יום שבת, 24 בדצמבר 2011

רביולי שוקולד מתוק, בשמיכה לבנה ונענע



אם כבר קינוח, אז שיהיה מעניין בפה. שוקולד מבחינתי תמיד הולך, בוקר צהריים וערב. מכל המתוקים- אותו, אני הכי אוהב. שוקולד מריר איכותי, שוקולד חלב עם אגוזים, מלא בקרם, בוויסקי או בוודקה, תנו לי שוקולד ומבחינתי הקינוח סגור.
אך הפעם, מן פיוז'ן קינוח כזה. רביולי מבצק לוונטון סיני, מלא בנוטלה, מטוגן בעדינות להזהבה מושלמת ומכוסה בשכבה עדינה ומקסימה של שלג לבן (אבקת סוכר וניל) . לקישוט, עלי נענע רעננים. יש מישהו ממכם שלא היה רוצה להכניס אחד (או עשרים!) כאלו לפה עכשיו? לא, נכון? יופי.
זה בדיוק מה שחשבתי.
אז הנה מתכון, ממש אבל ממש קליל, לאחד הקינוחים המדהימים ביותר שיצא לי להכין לאחרונה. אולי בגלל שהוא כל כך קל! (לא כל דבר ב"קונדיטוריה" אמור להיות כזה קשה.. אני ממשיך למלמל לעצמי).
אה כן.. את בצק הוונטון אני אישית קונה בחנות היבואן "מזרח ומערב" במקום להכין, שזה די סרט.. זה מגיע במן שקיות כאלו עם ריבועים מוכנים, בדיוק במידה הנכונה, כאילו מישהו הכין וארז למכור בשקיות סנדויץ' רגילות. אני מניח שאפשר לרכוש במקומות נוספים בארץ.. רק צריך לחפש (המכולת הסיני ליד הכרמל, טיב טעם? וכיוצ').


האמת, שהעליתי את המתכון היום, מכיוון שקיבלתי מבול מילים, על איך אין לי שום מתכון לחנוכה???
נו באמת אנשים, אם באמת הייתם קוראים פה בין השורות, הייתם יודעים שחגים ואני לא בדיוק הולכים ביחד.
אבל ביקשתם, קיבלתם. אפילו שזה לא "יום מתכון"..זו הוארסיה שלי למתוק, ממולא, מטוגן ומשמין.. במיוחד עבור החנוכה. 
"מעוז עוז צור, ישועתי.. " (זהו, נדפקתי סופית.. )






מצרכים:
(4 מנות – סתם מספר, בעקרון תכפילו כמה שבא לכם, אין פה מדע)
12 ריבועי בצק וון טון מוכנים
6 כפיות שוקולד נוטלה
1 ביצה טרופה
שמן צמחי לטיגון עמוק
אבקת סוכר וניל לקישוט
עלי נענע רעננים וטריים


הכנה:
1 – סדרו צלחת מרופדת נייר אפייה, על משטח עבודה לפניכם, הניחו ריבוע בצק. הברישו את קצותיו בביצה טרופה.
צקו חצי כפית של נוטלה במרכז הריבוע וקפלו את הבצק למשולש (הפגישו שני קודקודים מרוחקים). אטמו בעדינות, בעזרת האצבעות את שולי הבצק וצרו משולש מושלם (תוך כדי שאתם מוציאים אוויר מסביב לשוקולד כן?!). הניחו את הרביולי המוכן על נייר האפייה להמשך. המשיכו לעשות כך עם שאר הריבועים.

2 – חממו שמן צמחי חדש בסיר קטן ל 180 מעלות. טגנו כ 40 שניות (הזמן הזה אט אט מתקצר עם כל אחד שנכנס, אז שימו לב לצבע המתקבל) מכל צד, זוג או שלישית וונטון בכל פעם, עד להזהבה מושלמת! (הצבע צריך להיות שזוף רק בקושי ובועיות קטנטנות אמורות להופיע על הבצק). הוציאו בעזרת כף מחוררת לנייר סופג. המשיכו לטגן את כל הכמות לאט לאט ובעדינות.


צלחתו; הגישו לכל סועד רביולי שוקולד, ביזקו מעליהם אבקת סוכר וניל וקשטו עם עלה נענע על כל אחד מהם.

בתאבון,
אביעד.


