יום שלישי, 30 באוגוסט 2011

ניוקי עם בשר סרטנים כחול, שמנת ופטריות כמהין.




לפני תקופה מה, ביקרתי באחת מהמסעדות הנחשבות שישנן בארץ. אצל "שגב" בהרצלייה.
אכלתי שם במסגרת ארוחה "עסקית" שהייתה להפתעתי די שופעת במנות שאפשר לבחור מהן.
הארוחה העסקית שם במחיר של 115 ₪ לאדם לא כולל קינוח ושתייה. מציעה מנה ראשונה ממגוון רחב של מנות, 'מרענן פה' שבאותו היום היה קבוע בדמות של סורבה סלרי מעניין ומגניב מאד ומנה עיקרית, שוב ממגוון בחירה רחב. לא אספר על כל מה שאכלנו, טעמנו ואהבנו.. מכיוון שזו לא רשומה "ביקורת מסעדה". אך בכל זאת, למה אני בכלל מספר לכם את כל זה? .. כי מכל מה שאכלנו וטעמנו באותו היום.. המנה שפשוט עשתה לי את זה ונשארתי עם טעמה בפה עד היום.. היא המנה הזו שלפניכם.
בתום הארוחה, ביקשתי מאחד המלצרים הנחמדים, אם אוכל לפגוש את השף..לברך ולהודות. זה שהיה מספיק נחמד לצאת אלי, קיבל ממני שבחים כמובן, בעיקר על המנה הזו ולא היססתי גם לבקש את המתכון.
כך שהנה היא גם לפניכם. מנת הניוקי בשר סרטנים של שגב.. מילה במילה כפי שאני קיבלתי אותה.
אני מצידי, סרתי לביתי וביום המחרת ניסיתי לשחזר אותה.. יצא מעולה. אני מניח שגם לכם ייצא נהדר אם תלכו לפי המתכון. אה.. כן כמעט שכחתי..  אני מבין שפטריות כמהין הן לא ממש מוצר שיש על המדף במכולת, או בשר של סרטנים כחולים אם כבר.. אבל לדעתי זו ללא ספק מנה שבאה בול כדי לדרבן לרכוש, להכיר ולטעום את חומרי הגלם הללו.  בשר סרטנים אפשר להשיג גם במעדניות, בתוך קופסאות שימורים שמייבאים לארץ, למי שלא רוצה עכשיו להתעסק עם טריים למשל.  כמהין אפשר להשיג גם כן במעדניות מתמחות. משומרות, או קצוצות בצנצנות קטנות. נכון, זה עולה הון.. אבל משתמשים במעט מאד וזה יכול להישמר לזמן רב- כדי להספיק לכם לכמה מנות נהדרות. כמובן שביחס למקור, התחליפים די LAME.. אבל עדיין.. זה טוב מכלום. (ד"א שימו לב שאתם קונים את הדברים האמתיים ולא תחליפים) אני במנה הזו לפחות, הלכתי ורכשתי לי כמה סרטנים כחולים ומבחינת כמהין, יש לי צנצנת מיובאת מאיטליה עם טרטופו אמתיות קצוצות משומרות. זה עולה הון עתק, אך אני מכין מידי פעם דברים מהממים עם זה. משתמש במעט מאד בכל פעם כמובן, אבל זה תמיד שווה לי.

מצרכים: (2 מנות)
250 גר' ניוקי טריים וחלוטים (איך להכין ניוקי, ראו מתכון פה)
3 כפות בשר סרטנים כחול, טרי, מפורר
2 כפות שמן זית
1 כף חמאה
1 מיכל שמנת מתוקה 38% (לא פחות!)
שפיץ מפלפל צ'ילי אדום חתוך לסרטים דקים מאד
1 כפית פטריות כמהין שחורות קצוצות
1 כפית בזיליקום טרי חתוך שיפונד דק
מלח ופלפל שחור לפי הטעם.

