יום שני, 17 באוקטובר 2011

סלט סלק, קולרבי ושורשים בוינגרט אסייתי.



לפני זמן מה, פנה אלי חבר מהעבודה ושאל אם אפשר לאכול סלק מבלי לבשל אותו.. אמרתי כן, אם חותכים אותו דק והוא נצרב מעט מלימון, שמן, או חומץ.. זה דווקא יכול להיות לא רע. בסלט אולי, או אפילו מן קרפצ'יו כזה. 
בכל מקרה, הוא הוסיף שאכל לפני כמה ימים מן סלט מדהים של סלק עם כל מיני שורשים ונבטים בטעם חריף שהזכיר לו אוכל אסייתי. אמרתי לו שאני מכיר דווקא סלט מאד דומה למה שתיאר ואם הוא רוצה את המתכון.. הוא כמובן הסכים בהמשך לכך שהוא אמור היה לארח באותה השבת, את משפחתו עבור ארוע משמח והסלט הזה התאים לו כעוד משהו שאפשר להכין ויהיה מצוין לאירוח. אז ישבתי לכתוב לו וכמובן גם לכם. אז הנה, סלט מדהים של סלק טרי, קולרבי, שורשים נוספים וירקות פריכים וטעימים. ההכנה אורכת זמן (אבל לא ארוך מידי) בגין חיתוך לגפרורים.. מה שאנחנו קוראים "ג'וליאן". אך סה"כ זה די מהיר והתמורה מדהימה לעבודת ההכנה.

מצרכים: (4-6 מנות)
2 סלקים חיים, קלופים וחתוכים ג'וליאן
1 קולורבי, קלוף וחתוך ג'וליאן
1-2 גזר קלוף וחתוך ג'וליאן
2 חופני נבטי שעועית עבים
4 צנוניות עם הקליפה חתוכות ג'וליאן
2 כפות ג'ינגר כבוש חתוך לרצועות
1 כף שורש ג'ינגר טרי חתוך ג'וליאן
1 גבעול סלרי חתוך אמינסה באלכסון (אופציונאלי)
2 גבעולי כוסברה עלים בלבד, קרועים ביד (אפשר כתחליף למי שלא שאוהב-  נענע)
 שפיץ צ'ילי אדום חריף טרי, קצוץ דק

לוינגרט –
3 כפות שמן קנולה
2 כפיות שמן שומשום
1 כף מירין
1 כף חומץ אורז
1 כפית סויה בהירה
קורט סוכר

הכנה:
1 – מערבבים את כל חומרי הסלט יחד בקערה גדולה.
2 – מערבבים בצנצנת קטנה את כל חומרי הוינגרט ומנערים היטב.
3 – יוצקים בעזרת כפית חצי מהרוטב אל קערת הסלט ומערבבים בעדינות בעזרת האצבעות. טועמים, אם חסר תיבול נוסף, ממשיכים להזליף בכל פעם כפית נוספת, עד שהסלט מתובל מספיק לטעמכם.

מגישים בצלחות אישיות.


בתאבון, 
אביעד. 

כמו תמיד, אפשר ללחוץ על התמונות כדי לפתוח אותן לגודל המקורי ולרזולוציה הטובה ביותר.
ואל תשכחו להגיב..לספר לשתף אותי במה שאתם חושבים.
C YA...

9 תגובות:

  1. אני יושבת לי פה בממ"ד,אחרי יום מעייף במיוחד (ולילה ללא שינה) והדבר היחידי שמתחשק לי עכשיו זה לאכול משהו קליל וקריר (נורא חם היום והמזגן החליט כנראה לעשות בכאילו הוא עובד) ו...
    ונכנסתי לכאן ו... אללי !
    מה זה זה?

    אביעד יקירי, אין מילים. כאילו שתכננת את המנה הזו בול בשבילי ובול היום.
    בא לתת ליקוק למסך.
    איזה התמונות !
    איזה ביצוע!
    כרגיל, נו ....
    :-)
    }{
    אריאלה

    השבמחק
  2. וואלה, באמת נראה מרענן להפליא!
    למה הסלרי לא חתוך ג'וליאן?? נשברת? :)

    שיחקת אותה אבויא, 78.

    השבמחק
  3. נראה טוב מאוד!

    LazyBoy, Hungry like a wolf

    השבמחק
  4. "בערוגת הגינה, מסביב לחבית יצאו לרקד
    כרוב עם כרובית, זאת הסלק ראה והנה
    הוא גם בא..."
    מצטערת, זו מנה עם כל כך הרבה צבע
    ושמחה שהייתי חייבת לשיר לסלק.(ולשף)
    "מרגיש" קריספי ומרענן.
    אוהבת את זה שאין כמעט לבן מלבד הצלחת,
    הסלק צבע בעדינות, השאיר חותם בעצם על כל המנה.
    **אכלתי סלט עם סלק לא מבושל,
    מיותר לציין ש..אין מה להשוות**

    תודה זה משלים לי את הקונספט למחר (-:

    השבמחק
  5. בוקר טוב אביעד,
    רציתי לומר תודה על המתכון - בערב שישי האחרון הוטל עליי להביא סלט לארוחת ערב חגיגית והכנתי את הסלט הזה.
    הסלט היה טעים ומרענן, האורחים התלהבו וחלקם ביקשו את המתכון (הפניתי אותם לבלוג כמובן).

    רציתי לתרום כמה מסקנות מהניסיון שלי -
    1. ההכנה אורכת יותר משעה אם קוצצים את הג'וליינים ידנית. רצוי לשקול שימוש במנדולינה (לי אין) או אפילו במעבד מזון (אם יש סכין מתאימה)
    2. אני הכנתי את הרוטב בכמות כפולה ממה שכתבת במתכון
    3. ברוטב צריך יותר מ"קורט" סוכר לדעתי
    4. שומשום!

    שוב תודה... וחג שמח
    :-)

    השבמחק
  6. הי עדי. ראשית המון תודה. אני לא חושב שיש מחמאה יפה יותר מאשר קורא של הבלוג שחוזר לדווח על שהכין והיה מרוצה. אז אני שמח מאד מאד.

    לגבי מסקנותייך... :)
    1- אנט מניח שזה עניין של נסיון ומיומנות (לא ממש מכיר את שלך אבל לי לוקח כמה דק להכין את הסלט) בכל מקרה מסכים איתך שמנדולינה הייתה יכולה להיות כלי שימושי מאד למנה גדטלה מהסלט הזה.

    2 - כמות הרוטב היא עניין של טעם. אני מעדיף בדרך כלל שהרוטב ילטף ויהיה מרומז מאשר להטביע את הירקות בו. אבל ממה שהבנתי הצלחת ואני חושב שהכיוון שלך יקלע הרבה יותר משלי. אז קבלי חח על כך :)

    3 - כל קורט שונה מאחר ;)
    4 - כפי שאת רואה בתמונה יש שומשום.. אך כפי הנראה לא כתבתי שאפזר ומומלץ לקשט בו.

    תודה שוב על המילים ועל ההמשך שהיה לי הכי כיף לשמוע כי ניכרת ההשקעה שלך וזה הכי כיף!

    רק טוב שיהיה לך.
    ותבואי עוד כן?
    אביעד

    השבמחק
  7. ברור שאני פה, לא מתרחקת ;-)
    שמחה שתגובתי התקבלה באופן חיובי.
    חג שמח

    השבמחק
  8. כמובן שחיובי. יחס גורר יחס ;)

    החג שמח זה בכוונה נכון ?? ;)

    השבמחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...