יום שני, 28 בנובמבר 2011

ניוקי ברוטב בר נוזט, פירורי לחם טריים, מרווה ורו בייקון.



הנה דוגמה למנה סופר סופר מהירה, בלי מצרכים כמעט בכלל, קלה מאד וטעימה רצח.
בגלל ספיגת הטעמים הבסיסית של הניוקי, החמאה הריחנית נותנת כאן את הטעם, כך שבוודאי תרצו להשקיע באחת שיש לה גם את זה. ז"א לא קונים את אלו של תנובה שמגיעות ברדיד. אלא מחפשים סוגי חמאה קצת יותר טובים. יש כיום במקררי הסופר, מגוון רחב של סוגי חמאה. מהולנד, נורווגיה, צרפת ועוד.
אני הולך על הצרפתיות בדרך קבע או על הולנדיות בדרך כלל. אך על אחת ספציפית איני מוותר- זו שמעדניית הקבע שלי(״שמחה״) מייבאת בעצמה, מאירלנד.
לחמאה טובה יש טעם עדין, שמנתי ומעולה. הן טהורות ובדרך כלל ללא מוצקים מוספים כך שהן נשרפות לאט בהרבה.
לחמאה שבחרנו סוף סוף, אנו מוסיפים פרורי לחם, כדי שיתנו לנו מעט קרנצ'יות שובבה למנה. זה באמת מרענן לצד המרקם הקטיפתי של הניוקי והחמאה. המרווה מעשירה את רובדי הטעם ורו הבייקון שמצטרף.. כי.. טוב נו.. כי אני לא יכול בלעדיו.
אם בא לכם להוריד אותו, אתם יכולים. אבל זה הרבה יותר כיף שהוא שם.

מצרכים: (4-6 מנות)
500 גר' ניוקי טריים או קנויים מחברה טובה (ניתן ללמוד איך עושים ניוקי: פה)
3 פרוסות עבות של לחם שעור קלוי ומעובד לפירורים במעבד מזון
100 גר' חמאה לא מלוחה מסוג משובח
4-5 עלי מרווה (ועוד כמה לקישוט)
מלח ופלפל שחור גרוס טרי
פרוסות רו בייקון

הכנה:
בסיר גדול עם מים רותחים, בשלו את הניוקי ל 2-3 דק' עד שהם צפים במעלה המים, הוציאו עם כף מחוררת בעדינות לקערה בצד.
1 – במחבת גדולה המיסו את החמאה ותנו לה להתחיל לשנות צבע לחום בהיר. הוסיפו את פירורי הלחם. וערבבו בעדינות במשך 1-2 דק' בערך, עד שהם נעשים זהובים. (שימו לב לחום האש, שלא תשרפו את החמאה בדרך!)
2 – הוסיפו את עלי המרווה לרוטב וערבבו לכמה שניות עד שהם צורבים את ריחם וטעמם בחמאה ובפירורי הלחם.
3 – הוסיפו לרוטב החמים את הניוקי וערבבו בעדינות עד שכל הפסטה נעטפת ברוטב אגוזי חמים ופירורי לחם נעימים.
תבלו במלח ובפלפל שחור גרוס לפי הטעם.

הגישו וקשטו עם מעט גבינה קשה מגורדת מלמעלה ובעלה מרווה טרייה. סדרו בצדדים סרטים של רו בייקון לטאצ' אחרון.


בתאבון,
אביעד.

לחיצה על אחת התמונות תגדיל את כולן לרזולוציה המקסימלית שלהן
ואל תשכחו להגיב ולספר לי מה אתם חושבים..
C YA.

9 תגובות:

  1. תקשיב, אני משש בבוקר מחכה שתעלה מתכון.
    אינעל העולם, הפלאפל הזה נראה שווה, אפשר חצי מנה?

    טוב ברצינות עכשיו: נראה מדהים וטעים ברמות מג'נוניות.
    אפרת פה לידי מזילה ריר:
    "תגיד לאביעד שאני רוצה כזה, בדיוק כזה, אפזר להזמין?"

    אז שתדע לך - נבנות פה ציפיות לאט לאט, אבל אני לא רוצה להלחיץ (חחח, כאילו אתה נלחץ מזה, או בכלל ממשהו).

    יאללה, הולך לדפוק פתית עם קוטג'. סופסוף צלחתי את יום ראשון בלי לשבור את הדיאטה (מעניין למה...)

    :)

    השבמחק
  2. כשהמילה ניוקי קפצה לי מול העיניים הרגשתי את הצמרמורת מטיילת במעלה הגב...כשראיתי את המרקמים כשאמור אני מכורה אליהם נטרפה עליי דעתי. השעה 9 בבוקר ואני שלולית אנושית... מדברים אליי ואני לא ממש מקשיבה.
    אביעד זה לא אנושי!!!
    אני גם לא עומדת בקצב...
    תודה (רבה)
    מ (ש)

    השבמחק
  3. הווו... חיכיתי לפוסט הזה (לאיזה פוסט אני לא מחכה, נו, תגיד...)

