יום שבת, 31 בדצמבר 2011

ניוקי ערמונים ומחית כמהין.

המתכון הזה עולה היום, במקום "ביום מתכון" (שני או חמישי).. מפני שהיום זה יום מיוחד מאד.. ה 31 לדצמבר מסמל כמה דברים כידוע לכם.. אך "לאחרונה" גיליתי שהוא מסמל גם דבר נוסף. אז ללא הקדשה מפורשת.. או מחווה גרנדיוזית כזו או אחרת.. אני מעלה אותו בנונשלנטיות עבורכם.. ועבור מי שהתאריך הזה מסמל יותר מסתם "סוף שנה" או תאריך על הלוח. 
שיהיה לכולם קסם של יום וחיים קסומים.



זוהי אחת המנות המדוברות בארץ לפי דעתי. מאז שירון שלו, שף מסעדת טוטו התחיל להגיש את המנה הזו שהגה- טעמה האדיר והמדהים התפשט ברחבי הרשת ומפה לאוזן כמובן. את טוטו פקדו גדודי אנשים שבאו לטעום את המנה האלוהית הזו שירון הפליא להכין ועוד כמובן ממתכוניו. זו לא המנה היחידה בבלוג שמוגשת לכם עם קרדיט כבוד לשף ההוגה. היו לנו פה גם את הפסטה בלימון שרימפס חומוס ואריסה של יואב בר, ממסעדת מארבו. את ניוקי הסרטנים והכמהין של "שגב", הלינגוויני השחור עם פסטו פלפלים חריפים של בטאלי ועוד כמובן. מצחיק.. רק עכשיו אני שם לב שכחוט השני שזור הבסיס "האיטלקי" בין כל המנות הללו, שבחרתי להכין ולהגיש לכם בבלוג. כל אלו למעשה מנות שפים נחשבים, שאצלם ישבתי אכלתי והתפעלתי. ניוקי הערמונים של ירון הוא ללא ספק אחד מהם ואחד כזה שלא מעט מסעדות, פאבים ובתי קפה העתיקו "ללא בושה" אצלם, כדי לעודד הזמנת מזון במוסדיהם. אני חושב שזו תעודה נכבדת וכבוד גדול לירון על המנה שהגה. אך, כמו תמיד. המקור בדרך כלל נמצא במקום אחר מול "החיקויים" ורק לעיתים רחוקות, יש מנה שיכולה להתחרות בזו של ירון עצמו, ביד ובטאצ' של שף אמיתי ועל אחת כמה וכמה על מנה שהוא עצמו המציא ומגיש עד היום במסעדה. 
בהמשך לזה, הניסיון הביתי שלי, לטעמי צלח מאד (צנוע משהו). עם מעט תשומת לב, אהבה לבישול וחומרי גלם טובים.. אפשר להגיע למנה המוגשת בטוטו.. טוב נו... קרוב לזו. 
המתכון הוא כמובן מירון עצמו ונוסה על ידי באופן זהה לחלוטין, עם שינויים קלילים בהתאם למזג האוויר, זן תפוח האדמה וכמה קמח שספג.. אז שימו לב גם אצלכם לשינויים כאלו ואחרים. הניוקי במתכון זה, הם לא "הרגילים" שאני מכין בדרך כלל, אלא מעט שונים (עלייק מעט).. יש פה יותר חומרים והעבודה מעט עדינה יותר. אז קחו בחשבון. 

מצרכים: (10 מנות ניוקי)
לניוקי -
1 קג' תפוחי אדמה אפויים לריכוך בתנור עם מלח גס מסביב (כדי לספוח כמה שיותר נוזלים)
200 גר' קמח ועוד קצת כדי לקמח משטח עבודה (כוס=140 גר')
25 גר' פרמז'ן מגורדת
160 גר' גבינת ריקוטה
20 גר' מלח שולחן
1 כף מחית כמהין (ניתן להשיג במעדניות מתמחות כיום)
2 חלמונים (אני השתמשתי ביום הצילומים ב 3)
1 ביצה שלמה

לרוטב –  (2 מנות)
30 גר' חמאה
50 מ"ל ציר עוף כהה (מתכון ניתן לראות ברשומה: "צירים ורטבים..."
5 ערמונים קלויים(!) קצוצים גס
1/2 כפית מחית כמהין (אפשר מעט יותר אם רוצים)
1 עלה מרווה
קורט מלח וקורט פלפל


הכנה:
מקלפים את תפוחי האדמה כמה דק' בלבד מעת יציאתם מהתנור. אם תתנו להם להתקרר מידי, הבצק לא יצליח לכם! (מקלפים מייד שניתן לגעת בתפוח האדמה ולא לשרוף אצבעות, ז"א שהוא עדיין מאד חם).
1 – בקערה גדולה בעזרת מועך תפוחי אדמה, או אפילו כף עץ\מזלג מועכים את תפוחי האדמה ומערבבים פנימה את שאר מרכיבי הניוקי עד לקבלת בצק מעט דביק, אלסטי וחלק. {יש לשים לב בגין זן תפוח האדמה ומזג האוויר, מאד יכול להיות שכמויות הקמח ישתנו במקצת כלפי מעלה או מטה}.
2 – צרו מהבצק נקניקים ארוכים וחיתכו למקטעים של 2 ס"מ במשקל 15 גר' בערך.
3 – בשלו בסיר גדול עם המון מים ומעט מלח את הניוקי הטריים והוציאו אותם מייד שהם מתחילים לצוף.
4 – רוטב; במחבת רחבה המיסו את החמאה יחד עם ציר העוף. מוסיפים את עלה המרווה, מחית הכמהין ומתבלים במלח ופלפל. מערבבים לרוטב הומוגני (תוך כדי צמצום).
5 – את הערמונים חולטים בסיר מים עד שהחתיכות צפות, מוציאים בעזרת כף מחוררת ומוסיפים לרוטב.
מחממים מעט ומוסיפים את הניוקי אל המחבת. מקפיצים את המרכיבים יחד עד שהניוקי נעטפים ברוטב הסמיך. ומכבים את האש.


