יום שני, 2 בינואר 2012

רטטוי צבעוני וביצים צלויות בתנור



ארוחה מקסימה שלאחרונה אני מכין די הרבה. תערובת ירקות ובייבי תרד מוקפצים עם שמן זית ושום
אשר נכנסים לרמקין שטוח ועליהם מונחת ביצת משק כתומה. כל זה יחד נכנס לתנור כמובן ומתבשל לעיתו לכמה דק' בודדות. יחד עם בגט חם.. ואיזו קובית חמאה מדהימה.. יהיה מאד קשה לנצח את אוכל הנשמה המופלא הזה.
ארוחה קטנטנה ונעימה מאד, נוזלית ומנחמת. ירקות ארומאטיים ומלאי טעם שעליהם נשפך חלמון ביצה קטיפתי. הלחם רק עוזר להרים הכול אל הפה יחד עם המזלג ו...הפעם כפי שאתם רואים, מנה צמחונית.. אולי בגלל ש... טוב לא משנה.
שיהיה לכם יום מדהים. 







מצרכים: ( 2 מנות)
2 שיני שום פרוסים דק
2 בצלים ירוקים (הלבן ומעט מהירוק) פרוסים לטבעות
1 פלפל אדום ללא חרצנים חתוך לקוביות קטנות
1/2 פלפל ירוק חתוך לקוביות קטנות
1/2 פלפל צהוב חתוך לקוביות קטנות
10 פטריות שמפיניון טריות חתוכות (אפשר לשלב עם חורש)
1/2 חציל איטלקי חתוך לברנואז
2 בצלצלי שאלוט פרוסים (או לרבעים ומופרדים)
3 חופנים של עלי בייבי תרד טריים ושטופים
1/4 כוס שמן זית איכותי
1 כף חמאה
1/2 כפית רוטב טבסקו (או אפילו אריסה\פלפל צ'ומה)
מלח ופלפל לפי הטעם
כמה גבעולי תימין טרי
2 ביצי משק גדולות  (או 4 קטנות)














הכנה:
1 – במחבת רחבה חממו את שמן הזית וטגנו את החצילים עד להזהבה. הוציאו בעזרת כף מחוררת לצלחת בצד. המשיכו לטגן על חום נמוך באותו השמן את הבצלים והשום עד לשקיפות. הוסיפו את הפלפלים והפטריות והגבירו את האש. הקפיצו במחבת את התערובת עד שהפלפל והפטריות מתחילים להיכרך מעט. הוסיפו חזרה את החצילים, את גבעולי התימין, את חופני התרד ותבלו במעט מלח ופלפל שחור גרוס לפי הטעם. שהתרד מתחיל לקמול, הזליפו מסביב את הטבסקו וערבבו היטב. בשלו לדקה נוספת עד שהתערובת מוכנה והומוגנית.
2 - חממו תנור ל 180 מעלות. צקו כוס מים בתבנית עמוקה.
3 – חלקו את תערובת התרד והירקות בין 2 תבניות רמקין חסינות אש ומעליהן פיתחו ביצה בדיוק באמצע. הניחו את התבניות הקטנות בתוך המים (המים אמורים להגיע למעט פחות מחצי הגובה של התבנית הקטנה) ואפו את התבשיל לכ 7 דק' בערך כדי לקבל חלמון נוזלי. מי שאוהב מעט יותר מבושל ומוצק, שימשיך לבשל ל 5 דק' נוספות.. (אבל אני ממליץ שלא)


הוציאו והגישו עם לחם טרי וחמאה רכה.

בתאבון,
 אביעד.  

לחיצה על אחת התמונות תגדיל את כולן לרזולוציה המקסימלית.
אל תשכחו כמובן להגיב ולספר לי על מה אתם חושבים.