    אני זוכרת את המייל ההוא שבו שלחת לי את התמונות.
    רציתי למות במקום ולחזור שוב, אח"כ, אבל הספיקו לי שני מקרים מתועדים רפואית של ביקור בעולם הבא , אז נשארתי מול המסך והמשכתי לבהות, לרייר ולייחל שהפוסט עם המתכון כבר יגיעו, כי אם יש משהו שאני אוהבת , אבל א-ו-ה-ב-ת זה ניוקי, במיוחד אחרי שנצמדתי למתכון הכ"כ מדויק שלך, וזה למרות שאני חיה , נושמת וומגלגלת ניוקיס בערך מאז שאני הולכת על שתיים(במקום לגו או ברביות - אחיותיי ואני גלגלנו ניוקיס על מזלג, כולנו יחד, ישובות על שולחן קטן במטבח המשפחתי, ממש כמו בנות משפחה איטלקית של ממש. אני מניחה שאמא שלי כשתגיע לפה תכתוב משהו דומה...).
    אגב, אמא שלי מספרת תמיד שכשחזרתי מאחד מביקוריי 'שם' הדבר הראשון שאמרתי זה שאני רוצה ניוקי .
    בכל פעם שהמשפחה מתאספת זה אחד מהסיפורים שמסופרים תדיר , ולא חשוב שכולם שמעו את זה כבר 2000 פעמים, "ארי ביקשה ניוקי כש..." תמיד חוזר על עצמו.
    אז כן, ניוקי בשבילי זה פיתוי שאני לא יכולה לעמוד בפניו.
    והתמונות האלו, אז, במייל, החזירו אותי לימים ההם שבהם למדתי בישול וקונדיטוריה מקצועיים.
    'בֶּר נואזט' (Beurre noisette), זו חמאת קסמים בעיניי. הכרתי את התהליך כשהכנו פיננאסיירים שבמסגרתם משתמשים כידוע בשיטה המדהימה הזו , שזה בעצם תוצאה מטמורפוזית של החמאה.
    הארומה האגוזית שמשתחררת ממנה כאשר השומן שבחמאה קולה את מוצקי החלב שנפרדים ממנו וצובעת אותו בגוון ענברי סקסי שמלווה בטעם אגוזי מעודן וארומה משכרת - מטרפת את חושיי ואני אישית לא בדיוק עומדת בפניה.
    אני זוכרת שהגרנד שף הפראנסוואי שלימד אותנו איך מכינים את זה הדגיש שחשוב להיזהר לא לשרוף את החמאה לחלוטין, אלא לעצור את הבישול בשנייה שצבע החמאה הופך לחום זהוב, כמו שתיארת יפה במתכון שלך.
    אני זוכרת שהריחות בכיתה כל כך גירו אותי כשהוא הכין את זה שלא עשיתי הרבה, רק תחבתי את האצבע שלי לחמאה הזהובה וליקקתי בלי לדפוק חשבון לאף אחד שם (מה, לא חיטטתי באף לפני כן... ) :-)
    הוא , השף, חייך ואמר שאין ספק שאני יודעת מה אני עושה.
    איזה טעים !!!
    אז כשהטעים טעים הזה, ששייך לעולם המתוקים, עובר אדפטציה לעולם המלוחים בכלל ולעולם הניוקי בפרט, יש פה חגיגה גדולה, עבורי, אז l`ets party !!!
    וכן, הפוסט הזה הוא אחושילינג של חגיגה.
    אז אביעד... הניוקי הבאים שיוכנו על ידי יהיו קומפליטלי בול הניוקיס (ניוקי ברבים כאילו) האלו.
    אז תודה מותק.
    }{
    ארי

    השבמחק
  4. אם יש משו שאני(בתור דובה) אוהבת לאכול זה ניוקי ככה מטוגן בחמאה ומרווה. קריספי כזה. עכשיו שהוספת לזה את הפירורי לחם זה יבלע יותר טוב :-)ויעשה יותר חגיגה בפה עם הקריספיות.

    מלך מלך מלך העולם אתה.
    מי אוהבתותך יותר ממני?? מייי??
    נשיקות

    השבמחק
  5. ואיך שכחתי את הנסיך שמה - הבייקון. מה נסיך? אביר...!! יחד זה דיסקו.

    השבמחק
  6. אנחנו בעד שתפתח בראסרי..לא חשוב איפה אנחנו נבוא רק הבעיה שאח"כ נהיה מה זה דובים...

    שמחה שכתבת בפוסט הקודם שדברת גם עם ראובן על מיפגש אז באמת צריך בהקדם האפשרי באיזו שבת/שישי לא חשוב מתי שתגיד..

    נורית בר

    השבמחק
  7. אייל, בשביל אפרת היקרה, הכל.
    מתי שתגידו.

    מורן, שמח שאהבת גם את זה, מה הבעיה עם הקצב? :)
    (ש)

    אריאלה, אינעל העולם. דפקת פוסט של לייף, לקח לי לקרוא אותו יותר מאשר לבשל את הניוקי (חחח).. תודה נשמה.
    ממתין שתעשי לעצמך לעדכון.

    אילניתתתתת !!! וואו, לראות אותך פה?
    באמת חג היום או שזה סתם בלונד day? ;).. דבה או לא, אוהב אותך בחזרה!
    תשארי כן?

    נורית יקירתי, אני רואה שהחלפת את חברי היקר ראובן..(לא שזה מציק לי שיש עוד כוח נשי פה סביבי כן?! ;))
    ללא ספק נתכנן משהו. בקרוב מאד אני מקווה.

    תודה לכולכם!
    אביעד.

    השבמחק
  8. עוד מתוכן מנצח ממשפחת "כמה פשוט ככה טעים"..
    בכלל נראה מסוג המתכונים שיש סיכוי שהבת שלי תאהב (אני מניח שהתוצאה יוצאת קריספית במידת מה..).

    "קנויים מחברה טובה": מי מהן מומלצת?

    LazyBoy, Hungry like a wolf

    השבמחק
  9. אז אנחנו גם שכנים??
    אתה קונה אצל -שמחה-..
    אשמח לטעימות...ח ח ח

    אולי תפתח מקום ליד טיבי ..
    אני כבר מציעה אצ עצמי - לעיצוב

    מאוד שמחה לקבל את הפוסט .. הכל אבל עושה נעימים בבטן ..

    יום טופ
    יעל

    השבמחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...