יום שישי, 17 בינואר 2020

חאלפיניו כבוש - Pickled Jalapenos



אני לא מחובבי החריף במיוחד, בעיקר בגלל שזה עושה לי רע אחר כך, אבל גם אף פעם לא הבנתי את אלו שמעמיסים חריף בהגזמה, 4 כפיות סחוג אדום בפלפאל, או תבלינים אקסטרא חריפים בתשבילים כאלו ואחרים. זה טעם שמשתלט על הכל, על המלוח, המר, המתוק וכן הלאה. 
מה שאני כן מאד מאד אוהב, זה אוכל פיקנטי, מן חריפות שמגנבת, משהו בחלל הפה שגורם לך לאכול קצת יותר מהר, קצת יותר הרבה... חריף כזה שמשתלב באופן מושלם עם הטעמים האחרים ויוצר עומק משובח, מן אוממי אחרי המלוח. טאנג! (tang)

בארצות הברית, אחד מהפלפלים הנמכרים ביותר, אם בדיינרים או אם במרכולים הוא החאלאפיניו, פה בארץ; פחות מוכר. יש פלפל חריך אדום, ירוק וזהו, אך לאחרונה (לאחרונה הכוונה לשנים האחרונות) ניתן למצוא גם בסופרים הקטנים כמו הגדולים וכמובן בשווקים מגוון רחב מאד של פלפלים חריפים, סוגי צ׳ילי כאלו ואחרים וכן הלאה, וגם... חאלפיניו. 
לי, אישית, חאלפיניו מאד מאד חריף בצורתו הטרייה, אני לא מסוגל לדפוק ביס באחד כזה... אני פשוט אשרף למוות. אני בטוח שבין הקוראים יש כאלו שאומרים ויודעים על עצמם שאין להם בעיה לדחוף קערה של כאלו, אבל תכלס, בשביל מה? זה טעים אבל אין לזה באמת פואנטה.

מה שאני מביא פה בפניכם זה מתכון לחאלפיניו כבוש, צנצנת של ״חמוצי חריפים״ בעזרת בריין של חומץ ומלח אנחנו יכולים לשמור אותם במקרר בצנצנת רגילה עד חודשיים! (נראה אם לא תחסלו את זה תוך שבוע...) והסוכר במתכון מאזן את החריפות של הפלפל החריף כל כך הזה... כך שכל אחד יכול להחליט לאיזו רמת חריפות הוא רוצה את זה. 
עם הכבושים הללו, אני פשוט מרים מנות אחרות... קוצץ ושם בתבשיל צ׳ילי בשרי, או ואפילו עורם על ערמת נאצ׳וס עם סלסלה וקוואקמולה, או אפילו מסדר בסנדוויץ או בטוסט עם מוצרלה ובייקון למשל... אקיצר, השמיים הם הגבול והכבושי חאלפיניו הללו יכולים לסדר קצת ״חריפות״ משגעת לכל חובבי הטאנג. 

המתכון סופר סופר זול קל ומהיר... שלוקח גג 10 דק׳ כולל הכל. 

מצרכים לצנצנת אחת (350 cc)
5 פלפלים חאלפיניו פרוסים דק (אני אישית מוציא גם את הגרעינים למתכון פחות חריף)
2-3 שיני שום טריים מעוכות 
רבע גזר קלוף חתוך לטבעות דקות (אופציונאלי)
1 צנונית גדולה פרוסה דק (אופציונאלי)
2 מיני פלפלים אדומים פרוסים דק׳ (אופציונאלי)
1 כוס חומץ לבן (רגיל)
1 כוס מים 
2 כפות סוכר חום (אפשר לשים פחות אם רוצים שזה יהיה חריף יותר אבל לא לרדת מתחת ל כף אחת)
1 כף מלח 


איך מכינים:

בקלחת רטבים או בסיר קטן\בינוני משלבים את המים, החומץ, המלח, השום והסוכר ומביאים לרתיחה קלה. 
מוסיפים את הפלפלים ושאר הירקות האופציונאליים מערבבים ל 10 שניות, ומורידים מהאש. 
ממתינים 7-8 דק שהנוזלים יגיעו לטמפט נוחה. 
מנקים היטב צנצנת עם מכסה במים רותחים, מוציאים את הירקות מהנוזלים עם מזלג או מלקחיים לתוך הצנצנת ויוצקים את נוזלי הבריין לתוך הצנצנת עד לסופה. סוגרים היטב במכסה ומכניסים למקרר לכמה שעות. 
עדיף לאכול החל מהיום שלמחרת.. כמובן שאחרי כמה ימים הטעמים המונוגניים הרבה יותר, אבל כבר ניתן להנות מזה כבר מהיום הראשון. 


בתאבון, 
אביעד. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...