אההה! רגע.. שנייה שנייה.. לפני שכולם מתקפלים מפה (לא לפני שמגיבים כן?!), רק רציתי להגיד תודה ענקית, מכל הלב, לאחד החברים הטובים מאד שלי, שהכרתי אותו לצערי רק השנה. ליאור דרזי. ולמה אני עושה את זה פה לפניכם?
בגלל הרבה סיבות.. שאחת הגדולות מהן תפורט ברשומת היום הולדת, שממשמשת ובאה בחמישי לינואר להזכירכם, אבל סיבה נוספת היא בשביל להודות לו על החתימה הכה יפה שאתם רואים בתמונות היום. היא תהיה זו שתתנוסס על כל התמונות שאצלם מהיום והלאה. אז תודה אחי, שימחת אותי עם המתנה הזו מאד וזה הרבה יותר יפה מכל מה שקיוויתי לעשות בעצמי. אומנות לשמה.
(כמובן שיש כל כך הרבה רשומות מוכנות, עם צילומים שכבר צולמו ונחתמו עם זו הישנה.. אבל בכל זאת מפעם לפעם תראו את זו, עד שהיא תשתלט על כולן).


לחיצה על אחת התמונות תגדיל את כולן לרזולוציה המקסימאלית שלהן.
ואל תשכחו להגיב ולספר לי על מה אתם חושבים.
C YA ..

31 תגובות:

  1. אביעד תרגע! ומהר!!!!
    לא מספיק שאני שוקל 800 טון ונאבק יום יום לרזות, לא מספיק שאני אחרי חמשוש מושחט, לא מספיק שאנחנו באמצע חג שמן במיוחד.. אתה מפרסם את השחיטות הזו!!!
    אני לא יכול לעמוד בפני שוקולד על כל צורותיו ועל אחת כמה כשזה משולב עם טיגון.
    תקשיב, אתה פשוט איש רע!!!!!!!!
    (טוב, מתי אתה מזמין?? :-) )
    דובי

    השבמחק
  2. הנה הוורסיה שלי לישועתך:
    Incredibile, emozionante, affascinante
    מתי מגיע השליח ערוף הראש?

    השבמחק
  3. השם ירחם!!! (בהטעמה)
    אתה יודע מה זה "שלג לבן"???
    איך אתה לא מתבייש? ככה, בלי להזמין? ;)

    מדהים! יש לי טעם של שוקולד אגוזים בפה...

    השבמחק
  4. הוצאת לי את העיניים! אני רציני, תמונות כל כך מגרות אני כ carbon junky בגמילה, לא זכורות לי ממזמן. באמת, בשום מקום. לא כאן ולא באף מקדש אוכל אחר.


    LazyBoy , Hungry like a wolf

    השבמחק
  5. טוב, כרגע נכנסתי הביתה מעוד יום בדרכים (שגויות, כהרגלי) ברחבי הנגב בנסיוני לאתר את הבסיס החדש של בר, בכל אופן באמצע הדרך קיבלתי התראה במייל, עזבתי את ה-waze כי ממילא הוא waze אנטישמי שתמיד מביא אותי לחארטטאנק ותוך כדי נסיעה פתחתי את המייל עם העדכון שלך.
    קיללתי אותך . איך עושים דבר כזה ?
    אין התחשבות?
    יש נהגים בכבישים, נו באמת..
    בכל מקרה כשהגעתי לבסיס כמובן יצאו כל החיילים , ישבו , אכלו, התפננו , ובר לקח לי את הטלפון כדי לבדוק האם הוא יוכל לתקן שם משהו, לקראת הנסיעה שלי מחר. הוא נגע בעכבר של הבלקברי ונפתח כמובן הדף עם העדכון במייל.
    "כזה! אבל בדיוק כזה, כשאני חוזר, ברור"? אמר הגברבר והראה לגבעתיסטים שאיתו על מה הוא מדבר, בקיצור- בשבת הבאה אני נוסעת עם האוכל הרגיל ועם התועבה הזו שמצולמת כאן, וזה בגללך!
    אז בוש והיכלם לך !
    ככה לא עושים .
    בטח שלא לחברים.
    טוב, עזוב את ההגדרה הזו, לא עושים את זה נקודה.
    רוצה חנוכה? יופי, אפשר לפרסם סופגניה (אין בעיה עם זה, אני לא אוהבת וגם הילדים לא מתעלפים במיוחד)
    אפשר ספינג' (לא אוהבת אבל מכינה כי הילדים מחבבים)
    אפשר לביבה (מתים על לטקעס - כולנו)
    אפשר פרכית אורז עם קוטג' (בדיחה עגומה, אלב זה לא אומר שזה בלתי אפשרי)
    ואפשר כוס מים, ככה דובי לא ישגע אותי בוואטס אפ מחר על הסובוח .
    נכון דובצ'יק?

