יום חמישי, 23 בפברואר 2012

פסטה עגבניות צלויות, פנצ'טה ואורוגולה (BLT Pasta)


הפסטה הזו מאד דומה למתכון שפרסמתי לפני תקופה מה.. "פסטה אלמטריציאנה". גם שם, עגבניות יחד עם פנצ'טה מטוגנת. הפעם לפנינו, ואריאציה קצת יותר "רעננה", נגיד,  עם מעט ירוק בצלחת. מן סוג של BLT כזה.. (מי שלא יודע, BLT זה : Bacon. Lettuce. Tomato ). במקום לחם, הבצק הוא פסטה והחסה מוחלפת באחד העלים האהובים על האיטלקים...
לא כמו כל פסטה, המנה הזו מצריכה מעט הכנה מראש. זאת כדי לקבל את הטעמים העשירים והעמוקים שהיא אמורה להציג. יש לצלות עגבניות באיטיות בתנור לכשעה בערך. כך זה מקפיץ את המנה הזו למחוזות אחרים ואתם תודו לי- על כל דקה שהתנור שלכם עבד. אני מבטיח.
למי שאין זמן, כוח או ^&* בשביל זה, אתם יכולים להשתמש בעגבניות שרי טריות.. אבל.. אני ממליץ בחום לנסות.
טוב יאללה. עזבתי. תעשו מה שאתם רוצים (זה הטון הפולני שלי אם לא שמתם לב  ;)  )!.

מצרכים: (4 מנות)
1 חבילת פסטה מסוג בוקטיני (או ארוכה אחרת לטעמכם)
2 כפות שמת זית
150 גר' פנצ'טה חתוכה לקוביות 1X1 ס"מ
1 וחצי כוסות עגבניות שרי צלויות (מצריך הכנה מוקדמת)*
שמן זית, שום, מלח ופלפל
2 חופני עלי אורוגולה טריים
גבינת פיקורינו מגורדת (או פרמז'ן) 

הכנה:
1 – בסיר גדול עם המון מים ומעט מלח גס, בשלו את הפסטה עד לדרגת "אל דנטה".
2 – במחבת גדולה חממו את שמן הזית וטגנו את הפנצ'טה לכמה דק' תוך כדי ערבוב מידי פעם עד שהיא מגירה שומן ונעשית קריספית. הוסיפו את העגבניות הצלויות (ראו הכנה למטה) וערבבו. הוסיפו מצקת מים מסיר בישול הפסטה וכסו במכסה באופן חלקי. בשלו כ 5-7 דק'.
3 – סננו את הפסטה המוכנה והוסיפו למחבת הגדולה עם הרוטב. ערבבו בעדינות עד שהפסטה נעטפת כולה ברוטב. כבו את האש. הוסיפו חופן של אורוגולה וערבבו. הוסיפו את החופן השני וערבבו שוב.
4 – צלחתו – במרכז צלחת אישית הניחו רבע מכמות הפסטה ופזרו מעל גבינת פיקורינו לטעם.



* הכנת עגבניות צלויות -
חממו תנור ל 160 מעלות. רפדו תבנית בנייר אפיה ופזרו חצאי עגבניות שרי בשטח פנים אחיד.
הזליפו עליהם שמן זית בנדיבות (די הרבה) ותבלו במלח גס, פלפל שחור גרוס ופרוסות של שום טרי (אני לא כותב כמה, אף פעם זה לא מספיק.. אבל אם אני חייב.. נניח 3-4 שיניים לכוס וחצי של עגבניות)
הכניסו את התבנית לתנור ואפו במשך שעה שעתיים עד שהעגבניות קמלות מעט אך לא מתייבשות מהחום. אנו צריכים לשמור על הלחות והעסיס הטבעי שלהם. אפשר לארוז בקופסה אטומה ולהטמין במקרר שבוע ימים עד לשימוש.

בתאבון, 
אביעד.

קליק על התמונות יביא לכם לראות אותן באיכות הגבוהה ביותר.
אל תשכחו להגיב בבלוג ולהגיד לי מה אתם חושבים..
C YA

4 תגובות:

  1. ווי, כמה זמן לא הייתי פה וכמה הפסדתי...
    תהיה בריא, עוררת לי את התאבון, אני הולך להכין פסטה של העמך.

    השבמחק
  2. דובי.. אינעל העולם, איפה אתה?

    א'
    מה זה פסטה של עמך? :)

    השבמחק
  3. הרבה שמן זית, עגבניות מצומצמות עד שנשאר מהן רק זיכרון וקליפה ותיבול.
    כשרוצים ממש להתפרע זורקים כמה פטריות.
    :D

    השבמחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...