יום חמישי, 10 במאי 2012

מרק פטריות, תימין ובייקון – אנת'וני בורדיין



כבר המון זמן שאני רוצה לדבר על אנת'וני בורדיין, אולי אחד מהשפים, כותבי הספרים ומנחה הטלוויזיה(?) האהובים עלי ביותר בעולם. בלי שום קשר לפעילותו כיום ברחבי המדיה (אינטרנט, טלוויזיה, ספרים ועוד) ובכלל בשנים האחרונות, תמיד התחברתי לסטייל שלו, לחוש, לשפה, לטעם שלו כמובן ולכל דבר אחר שהוא מייצג, אומר או אוכל. נראה שלבורדיין ולי יש לא מעט במשותף. האובססיה לכל מה שקשור לחזיר, אהבה מטורפת עד כדי תשוקה אדירה לאוכל והקלילות שאנחנו.. או יותר נכון העצבים שאנחנו מקבלים, מכל דבר שלא ממש מעניין אותנו J. טוב נו, צריך לראות המון פרקים שלו ולהכיר אותי קצת, כדי להבין על מה מדובר, אבל אני מניח שאלו שכן מכירים, לפחות אותי, יודעים.
בקיצור, אנת'וני בורדיין כתב בין שאר ספריו, גם ספרי מתכונים שקשורים למסעדה שלו les halles..בניו יורק. המתכון הזה, משם. עם קצת שינויים ברשותכם, גם כדי שזה יהיה קצת יותר מגניב מבחינתי וגם בתור הומאג' לבורדיין ולאהבתנו הבלתי נלאית לחזיר ולבייקון בפרט.
עליו, על הקשר שלי איתו ועוד.. אכתוב בעתיד.. אני כבר המון זמן רוצה ומחכה לדבר עליו ועל מי שהו עבורי.
המנה הזו, היא סה"כ מרק, אבל איזה מרק טעים זה! חבל"ז.
אין פה יותר מידי עבודה, או תהליכים פנסים של מטבח גורמה, אבל זה מרק שתוכלו להגיש בצלחות מעוטרות ולקשט עבור ארוחה מאד מאד מיוחדת, או שתוכלו אפילו להכין אותו לעצמכם סתם לערב קריר ולאכול עם חתיכת לחם מדהימה, חמאה וקצת פרשוטו. God know that what I do.!!

מצרכים: (4 מנות~)
4 כפות חמאה משובחת
1 כף שמן זית
2 בצלצלי שאלוט קצוצים (או חצי בצל לבן)
3-4 ענפי תימין טרי
400 גר' של מיקס פטריות, נקיות וחתוכות גס (ניתן לשלב, שמפיניון, פורטבלו, שיטאקי, שימאג'י, מלך, פורצ'יני ועוד ועוד.. מה שבא לכם. אפשר גם לעשות משמפיניון סולו.. אבל זה יוצא פחות "מורכב" בטעם, אם כי המרק נראה לבן ו"חגיגי")
1 ליטר ציר עוף צח (ניתן לראות מתכון לציר ברשומת "צירים ורטבים")
1/3 כוס שרי יבש משובח (או יין מרסלה)
4 פרוסות בייקון עבות יחסית
עלי תימין או עירית לקישוט

 

הכנה:
1- בסיר בינוני, המיסו 2 כפות חמאה יחד עם שמן הזית ואדו את השאלוט יחד עם התימין על להבה קטנה עד לשקיפות. הוסיפו את 2 כפות החמאה הנותרות ואת כל הפטריות. ערבבו וטגנו עד שהפטריות מוכנות וכל הנוזלים בסיר מתאדים כמעט לחלוטין.
2 – הוציאו את ענפי התימין העציים והשליכו לפח. הוסיפו את ציר העוף וכסו את הסיר במכסה. בשלו
ל 40 דק' עד שעה. כבו את האש והמתינו כמה דק' לצינון הנוזל.
3 – העבירו את המרק (אם צריך אז בכמה סבבים) לבלנדר* (או השתמשו בבלנדר מוט) ועבדו למחית בטקסטורה על פי טעמכם (ניתן לעבד לקרם של ממש, או קצת יותר גס למי שאוהב שיהיו חתיכות מידי פעם על הכף). העבירו חזרה אל הסיר והוסיפו את השרי. בשלו לכמה דק' נוספות, עד שהאלכוהול מתנדף מהמרק. טעמו ותקנו תיבול עם מלח ופלפל שחור טרי.
4 – טגנו את הבייקון ללא שומן במחבת עד שנעשה קריספי, העבירו למשטח עבודה ושיברו לפיסות נאות.

* שימו לב (ואת זה גם בורדיין ציין) - השענו על מכסה הבלנדר שלא יעוף לכם.

 

צלחתו בקערות עמוקות, יחד עם מקלות בייקון קריספיים ותימין או עירית קצוצה לקישוט.
הגישו יחד עם בגט וחמאה.

בתאבון, אביעד

4 תגובות:

  1. את המרק הזה, אני מוכן לאכול בחוץ, גם ביום שרב!!

    השבמחק
  2. שמע יקירי, כתבתי את זה בעבר, ואכתוב שוב, לצלם מרק בצורה כל כך משכנעת, שמעבירה את העושר והמרקם, זה ממש לא פשוט. כל הכבוד, אין מה לומר.
    המתכון נראה מהמם. אני הייתי טיפ טיפה מדלל, רק כי ככה אני מעדיף מימים ימימה.

    LazyBoy, Hungry like a wolf

    השבמחק
    תשובות
    1. מצטרף לכל מילה, שלא לדבר על "השקיפות" של כנפי פרפפר הבייקון.
      חזק ביותר

      מחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...