    בקיצור- אתה מוחרם לדיראון עולם.
    או שלא.

    :-)

    ארי

    השבמחק
  6. שאפו לליאור, אכן חתימה מקסימה.
    תתחדש.

    השבמחק
  7. בחיי! בחיי! בחיי!!! שנתקעתי על העלה הקטן בתמונה הראשונה
    והייתי בטוחה שהוא מרחף ושהוא בכלל יוצא מהמסך אליי
    ושזה בכלל חזיון תעתועים כי ככה זה נראה!!!
    (זו רק אני? ללכת לבדיקת ראיה?)
    אין על הצילומים שלך, אתה תצלם חביתה ותגרום לה להראות כמו
    דוגמנית על בשער מגזין יוקרה...
    טוב די עם הצילומים.
    נוטלה, כמה כבר אפשר לפספס עם נוטלה?
    חלה עבשה משבוע שעבר ונוטלה ואין צרות בעולם...
    אבל אתה גאון שכזה, מצליח ליצור קומבינציות מעוררות השראה,
    פשוטות ורחוקות מלהיות פשוטות כאחד... ועל כן אנחנו כאן
    (כשאני עוברת ללשון רבים זה גם בשמם של הלא מגיבים כאמור...)
    כמה נעים ומתוק (תרתי) לפתוח כך שבוע לסגור כך שבת ובכלל להיות ולהנות...
    תודה רבה על עוד רעיון מתוק (-:
    מורן

    לא מכירה את ליאור אבל מחזקת את דברי אריאלה אכן חתימה יפה. תתחדש.

    השבמחק
  8. תודה לכולכם!
    אתם ממש מחממים לי את הלב.

    התמונות יצאו באמת יפות.. אבל זה בעיקר בגלל החתימה, אתם תראו שכל התמונות איתה, יהיו טובות יותר ;)

    המתכון הזה סופר קל.. פשוט חבל שלא להכין.. שיהיה לכם חג שמח, שבוע נעים לכולם ואהבה תמידית בלבכם.

    אביעד.

    השבמחק
  9. אביעד הנוטלה עלתה לך לראש?!?!
    "שיהיה לכם חג שמח, שבוע נעים לכולם ואהבה תמידית בלבכם."
    לראשונה מזה חודשים (שאני כאן) שהכנסת כל כך הרבה איחולים במשפט אחד.
    ואם מותר לי בצורה חברית אפילו "דביק" וחריג ממה שנהוג כאן. לא שזה לא בסדר בעיניי, להיפך!!! (-;
    אבל ממך זה חדש!
    ולגבי החתימה... כן כי עד היום התמונות היו גרועות והחתימה היא זו ש...
    שבוע טוב גם לך וכמובן חג שמח אבל הכי חשוב אהבה בלב!

    מ

    השבמחק
  10. אריאלה זה בסדר כי אני מניחה שזה חיובי ביותר... }{

    השבמחק
  11. אל דאגה מורן. .
    חד פעמי ביותר, אני חוזר להיות הרציני והיבש בעוד מספר רגעים.
    הכל בסדר, חוזרים לשגרה.

    השבמחק
  12. איך הסקת שזה מה שאני מבקשת?!?!? (אייקון המום)
    הרי כתבתי שחור על גבי לבן,
    "לא שזה לא בסדר בעיניי, להיפך!!! (-;"
    (ומה קרה למורני?)

    מ

    השבמחק
  13. מורני שלי ,
    בטח שזה חיובי ביותר, אפילו ביותר+++

    ואביעד - למה יבש? תראה כמה רטוב בחוץ ...
    העם דורש צדק חתימתי !

    :-)

    }{ לשניכם.

    ארי

    השבמחק
  14. איזה מזל שוקולד זה לא בדיוק אחד האהבות שלי החזקות שלי ...

    המחבת בחתימה זה ביגלל הטיגון לא?! :)

    השבמחק
  15. אביעד היקר מאוד. הצלחת להפתיע אותי עם משהו ממש פשוט ויצירתי במיוחד. כל בלוטות הטעם שלי עובדות עכשיו למראית התמונות היפיפיות. אלמלא הדיאטה הקפדנית (שאני מרשה לעצמי לעשות רק במהלך חנוכה, כי אני לא טיפוס של מטוגנים), הייתי נכנסת עכשיו ברגע זה למטבח, להכין את הקסם הזה. כל הכבוד. שבוע נפלא לך.