19 תגובות:

  1. כמה שאני מטומטמת לפעמים!!
    בשביל מה אמרתי לך לשלוח לי את הקישור לפוסט הזה?
    אני בפאקינג צום כבר יום וחצי וגם אם אראה ינשוף עף- במיידית אדמיין אותו מסתובב לי על הגריל (ואני מתה על ינשופים , אבל רק ב'הארי פוטר', לא צלויים..).
    בקיצור- ביג מיסטייק (מישהו אמר פה סטייק? למה? למה להציק לי???)
    בקיצור- אני בדרך לעין כרם, המרדים כבר מחכה לי, התקשרו פעמיים לשאול למה עוד לא הגעתי... אז בוא נסגור שכשאני חוזרת להכרה ואחרי התה הראשון והג'לי התפל++ אחזור בשנית לשזוף עיניי בתמונות המטורפות האלו ולקלל אותך ;)

    ארי

    השבמחק
  2. אוייי רטטוי... אני אוהבת כל כך (גם את הסרט אגב, אבל תתעלמו זה סתם מידע שיוצא בלי להתכוון)
    טוב... למתכון... מנחם? כל אוכל יכול להיכנס לקטגוריה "מנחם" כשאנחנו בוחרים להכניס...
    אבל הרטטוי הזה ממממממ (ממש עכשיו מילאתי את ריאותיי באויר) מנחם?
    שיהיה... נראה מעולה, אין ספק שהוא באמת כזה.
    יו אולי אני אכין את זה היום... ים פלפלים בשלל צבעים, פטריות הגיעו בילד אין עם המקרר וחציל... נו באמת...
    לא בטוח שאצלם אבל בטוח שאכין. יופי סגרתי פינה קטנה לארוחת ערב.
    כמו תמיד תודה רבה רבה
    בחרת יום מתאים למתכון הזה כי הוא בעיניי "חורפי"

    מורן

    השבמחק
  3. אחלה חתימה (-: באמת!

    השבמחק
  4. אוקיי, אז ע"פ הלוגו מדובר במתכון מהעת האחרונה...
    נראה מתאים מאוד לימים קרים כמו היום ושיהיו בהמשך השבוע הזה.
    אין כמו רטטויי (גיבעג') כאוכל מנחם. נוכחות הביצים מונעת קירור וחימום, מה שעובד נהדר עם רטטויי "תקני".

    ממליץ מאוד על הסרט "רטטויי" שזה אחד משני סרטי האנימצייה הטובים ביותר, וסרט שחובב בישול יתאהב ויזדהה עם כל שנייה.

    LazyBoy, Hungry like a wolf

    השבמחק
  5. אין מה לעשות,אתה גאון! עם כל פוסט שלך אני נוכחת בעובדה שהיצירתיות שלך פורצת גבולות,מהדבר הכי פשוט אתה עושה מטעמים,פשוט לא יאמן.תבורך.
    טליה

    השבמחק
  6. תודה לכולכם.

    מורן, באמת אחלה חתימה, לא יאמן כמה היא מוסיפה.. אבל את זה ידעתי כבר המון זמן שעלי להחליף.

    טליה, וולקאם.
    תודה על המילים החמות!

    אביעד

    השבמחק
  7. ארי, לא חזרת?
    איפה הקללות שלי????
    :-)

    אביעד

    השבמחק
  8. אביעד,
    אני אקלל אותך בינתיים במקומה :)

    מאיפה אתה מביא את זה ?
    נראה מהמם. ממש אפשר להריח את זה דרך המסך.
    נראה לי שאכין כזה מחר :)

    יאיר

    השבמחק
  9. אני אוכל אצל יאיר מחר!

    השבמחק
  10. אייל בהתחשב בשעה שבה הגבת כאן זה היום (-;
    תחזור לדווח איך יצא ליאיר

    מורן

    השבמחק
  11. אני אוכל אצל יאיר היום ומחר.
    מחרתיים אצל מורן!

