יום שני, 26 בדצמבר 2011

סינטה חזיר ברוטב קרם מרסלה, שמנת ופטריות. Braciole alla Panna



רטבים ובמיוחד עם המון שמנת, זה עניין צרפתי קלאסי. החברה האלה לא חוסכים באמצעים. לחם לבן טרי, יין אדום כמו מים, בשר מכל המינים ומכל הסוגים, שמנת, נקניק וגבינות. אין בצרפת אחוזי שומן על המוצרים הטובים.. כי את אף אחד זה לא מעניין.. את אלה שאוהבים לאכול הכוונה.. לא אלו שנמצאים בדיאטה תמידית לכל חייהם.
בכל מקרה, הנה. מנה צרפתית כמעט קלאסית (השפעות איטלקיות נכנסו לפה ברגע האחרון) של נתחי בשר חזיר (אפשר להחליף בבשר אחר אם רוצים) מטוגנים באמבט רדוד של חמאה וטובעים ברוטב מטורף של יין מרסלה, שמנת כבדה ופטריות שמפיניון טריות.
את כל הרוטב שיישאר על הצלחת ובמחבת, תנגבו עם כיכר בגט חם ופריך. אוך..אני חושב שאני מת כבר מהריח.

מצרכים: (4 מנות)
4 נתחי סינטה חזיר (או אמצע צלע ללא עצם, או צוואר ללא שומן)
2 כפות חמאה
1 כפות שמן זית
מלח ופלפל לפי הטעם
1/2 כוס יין מרסלה (או שרי)
1 מיכל שמנת מתוקה (32% ומעלה!)
1 כפית קמח לבן רגיל
1 סלסלת פטריות שמפיניון טריות פרוסות "אמינסה" 

הכנה:
1 – במחבת כבדה המיסו את החמאה ושמן הזית יחד. תבלו את הבשר במלח ובפלפל וטגנו משני הצדדים
עד שהם נצבעים בצבע זהוב ועשויים כמעט לגמרי. כבו את האש והוציאו את הבשר לצלחת חמה (שימרו במקום חמים)
2 – בקלחת, או בסיר רטבים הוסיפו את כוס היין. חממו וצמצמו לחצי הגובה. לתוך השמנת הוסיפו את כפית הקמח וערבבו היטב עד שהם מתאחדים. הוסיפו את השמנת אל היין ובעזרת מטרפה ערבבו היטב.
המשיכו לבשל על להבה בינונית. תבלו במלח ובפלפל גרוס טרי ובשלו ברתיחה ל 5 דק'.
3 – הוסיפו את פרוסות השמפיניון לתוך הרוטב והמשיכו לבשל ל 5 דק' נוספות, או עד שהפטרייה מוכנה
וכבו את האש.
4 - החזירו את נתחי הבשר אל המחבת הגדולה, על להבה בינונית קטנה. צקו את הרוטב על הנתחים וחממו הכל יחד ל 1-2 דק'. כבו את האש והגישו.

כדאי לכם לקנות בגט טרי וחם בשביל המנה הזו, תאמינו לי, הרוטב הזה לא ייאמן! ולנגב אותו כנראה יהיה השיא של הארוחה.



בתאבון,
אביעד. 


אם תקליקו על התמונות , תוכלו לראות אותן באיכות הגבוהה ביותר.
אל תשכחו להגיב ולספר לי מה אתם חושבים.. 
C YA.

12 תגובות:

  1. מישהו כתב כאן פעם שהוא מתעלל בעצמו (מתישהו כולנו חשבנו כך...)
    וזה בדיוק מה שקורה כאן עכשיו.
    לחכות לשעה 9 כי זו השעה פחות או יותר ואז לסבול כל היום...
    לא חכם במיוחד אבל ממכר, בדרך זו או אחרת כולנו מכורים...(-:
    אני לא יכולה יותר עם התמונות האלו שלך והרוטב הזה אללי,
    והפטריות אני נשבעת שאם אני מכניסה אחת לפה היא קראנצ'ית כי זה נראה
    שבשניה שהיא רק התחילה להתמזג עם הרוטב פשוט הורדת מהאש (ולא ממש חמש דקות)
    והנה היא שם לבנה ופריכה.
    אתה... אתה... (נגמרו לי המילים)

    תודה רבה
    מורן

    השבמחק
  2. סליחה על התגובה השניה ברצף? מה קרה לחתימה החדשה?

    השבמחק
  3. להאמין או לא - גם אני כאן.
    לקחתי מאחד מחברי ההנהלה של "זכרון מנחם" את המחשב כדי "לא לפספס" ו... הצטערתי שנכנסתי.
    כן מורני שלי, את צודקת בייבי- גם אני חושבת שאני אט אט מתקרבת לקהילת ה-BDSM או איך שלא קוראים להם...
    :-))

    אז אני עכשיו יושבת על חוף הים הצפוני באילת, צמוד למלון הרודס.
    בעוד כמה דקות כל הילדים יגיעו לפעילות חוף משגעת.
    ארוחת הבוקר הייתה זוועיתית במיוחד, ולאור התמונות הקשות שדלהלן זה אף מקצין את האיכסיות.