 













הכנה:
1 – במחבת מחממים את שמן הזית יחד עם החמאה, ומקפיצים את הניוקי החלוטים ל דקה בערך.
מוסיפים את הצ'ילי ובשר הסרטנים. מקפיצים לדקה נוספת יחד עם הניוקי.
2 – יוצקים את השמנת ומורידים את האש לקטנה עד בינונית. מצמצמים עד למרקם הרצוי.
3 – מוסיפים את פטריות הכמהין הבזיליקום ומתבלים במלח ופלפל לפי הטעם. מערבבים קלות
ומכבים את האש.

מגישים עם פרמז'ן משובחת מגורדת, או לאלו שמוכנים לבזבז קצת, רבע כפית כמהין נוספת.


בתאבון,
אביעד.


18 תגובות:

  1. הגעתי אל הבלוג שלך מתפוז ופשוט התענגתי. התמונות והמתכונים נראים מדהים.
    בהחלט נתת לי עוד סיבה להתחתן עם גבר שמבין בבישול.

    מחכה כבר לנסות חלק:)

    השבמחק
  2. הי! ברוכה הבאה.
    כולי תקווה שתמצאתי לך אחד כזה.. ואם לא, לפחות יהיה לך את הבלוג כדי לשמש לך השראה לבשל עבורו ועבורך כמובן.

    כיף שאת מעריכה.
    ותודה על המחמאות. מקווה לראותך שוב ושוב.

    אביעד.

    השבמחק
  3. איך אני אוהב את המתכונים ממשפחת "כמה קל להכנה, ככה טעים!" ..

    LazyBoy , Hungry like a wolf

    השבמחק
  4. לייזי, אלו הכי כיפים ללא ספק ;)

    השבמחק
  5. נראה מדהים...
    מזכיר לי מנה נשכחת מיועזר :)
    ובכלל... הגיע הזמן לבקר אצלו, לא?

    השבמחק
  6. אני מאוהבת... קשות

    השבמחק
  7. מורן, תודה.
    בי או במנה? ;-)

    אביעד.

    השבמחק
  8. אז שתדע שחלמתי על המנה הזאת בלילה /-:

    השבמחק
  9. מה שיפה, שעכשיו אולי תוכלי להגיד שהגשמת חלום. גשי והכיני לך ;-)

    ד"א גם אני חולם על אוכל בדרך כלל.
    זה כיף :)

    אביעד

    השבמחק
  10. בשניה שאתפנה מהכנות החג...
    היה חלומי (-:

    השבמחק
  11. או שאמתין בסבלנות...

    השבמחק
  12. כנראה שאני יכולה רק להמשיך להמתין... הדבר היחיד שיקרה הוא שאצמיח שערות לבנות ואפרוש מן העולם... בכל מקרה זה פוסט שתמיד נעים לי לחזור אליו בגלל אלף סיבות שונות!

    מ

    השבמחק
  13. איזה קטע, השבת הייתי ב"שגב" ואכלתי את המנה הזו שגרמה לי לבדוק על מתכונים של ניוקי והנה אני מוצאת את הרשומה הזאת פה אצלך! גדול.
    קיצר אני הולכת להכין את זה לשישי אז רק שאלה קטנה.. יש לי שמן כמהין בבית, זה לא מתאים להחליף פה את המחית בשמן, הא?!
    ולגבי בשר הסרטנים, אם אני לא רוצה משומר איפה אפשר להשיג טרי? איך זה מגיע, אפשר לבקש נטו את הבשר או שאני אצטרך להתחיל ולטפל בזה?

    השבמחק
  14. הי גלי.
    אני שמח שמצאת את מבוקשך אצלי ;)

    לשאלותיך -
    שמן כמהין זה ממש לא המחית, כמו שהמחית קצת רחוקה מהפטרייה. אז פטרייה את לא הולכת להשיג אני מניח, כך שהמחיר הטובה ביותר שתמצאי תהייה the best second thing.

    לגבי בשר הסרטנים - יש לרכוש סרטנים כחולים טריים, לחלוט ולהוציא מהם את הבשר. לפורר ולהשתמש.

    בהצלחה,
    אביעד

    השבמחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...