל זה הצרפתיים (כן כן, הם שוב) המציאו שיטה "לפלט" פלחי פירות, אך ללא שום "פסולת". אתם יודעים.. הקרומים הלבנים שעוטפים כל פלח, הקליפה כמובן, הגרעינים וכל דבר אחר שלא אכיל, או מר.
מילה לזה הם המציאו גם כן, כמו לכל דבר במשטר הקולינארי העתיק והמסורתי הזה. , כפי שאתם עדים לה כאן..
בגדול- זה די קל לבצע סו-פרם, אבל בשביל הקטע, תקנו כמה תפוזים.. ותתאמנו כמה פעמים. בסופו של דבר מגיעים ליכולת מגניבה לגמרי.
בכל מקרה, יהיו כמה מתכונים בבלוג בעתיד הקרוב שמשתמשים בסופרם.. כך שחשבתי להציע לכם מן רשומת תהליך כזו יפה עם תמונות. שתבינו מה לעשות בדיוק ותוכלו להתאמן גם כן.
הנה –                                      


1 - חותכים פס משני קודקודי התפוז ומעמידים אותו על משטח עבודה.


2- עוברים עם סכין חדה מלמעלה למטה בתנועות חצי עיגול מסביב לבשר הפרי. בינו ובין הקליפה עצמה. מה שבצעם אנחנו עושים זה- מקלפים את התפוז אבל קצת יותר "לעומק" מאשר אם היינו מקלפים "בנוהל הקיבוצי" הרגיל (מה שישאיר לנו את הממברנות החיצוניות, שאנחנו לא רוצים).




3 - לאחר מכן (ובזהירות בבקשה) לוקחים את התפוז ביד שמאל (שמאליים- תחליפו בצדדים!) וביד ימין עוברים עם סכין גדולה וחדה בין הפלחים ובין הממברנות בתנועות אלכסון קלות "ומשחררים" פלחים נקיים מתוך הקרומים.


מקבלים בסוף כמה דברים.


1 – פלחי תפוז נקיים ומגניבים מאד
2 – קליפות, גרעינים וממברנות לבנות
3 – יד וסביבת עבודה קצת מלוכלכת מכל המיץ שניגר עליכם (תשטפו קצת ידיים ותעבירו סמרטוט וגמרתם. נו בחיאת, לא צריך לבכות על זה!)

בהצלחה.
אביעד.

3 תגובות:

  1. אוכל רחוב חלק ב' יכול היה להיות המשך נחמד לרצף הפוסטים... אבל האדון בחר שיעור בפילוט פירות הדר אז הנה... זה היה עוד שיעור קצר וקולע.

    תודה

    השבמחק
    תשובות
    1. בבקשה.
      פרקי אוכל רחוב הבאים יגיעו בהמשך..

      א.

      מחק
  2. מגניב לגמרי!
    פילה זה יאמי :)

    השבמחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...