מגישים עם סרטי פרמז'ן מגורדת מעל.

בתאבון.
אביעד.

לחיצה על אחת מהתמונות תגדיל את כולן לרזולוציה המקסימלית.
ואל תשכחו להגיב ולספר לי על מה אתם חושבים... 
C YA.. 


8 תגובות:

  1. הקדשה מפורשת יכלה להעלות חיוך למישהו/י. אז כיאה ליום מיוחד בלי קשר לזה שמחר מתעוררים לשנה חדשה אתייחס ליום הזה כיום חשוב ובמחילה מכבודו של ירון ומכבודך אביעד אשוב להגיב על המתכון בהזדמנות אחרת... ועד אז יום חשוב ומיוחד מלא כל טוב שמחה וקסם (השאלתי ממך אביעד) לאדם חשוב ומיוחד.
    }}}{{{
    מורני

    השבמחק
  2. ה- 31 לדצמבר ...
    וואלה תאריך מיוחד.
    אני הכי בעד כל מה שמסמל את הסוף, כי מיד אחריו יש התחלה חדשה, ולא חשוב באיזה תחום.

    מורני שלי- אני מסכימה איתך, יפהפייה הורסת , חשובה ומיוחדת שכמוך, שהקדשה מפורשת יכולה להעלות חיוך למישהו/י. אני חושבת שכל אחד רוצה להרגיש מיוחד ושחשבו עליו ועוד כל מיני כאלו דברים מסובכים ששייכים לעולם הרגשות , אבל מה לנו ולזה, אה?
    :-))

    השבמחק
  3. ולגבי המתכון ..
    אני זוכרת את היום הזה שאמרתי לך שאני בקרייבינג מוטרף לניוקי ערמונים.
    מיד הצעת לשלוח לי את המתכון של ירון שלו, ולא התאפקתי עד שתשלח, רצתי לסופר והצטיידתי בחומרים המתאימים ובעצם הכנתי לפי איך שנראה לי (דומה לאללה למתכון הזה, רק בתוספת פטריות ממינים שונים, טריות ומיובשות וטחונות ועוד כל מיני שכאלו), ואפילו לא הייתה לי ההזדמנות לצלם כי כל הסיר חוסל בטרם הצלחתי להפריש ממנו קצת לטובת הצילום.

    משמח אותי שאת המתכון הספציפי הזה בחרת ליום המיוחד הזה.
    הוא לחלוטין מזכיר ימים טובים.

    GOD BLESS YOU !

    בכל מקרה אמרתי לך שאני בעד שלוש פעמים בשבוע, לא?
    :-)

    שנה טובה אביעד.
    מרימה כוסית שמפנייה (אחת מיני רבות מאוד שהורמו בסביבתי היום) לכבודך ולכבוד הצלחתך.

    ארי

    השבמחק
  4. מדהימה שלי את כל כך צודקת!!!
    מאיתנו והלאה.
    אני אגיב על המתכון אחרי חצות כשכולם יחגגו ולי יש חגיגה בלב...
    כי זה מה שחשוב!!!
    היתה אחלה שמפניה יקירתי... אני מצידי אמשיך להרים לחיים על עצם החיים
    (שוב, בלי תאריך מיוחד).
    אוהבת אותך }{
    מורני

    השבמחק
  5. המלכה תבקש, ערמונים מהאש
    והמלך ישלח מתנות.
    המלכה תבקש, ערמונים מהאש
    והאש תדעך בארמונות...
    קשה שלא לקרוא את הפוסט הזה ולא לתת לשיר הזה להתנגן בראש...
    אז כמו שהבטחתי, חזרתי (כי כאמור אני תמיד מקיימת הבטחות)
    וזה לא קרה בדיוק בחצות או מעט אחרי כי עייפתי מיום מתיש וגדוש..
    על כל פנים העננים הקטנים האלה לבטח היו נמסים לי בפה
    ומעיפים אותי לארצות רחוקות... ומה שהיה מחזיר אותי למציאות זה
    המרקם המנוגד של הערמונים.
    כמו תמיד תמונות מרהיבות עד גבול הבלתי נסבל.
    תודה על עוד מתכון מעורר השראה.

    מורן

    השבמחק
  6. אביעד, בא לי למות.......
    לא יכולה יותר עם האוכל הזה.... את זה אני חייבת לנסות ראובן ישתגע...

    השבמחק
  7. איזה תמונות!
    חבל על הזמן, כמה שהמנה הזאת נראית טעימה.

    ללא ספק, מנה ראויה לחגיגות סוף דצמבר.

    תודה.

    השבמחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...