    תוך כדי קריאת הפוסט דיברתי עם סוכן חשאי ע' וככל הנראה- צהריים - לא אוכל עם הילדים... אני לגמרי הולכת לאכול "אוכל אמיתי".
    זה הכל בגללך אביעד!
    אם תכננתי לחזור רזה, זה לא ייצא לפועל ככל הנראה...

    אביעד, מורני, אייל, וכל היתר- אני מתגעגעת.

    חיבוק לכולכם מעיר השמש הנצחית (עאלק שמש... השחלות שאין לי קפאו , איזה קור !!!)
    יאללה תהיו טובים.

    }{

    ארי

    ארי

    השבמחק
  4. תודה.
    לגבי זמן הפטריות, כתבתי חמש דק׳ או עד שהן מוכנות. ז״א מוכנות לפי הבנתכם. :)..

    בנוגע לחתימה; ממך ציפיתי ליותר ;) הרי רשמתי (שהיא הופיעה לראשונה) - שיש המון תמונות שצולמו ונחתמו עם הישנה, שממתינות לעלות עם רשומות כמובן.. עד שהחדשה תשתלט על כולן.

    רק בשביל מעט רקע, כך סתם..
    יש באמתחתי קצת יותר מ 70 פוסטים מוכנים (ז״א רשומות, מצולמות) מאחורי הקלעים כמעט בכל זמן נתון ,שממתינים לעלות.. כך שאני בפור על מה שכבר פורסם משהו כמו 8-9 חודשים (אם אני מעלה שני מכונים בשבוע) .
    בהמשך לזה, אני מכין פלוס מינוס שני פוסטים חדשים לגמרי בשבוע (אם לא יותר מפעם לפעם) שמטצרפים גם הם למאגר הזה.
    יוצא מכך כמה דברים; יקח לא מעט זמן עד שנראה רק את החתימה החדשה מופיעה על התמונות (תאמיני לי שגם אני מעדיף אותה :) )
    תמיד תוכלו לדעת איזו מנה הכנתי בעבר ואיזו הכנתי בערך מהתקופה הנוכחית- לפי החתימה ;) ...
    ודבר אחרון, אם אני ... ( טוב לא משנה...)

    תודה שוב,
    אבי-עד

    השבמחק
  5. הבנתי היא שהן מוכנות לפני הכניסה לרוטב... זה טריקי (-:
    נכון, בשבת היא הופיעה לראשונה אבל... היתה הבטחה שמהיום...
    כלומר משבת... כך או כך אין לי העדפה, גם החתימה הנוכחית יפה בעיניי.

    ציטוט: "ודבר אחרון, אם אני ... ( טוב לא משנה...)" מה שהופך את זה למאוד משנה בעצם!!!
    הסבר אפשר? (בבקשה)

    מ (ש)

    השבמחק
  6. יו, נראה מטריף.

    רוטב יין+שמנת עם בגט = שחיתות!
    זה מסוג הרטבים האלה שכל המשפחב רבה מי ינגב את המחבת בסוף... אבל לפחות לא צריך לריב מי ישטוף את המחבת, כי הוא יוצא מבריק :)

    תודה!

    אריאלה, חזרת לשורשים הא? אם תמשיכי לא לענות לי למיילים אני מביא לך נוקרה.

    השבמחק
  7. מה באגט טרי לניגוב הצלחת, אני ניכנס למטבח ומלקק את המחבת עד הטיפה האחרונה!

    די תפסיק קצת, לא עומדים בקצב שלך!
    אז מה אם תפרוס את ה'מחסנית' שלך על שנה ולא 7 חודשים?!

    וברצינות שלא תעז לחשוב על להוריד קצב.

    נורית מתלוננת שרק מלראות את התמונות שלך אני משמין :)

    השבמחק
  8. אני מקווה שברור לך שהעורקים לי החלו צרים בכוחות עצמם רק כתוצאה מהתבוננות בתמונות...

    וארייציה על הרוטב הזה עובדת נהדר גם עם נתחיי פילה.

    LazyBoy, Hungry like a wolf

    השבמחק
  9. אוי אוי אוי... כמה שאתה רע...
    כדי שאסגור את המסך מהר לפני שבעלי יראה וישתגע :)
    יש אצלנו מחלת סטייקים לבנים קשה בבית
    הרסת אותי :) כרגיל

    השבמחק
  10. תודה לכל המגיבים.
    ללא ספק מתכון שחיתות רציני, עם בגט או רק עם הלשון ישירות מהמחבת (תזהר שנורית לא תרים אותך על טיל ראובן ;))

    פיירי, מחלת סטיקים (לא משנה מאיזה צבע) יש לי גם. וולקאם טו ט'ה קלאב :)

    אביעד

    השבמחק
  11. אביעד

    למה בעצם לא ללכת פה על צלעות עבות עם עצם? נראה לי יצא יותר עסיסי ופחות ייבש מסינטה...

    השבמחק
  12. הי ירון, בעיקרון אמצע צלע זה בערך הסינטה של החזיר, אנחנו אוהבים לדבר במילים "שגורות" על חזיר ממה שמכירים על עגל\בקר, אבל זה טיפה שונה... בכל מקרה, קצת קשה לטרוף את ה יחד עם עצם, למרות שניתן בהחלט. אם מכינים את הסינטה הזו כמו שצריך, לא יוצא יבש.

    השבמחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...