יום שני, 19 בדצמבר 2011

ביצי שטן עם בייקון, תרד ופרמז'ן



זו אחת הווריאציות שיש למנת "ביצי השטן" הסטנדרטית שאני הכרתי כל חיי כאשכנזי מבית טוב.
חצאי ביצים קשות ממולאות במן תערובת שעשויה מחלמונים, מיונז וקצת מלח ופלפל. שמעל הכול, מן סלט עגבניות, מלפפון חמוץ ולפעמים בצל (איך אפשר בלי בבית רומני?).. תכלס? אני מת על המנה הזו.. זה משהו שמזכיר לי בית אולי הכי הרבה מכל מאכל אחר בעולם..(טוב, זה ועוד כמה דברים קטנים)
אך אחרי שנים על גבי שנים שאני מכין העתק כמעט מושלם לזו של סבתא או אמא.. החלטתי לתת למנה הזו אינטרפרטציה קצת יותר "עכשווית".. קצת יותר ממני.. טוב נו.. קצת יותר פלצנית! (ניצחתם).
מהון להון... אין לי שום העדפה לאחת מהן באופן מובהק.. שתיהן טעימות לי מאד. אחת מעוררת רגשות נוסטלגיים עם טעמי בית פשוטים לכאורה והשנייה.. פנסית ומתאימה מאד לאורך חיי הקולינאריים.. אני מקווה שבעתיד הקרוב, אציג בפניכם עוד כמה כיוונים נחמדים למנה.. שהבסיס המקשר בכולן הן כמובן הביצים הקשות שמלאות בדברים טובים.

 
מצרכים: (6 מנות = 12 חצאים)
6 ביצים גדולות
1 כפית שמן תירס\חמניות...
5 פרוסות בייקון חתוכות לקוביות
חופן עלי תרד חתוכים
1 כף מיונז
2 כפות פרמז'ן מגורדת
מלח ופלפל טרי גרוס
עירית קצוצה לקישוט

הכנה:
1 – בסיר בינוני מלא במים הרתיחו את הביצים לכ 7 דק'. כבו את האש והשאירו בצד להתקרר ל טמפ' החדר. קלפו את הביצים וחצו אותן לשניים לאורכן. הוציאו את החלמונים לקערה.
2 – במקביל, במחבת חממו שמן וטגנו את קוביות הבייקון ל 2 דק' עד לפריכות. הוסיפו את עלי התרד וערבבו עד שהם קמלים מעט. כבו את האש.
3 – הוסיפו לקערה עם החלמונים את תערובת הבייקון והתרד, כף מיונז, את הפרמז'ן המגורדת ותבלו במלח ופלפל. בעזרת מזלג ערבבו היטב תוך כדי מעיכת החלמונים לתערובת הומוגנית.
4 – בעזרת כפית, מלאו "עם בטן" את חצאי החלבון שהמתינו בצד בתערובת החלמונים, הבייקון והתרד.
הגישו בצלחת מרכזית. קשטו עם עירית קצוצה לטאצ' אחרון.

 

בתאבון,
אביעד

לחיצה על אחת התמונות תגדיל את כולן לרזולוציה המקסימלית. 
ואל תשכחו להגיב ולספר לי מה אתם חושבים.
C YA.. 

5 תגובות:

  1. ווואווו. אני מכירה ילד אחד מיוחד שהשם שלו מתחיל בא' שיאהב את זה כל כך. בייקון ופרמזן יחד עם ביצי שטן (נשמע נורא בעברית) עבורו יש פה שילוש קדוש כמעט...
    נתת לי רעיון.
    תודה מותק.
    }{

    השבמחק
  2. פלצנית או לא זה כל כך יפה.
    איכשהו אתה מצליח לצלם כל דבר שיראה כאילו זה בכלל לא אמיתי
    ועל כך גם לא אכיל (אריאלה ע"ע לינגוויני שחור)
    "חטיף" קליל וטעים לאירוח שגם מאותגרי כשרות יכולים לשדרג על השדרוג שלך.
    כמו תמיד נקי ויפה.

    תודה
    מ

    השבמחק
  3. ששון: "ארליך! תביא אורז, מקרוני וביצים."
    ארליך: "כמה ביצים?"
    ששון: "כמה שיש!"

    אז כן! כמה שיש !

    ועכשיו ברצינות:
    היום, ישבתי עם כמה תותחי על קולינריים (הספקתי לספר לך רק על שניים מהם, אבל יש המשך לסיפור), בכל מקרה בין ביס לביס (והיו לא מעט כאלו) דיברנו על האוכל של האימהות והסבתות שלנו ועד כמה הוא היה פשוט, אבל טעים.
    במפגש הבא אראה להם את הפוסט הזה שלך. את השם שלך הם כבר מכירים פיקס, עכשיו הגיע הזמן למופע אור קולי..

    ביצים זה דבר עדין. בצ'יק ניתן לחרב להן את הצורה והטעם, אך כשנוהגים עמן בעדינות ועם זאת בנחישות אז ניתן להוציא מהן מטעמים אדירים, וזה בול מה שעשית כאן. אהבתי את האדפטציה הגאונית שעשית על המוכר, האהוב והבנאלי.
    זה ההבדל בין "רגיל" ל"נדיר".
    אז אינשאללה שכל פליצה תיראה ותיטעם כך, כי כפרה, כל ביצה שלך מלמיליאן.

    והתמונות... מורני אהובתי אמרה שיש לך את היכולת לצלם כאילו זה בכלל לא אמיתי. היא צודקת הילדה היפה שלנו, זה לגמרי מרגיש כהוליווד (ולא כי הסרט הבא יהיה "השטן לובשת בייקון"...)

    אז..
    very like!!

    .- .- .-

    ארי

    השבמחק
  4. חחח

    רק אתה מסוגל לקחת את המאכל הבנאלי הזה (שסבתא שלי שגרה אצלנו שנים התעקשה להכין לנו לפחות פעמיים בשבוע) ולהפוך אותו לכזה מטעם.

    קל לי מאד לדמיין את הטעם... וזה מאד מוצא חן בעיני!

    תודה

    השבמחק
  5. אני שם לב שכותב הבלוג מטפח תאווה שלא יודעת שובע ל״כבש גרמני״ ..
    המתכון נראה מנצח ועל התמונות כבר אין מה להוסיף. קולה ביצה, אבל נראה כמו מנת מישלן.
    LazyBoy, Hungry like a wolf

    השבמחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...