    השבמחק
  12. אייל בכייף... הזמנתי כבר אנשים לארוחת שבת וככל שיש יותר, יותר טוב!
    אני בטוחה שיערב לחיכך ובכדי שתרגיש "בבית" אני אכניס
    אפילו מתכון של אביעד לתפריט (-:
    (נכון שמחרתיים זה חמישי אבל אצלך אין באמת סדר כרונולגי - מסתבר)

    מורן

    השבמחק
  13. תעצרו כולכם !
    אינעל אבוק וגם ס'עמק !
    מה פה קורה פה ?!
    מה, כבר אי אפשר ללכת לניתוח בשקט בלי שתארגנו לי מסיבות מאחורי הגב?
    מה זה זה????
    וואלה יופי, יאיר לוקח לי את התפקיד, אייל משתולל בארוחות ומורני משתפת פעולה.
    תנו להתאושש מההרדמה, למה ככה?
    אז זהו, עכשיו אני כאן, חסר למישהו מכם לארגן ארוחות בלעדיי, ברור?
    ואתה אביעד ...אני אראה לך מה זה , חכה - חכה !!
    :)
    יאללה, חזרתי, אני כאן, וחסר לכם לזוז לאנשהו בלעדיי.
    אחרי השינה שדפקתי אתמול והיום אני נשארת ערה לפחות עד ראש השנה הבא. אני אפילו לא ממצמצת, אז אל תנסו ...

    אז מה קבענו?

    השבמחק
  14. לדעתי היא כבר נרדמה מיד אחרי שהיא לחצה על "פרסם את תגובתך"...

    אז פתחתי יומן דברו!

    מורן

    השבמחק
  15. נו, ווקשה !!
    בגלל זה שרת לי "נומי נומי", אה?

    על חם !

    אז נכון שחזרתי למיטת האפיריון שלי, כי לא חשבתי שתחזרו לסורכם כ"כ מהר, אבל צפצפה לי ההתראה על עוד תגובה בבלקברי המעאפן שלי ואצתי רצתי למחשב, כי צריך, יש פה מרד...
    :-))

    מותק- את בעדי !
    דיר באלאק !!

    :-))

    השבמחק
  16. יפה שלי אני אקלל כאן עד שינשרו לי האצבעות אם זה מה שיגרום לך לחייך.
    יותר בעדך מזה אין ולא יהיה! (כי אני לא מקללת...)

    עכשיו עם יד על הלב, לא ראית את תחילת המרד וחייכת? אה??! אה?!?!

    מורני

    השבמחק
  17. יפה שלי את בעצמך (ואת באמת כזו!).
    את לא צריכה לקלל כדי שאחייך. האיתות הראשון שלך על הסובוח, או בשעות לא שעות של הלילה עושה את זה יופי...

    עכשיו עם יד על הציצי- בטח שחייכתי על המרד. זה כמו שהילדים חוגגים כשההורים לא בסביבה, את יודעת...

    מתה עליך !!

    השבמחק
  18. ההבדל הוא שידעתי שאת בדיוק בסביבה (-: וזה למה.
    ובכלל בכל מקום שבו מרגישים בבית מתנהגים כמו בבית לא?!
    אז זו הנישה בין 2 ל4 רק איפה אייל?! ברח הפחדן והשאיר אותי לבד...
    (מצד שני ככה יש לי יותר ממך).
    אוהבת אותך

    השבמחק
  19. אחחח ! ממיסת לבבות סדרתית שכמוך.
    קודם כל את תמיד יודעת שאני בסביבה (או בכל מקום אחר), את פשוט יודעת.
    אין הרבה אנשים ש'מריחים אותי', את אחת מהבודדים האלו.
    ואייל... מותק, דברי אליו באוכל הוא יבוא, נראה לך שמעניין אותו הבולשיט שלנו? אין עליו ! אין על הדבר הזה בעולם, באמת.
    וחוץ מזה אהובת לבי- אין מצב שיהיה לך 'יותר ממני'. יש לך את הכל, ואת יודעת את זה, הלא כן?
    וכן, זה בית. אין אפס זה לגמרי בית.

    אני אוהבת אותך , גם, ויותר, ואפילו יותר-יותר !

    השבמחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...