    השבמחק
  16. קטע...

    אני כבר כמה חודשים עם קרייבינג לשילוב של מלאווח עם נוטלה. אני מכור לנוטלה, תן לי כפית ואני כבר אסתדר. בכל אופן, כל הזמן מגלגל בראש איך לעשות, מה לעשות, ועכשיו אתה בא לי עם הדבר הזה.

    ג'יז, זה נראה טעים ומפנק ברמות.

    החתימה - ממש ממש יפה, ומהווה השלמה ראויה בהחלט לתמונות המדהימות.

    שאפו.

    השבמחק
  17. אתה פשוט "מציאה"תודה!

    השבמחק
  18. אח יקר,
    אני חורג ממנהגי העקום לא להגיב למתכונים (ביטחון שדה וכו'...) וזאת למרות שאני צופה אדוק בבלוג שלך. אז תודה רבה על המילים החמות אני שמח מאד שאתה מרוצה מה שהופך אותי למרוצה עוד יותר.
    (אריאלה, מורן ואייל תודה גם לכם!)
    דרך ההגשה שלך וההעברה של זה דרך התמונות הופכות את המתכון הזה למעורר תאבון.
    חג שמח,
    ליאור

    השבמחק
  19. מצטרף בחום לברכות ותודות לליאור דארזי. הלוגו באמת יפה מאוד.


    LazyBoy  

    השבמחק
  20. היי אביעד.
    איזה כיף לי שאמא סיפרה לי על האתר שלך.
    כמה מושקע, כמה יפה וכמה טעים.
    נחמד לראות שארי אוהבת אותך כל כך, כי אני מתה עליה ועל הבלוג שלה.
    תמשיך לשמח אותנו במתכונים המשגעים שלך ובתמונות המדהימות ואני אמשיך לעקוב אחרי הפרסומים שלך. (דש מאילן).

    השבמחק
  21. תודה לכולכם שוב,

    ראובן כמובן חבר בעיקר בגלל הטיגון ;)

    אורית היקרה איזה כיף שאת כאן, תודה לך.

    Kn - לאן נאלמת ?? הכנתי לך הפתעה ממש יפה שתעלה בקרוב.

    2991 מלוואח! קרעת אותי! :))

    השבמחק
  22. נעמי היקרה!
    איזו הפתעה מדהימה!! אפילו אמא לא מגיבה או הגיבה פה :)

    תודה על המילים החמות, מקווה שתהני כל עוד תבואי לבקר. דש לילדים המקסימים ולאילן חזרה גם.

    ממני,
    אביעד.

    השבמחק
  23. ברכות על הנוטלה, על הווטרמרק, החתימה. ובכלל שתהיה חתימה טובה.
    ד"ש מסנדרלה.

    השבמחק
  24. אביעדדדדדדדד.
    נראה מדהים.
    הילדים שלי ימותו כשאכין להם את זה.
    (אני לצערי בדיאטה)

    יאיר

    השבמחק
  25. וכמובן החתימה - מקסימה.
    כל הכבוד לליאור !

    יאיר

    השבמחק
  26. מקסים לגמרי :)
    בהחלט פיתרון מהיר ופשוט לנשנוש משגע-
    מוצא חן בעיניי שעברת קצת לקינוחים
    (וגם תתחדש על החתימה החדשה על גבי התמונות - אהבתי!)

    השבמחק
  27. יאיר, אחי.
    תודה.

    פיירי יקירתי!
    כיף שאת כאן.
    תודה לך על המילים היפות, הנגיעה בקינוחים היא ממש מינימלית. משאיר את זה לך ;), למרות שעשית לי חשק למקרון.
    אז אולי יהיה "שיתוף" נוסף, למרות שאני בספק גדול אם אצליח לעשות אותם כמוך.

    אביעד.

    השבמחק
  28. מה זה הבצק ה וון טן? איפה קונים? תודה

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום,
      כתבתי בפוסט עצמו שאלו ריבועי בצק מוכנים שאני קונה במכולת סינית.
      הריבועים הללו או עגולים, מוכנים במיוחד עבור מתכונים מהמטבח האסייתי ומצאתי שהם
      נוחים מאד לעבודה וכיפים מאד לאכילה.

      בהצלחה.
      א.

      מחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...