יום שני, 9 בינואר 2012

טורטליני במרק...



טורטליני. עננים קטנטנים של בצק רך ונעים מלאים בכל טוב. בגבינות, בבשר, ירקות ועוד. יש מגוון רחב של טעמים במילוי טורטליני וסה"כ זה עניין של טעם במנה זו או באחרת.
אפשר לשמור על כשרות מסוימת וללכת על כיוון של ירק בלבד או ירק עם בשר וזאת מכיוון שאנו משתמשים במתכון זה בציר עוף צלוי כהלכתו (לפחות כך אני מקווה שיהיה אצלכם גם כן). אך לכל קוראי הנאמנים, שמודעים לכך; שכשרות ואביעד לא בדיוק חברים. ההמלצה שלי היא פשוט להשתמש באיזה טורטליני שתבחרו. תרד וריקוטה למשל, יכול להיות מדהים אפילו אלו שמלאים בתערובת של בשר חזיר קצוצה או בשרימפס אפילו. זה באמת תלוי רק בכם.
את המרק עצמו נכין באופן אחיד לכל טעם מילוי שתבחרו, כך שהמתכון אחיד לכולם.

דבר נוסף שחשבתי להתעכב עליו בפתיח.. זה על אחד המרכיבים שעוד רגע תקראו ברשימה למטה. אני מדבר על "קליפת הפרמז'ן". למי שתוהה מה זה, אז בבקשה: בזמן שהמרק שלנו בהכנה אנו מוסיפים יחד עם הירקות והתבלינים גם חתיכה של "קליפת פרמז'ן". זה הסוף הקשיח והחיצוני של חתיכות הפרמז'ן שנשארות לנו בדרך כלל במקרר. טעמה חזק והיא תעניק עושר ועומק מדהימים למרק שלנו, בנוסף לכל יתר המרכיבים.
המנה הזו חורפית וקיצית כאחד, אבל אני הכי אוהב להכין אותה בסתיו. התחושה של האפרוריות שמתלווה לצבעים חומים וכתומים של שלכת, תמיד הלכה היטב עם המרק הזה. אז.. שוב. לטעמכם.



 



מצרכים: (4-6 מנות)
3 כפות חמאה
2 גבעולי סלרי חתוכים לקוביות
1 בצל קטן לבן קצוץ
1 גזר קלוף נקי וחתוך לקוביות
2 עגבניות חלוטות קלופות ומרוסקות
2 שיני שום קצוצות
4 כוסות ציר עוף צלוי
4 כוסות מים מינרלים
1 קליפה של משולש פרמז'ן (אופציונאלי, אבל עדיף)
400 גר' טורטליני טריים במילוי לפי טעמכם
1/2 כפית פלפל שחור גרוס
1/2 כפית אגוז מוסקט
2 כפות פטרוזיליה קצוצה
פרמז'ן משובחת לקישוט





















הכנה:
1 – בסיר גדול וכבד המיסו חמאה והוסיפו את הסלרי, הבצל, הגזר והשום. ערבבו קלות, הורידו את האש למינימום והוסיפו את העגבניות. כסו את הסיר. בשלו כ 8-10 דק' עד שהירקות מתרככים כמעט לגמרי (מידי פעם פיתחו את המכסה וערבבו קלות)
2 – הוסיפו את הציר, המים ואת קליפת הפרמז'ן וערבבו כמה שניות. הגבירו את האש לבינונית- גבוהה. בשלו עד להרתחה מלאה. תבלו בפלפל גרוס ואגוז מוסקט.  בשלו כחצי שעה עד שעה על חום נמוך.
3 – לפני ההגשה, הוסיפו 400 גר' טורטליני למים ובשלו עד שהם מוכנים בדרגת "אל דנטה" (הם יצופו על פני המים כשיהיו מוכנים), כבו את האש.
4 – הגישו בצלחת עמוקה, פזרו פטרוזיליה קצוצה וגלפו שבבי פרמז'ן משובחת לקישוט וטעם.


בתאבון,
אביעד.

לחיצה על אחת התמונות תפתח לכם את כולן ברזולוציה מקסימלית.. 
אל תשכחו כמובן להגיב ולספר לי מה אתם חושבים.. 

C YA.. 

11 תגובות:

  1. כל טרטוליני חתיך עולם!
    אחלה מרק.
    אריאלה אני לפניך... :-)

    אוהב את שניכם,
    דובי

    השבמחק
  2. שווה ביותר
    עשית אותי רעב מת
    אביעד, מעכשיו גם אני מתחיל לעקוב אחריך (ולא בגלל אריאלה)

    מאיר

    השבמחק
  3. מרקים... אהוביי הנצחיים...
    (עד סוף ינואר חובה עליך מינימום שניים נוספים)
    מכאן המרק נראה כתיפתי משהו...

    אריאלה... גם כשהיא לא כאן היא הכי כאן (-:
    איפה את?!?!?

    תודה
    מורן

    השבמחק
  4. גם אני מחפש את אריאלה
    אחרי ששיגעה אותי לבוא היא איננה?
    אני הולך ותקראו לי כשהיא תהיה פה
    אביעד,אחלה בלוג
    רונן

    השבמחק
  5. אוי ווי זמיר,
    זה נראה טוב!!!

    הטיפ עם קליפת הפרמזן - אליפות!

    תודה.

    השבמחק
  6. אי אפשר לעמוד בפני טורטליני מפתים שכאלו, יום אחד אפסיק להתעצל ואכין גם! כמובן שעם מרק מציר אמיתי!

    הייתי מתה להצטרף אליך לכל הארוחות, בכל יום. זה בטח היה מכפיל את משקלי, אבל בטוח שזה היה שווה את זה!

    השבמחק
  7. מרק כזה מנחם מתאים מאוד לחורף.
    טורטליני AKA קרעפלך זו חולשה איומה שלי.
    התמונות מהממות, כל הכבוד.

    LazyBoy, Hungry like a wolf

    השבמחק
  8. הי ותודה לכולכם!

    מאיר, כבוד גדול. תודה.

    מורן, מקווה שאעמוד בחובות שהרעפת עלי.

    נעה, אני לא בטוח שעם הכפלת המשקל אצלי היה טוב יותר או שווה את זה ;)

    לייזי, בחיאת! מה קרפלך???
    בכל אופן, יש לי בקרוב הפתעה עבורך במיוחד.

    תודה שוב לכולכם,
    אביעד

    השבמחק
  9. תגידו, התחרפנתם כולכם?
    מה אתם רוצים ממני?
    דובי- ממתי אתה משחק "מי שעומד מאחוריי ומלפניי הוא העומד, 123"?....
    מאיר- יא חתיכת פינוקיו שכמוך.
    מורני אהובתי- הנני !
    רונן- גם הנני, חזור!

    אביעד- ביג ביג שאפו. היום על שולחני. היום ! חשבתי באמת ללכת על קרעפלך, אבל זה לקח ובגדול.
    :-)

    השבמחק
    תשובות
    1. חיחי מגניב יש השב חדש. אריאלה תשמרי לי.

      מחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...