יום חמישי, 17 במאי 2012

מח עגל א' לה מילאנז, חצילים אפויים ורוטב עגבניות איטלקי.



מתכון אחד של מוח כבר היה לנו בבלוג, אתם מוזמנים להתרשם בזמנכם.. ושם- גם דיברתי על הקפיצה הנפשית שאכילת נתח כמו מוח מצריכה. אני מניח שלא מעט חומרי גלם ומאכלים כיום, הצריכו בסופו של דבר את הזינוק הקוגנטיבי הזה.
אם זה כבד אווז למשל, צדפות, קאוויאר שזה למעשה "כולה" ביצי דג ועוד כל מיני כאלה. מוח עגל זו אחת מתענוגות הקולינאריה אי פעם לטעמי ודווקא המרקם שמונע מלא מעט אנשים לגעת בו, לדעתי מקסים ומוסיף כל כך לנופך המעניין והאקזוטי שלו. השבריריות הזו, העסיסיות והטעם הכובש (לאחר שהתמכרתם כמובן) הוא זה שבגינו אנשים יחטפו אותו מבלי לשים לב ממקררי הקצביה. הפעם, אני משדך אותו לרוטב עגבניות עשיר, מעט פיקנטי ולמעטפת של חצילים אפויים בשמן זית. שמעו.. זה היה טעים!

מצרכים: (2-4 מנות)
500 גר' מוח עגל טרי או קפוא, נקי מגידים, פרוס לחתיכות עבות.
2 חצילים יפים ללא גרעינים פרוסים בעובי חצי ס"מ, לאורך!
פרורי לחם מסוג פנקו (או פירורית זהב)
ביצה טרופה
קמח
שמן צמחי לטיגון
שמן זית לתיבול
4-5 עגבניות תמר חלוטות, קלופות וחתוכות לקוביות (או קופסת שימורים של עגבניות מרוסקות מייבוא איטלקי)
1/2 בצל פרוס
2-4 שיני שום קצוצות דק
1/4 כפית שבבי צ'ילי
עלי בזיליקום טריים לקישוט
מלח ופלפל לפי הטעם.
פיקורינו רומאנו מגורדת לקישוט (אופציונאלי)


הכנה:
1 – הכינו את מוח העגל כמו "שניצל" – תבלו בקמח ונערו משאריות, לאחר מכן בביצה הטרופה ולבסוף  בפרורי הלחם עד שהם מכסים את כל ה"בשר". הניחו על צלחת להמתנה לפני טיגון.
2 – רפדו תבנית בנייר אפייה והברישו אותו בשמן זית. סדרו את פרוסות החצילים זה לצד זה בצורה שטוחה על כל פני שטח התבנית והברישו עליהם בנדיבות שמן זית בנוסף. תבלו במעט מלח ובפלפל ואפו בתנור שחומם מראש ל 180 מעלות כ 20-30 דק' או עד שהחצילים נאפים ומקבלים צבע זהוב ויפה. הוציאו וצננו באוויר המטבח.
3 – בסיר רטבים הוסיפו מעט שמן זית וטגנו על אש קטנה את הבצל עד שהוא נהיה שקוף. הוסיפו את העגבניות ואת השום וערבבו היטב. המשיכו לבשל כ 20 דק' עד שהטעמים מתאחדים והעגבניות נעשות כמעט רוטב. הוסיפו מלח ופלפל לפי הטעם ואת שבבי הצ'ילי לטעם פיקנטי מעט (אם מישהו אוהב את הרוטב חריף, הוא מוזמן לשנות את המינון) כבו את האש. העבירו את העגבניות לבלנדר, מעבד מזון או עבדו עם בלנדר סטיק בתוך הסיר לרוטב חלק ויפה. שימרו בצד להגשה.
4 – במחבת בינונית, צקו שמן צמחי לטיגון חצי עמוק וטגנו את המוח עד להזהבה יפה ועמוקה משני הצדדים. הוציאו לנייר סופג ובזקו מעט מלח גס לספיחת השמן העודף..
5 – צלחתו – באמצע כל צלחת הגשה הניחו חצילים, הוסיפו כף, או שתיים של רוטב עגבניות מסביב ומעל החצילים הניחו נתח מוח עגל מטוגן. קשטו בעלה בזיליקום חתוך שיפונד ובגרידה של פיקורינו רומאנו (אופציונאלי)
הגישו עם פלח לימון ובתאבון.



אביעד.

לחיצה על אחת התמונות תגדיל את כולן לרזולוציה המקסימלית שלהן
ואל תשכחו להגיב ולספר לי על מה אתם חושבים

C YA 

4 תגובות:

  1. WOW
    זה נראה שוס רציני עם המוח הזה שם

    השבמחק
  2. מוח בכלל זה שוס ;)
    תודה.
    א.

    השבמחק
  3. מוח זה דבר מדהים!
    והמנה הזאת פשוט נראית מושלמת!

    שאפו!

    השבמחק
  4. איזה כיף שאתה כזה תלם טוב, ככה אני יכול לכתוב שיצא לך המח בצבע וטקסטורה מושלמים..

    LazyBoy. Hungry like a wolf

    השבמחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...