יום שלישי, 24 בדצמבר 2019

עוף מטוגן, וואפל בלגי, בייקון וטיפטופי סירופ מייפל וויסקי...




אני לא יודע מה איתכם, אבל האוכל האמריקאי המסורתי, הדרומי, או אפילו אם נרחיב את זה לדיינרים ברחבי ארצות הברית הוא אחד מזוויות הקולינריה המגניבות והטעימות ביותר שקיימות מבחינתי. זה לא סוד שכיום כמעט כל שף פתח או פותח דיינר המבורגרים כזה או אחר על מנת להרוויח גם קצת ״בייקון״ הביתה. כי מה לעשות, ובעיקר בישראל, מסעדות גורמה או וואט נוט, לא ממש הולכות כאן. פוד קוסט בשמיים, קשיים המוערמים ע״י המדינה, הרשויות המקומיות, צוות עובדים, משכורות, שעות על גבי שעות של הכנות וסרוויס וכל זה כדי שאחד או יותר ירשמו עליכם כמה מילים לא ממש תומכות ואתם חודש בלי להביא משכורת הביתה... 
המבורגר, טאקו, איזה סנדוויץ׳ בשר מפורק, קצת צ׳יפס, קצת טופינגס, והנה אפשר להמשיך להרוויח בכבוד. אולי לא להיות עשיר גדול, אבל מי שעושה את זה נכון, נחמד, סביר, טעים... יכול להמשיך לעבוד במטבח וגם להביא גם קצת כסף הביתה. 

בארצות הברית יש הכל מהכל, ואחד הדברים הטעימים שיצאו מהסביבה הדרומית של היבשת הצפונית, הוא העוף המטוגן. יש לכולם... גם לנו (עלייק לנו... זה בכלל גרמני\אוסטרי) השניצל הידוע בכל בית. אבל שם, אין פרורי לחם, יש קמח... ואם אתם טבחים עם קצת מעוף (got it?).... אז עם המון המון המון טעמים המוחדרים לתוך המנה הזו. עם מה אוכלים את זה, תוספות, רטבים, כל אחד לעצמו.. אפשר להגיש את זה עם ים דברים... הפעם; החלטתי ללכת על משהו מאד מושחת ומאד נפוץ בלא מעט מקומות ברחבי העולם. ובעיקר בארצות הברית כמובן. 
עוף ו וואפל מוצמדים לעיתים קרובות וגם פה אצלי בבלוג. 

המתכונים ממש פשוטים לכאורה, יש מהם המון ברשת, הפעם גם בעברית, עם טוויסטים כאלו ואחרים שלי. 
להכנת וואפל בלגי אתם כמובן צריכים מכשיר כזה של וואפל בלגי, או שאפילו יש היום המון טוסטרים שמגיעים עם מן תבניות כאלו להחלפה שניתן לעשות בהן גם כן. ואם אין את זה ואין את זה.. ואתם עדיין רוצים וואפל בלגי?!, אפשר היום בסופרים הגדולים (וגם בקטנים לפעמים) למצוא וואפל. עשוי, מוכן מראש. שנמכר בשישיות, שמים אותו בטוסטר קופץ או אחר, מחממים קצת ויש לכם מוכן לאכילה. כמובן שעדיף להכין לבד מאפס זה טרי וטעים, אבל אם אין אז אין. 
(מי שלא מעוניין בכלל בסיפור הזה של הוואפל יכול להוריד אותו לחלוטין מכל הסיפור הזה ולהמשיך להכין את העוף כך או אחרת לשים בלחמניה או לאכול עם תוספת :) )

מצרכים ל 4 סועדים... 

לעוף
8 נתחי פרגית נקיות משומן, עבות יחסית. 
1 כוס קמח לבן 
1 כף מלח 
1 כף פלפל
1 כף פפריקה מעושנת
1 כף אבקת שום 
1 כף פתיתי צ׳ילי 
1 כפית אורגנו 
1 כפית פלפל קאיין (לחריפות מי שרוצה)

2 ביצים גדולות 
רבע כוס חלב 
2 כפות רוטב צ׳ילי חריף (לא מתוק)
שמן לטיגון קנולה או שמן בוטנים (למי שרוצה להשקיע באמת)

לוואפל
כוס וחצי קמח לבן מנופה 
2 ביצים 
1 כוס חלב 
3 כפות סוכר (אני משמתמש בחצי מזה למתכון עם העוף)
חצי כפית מלח 
1-2 כפיות אבקת אפייה (תלוי עד כמה אתם רוצים שיתפח)

אופציונאלי - 
מטגנים חתיכות קטנות של בייקון ופלפל חריף במעט חמאה ומוסיפים את כל זה לתערובת הוואפל

לרוטב - 
חצי כוס מים 
3 כפות סוכר חום 
2 כפות וויסקי (ג׳ק דניאלס הכי טוב, אם אין, תשתמשו בוויסקי עם טעם מעודן, לא המעושנים)
2 כפות מייפל אמיתי (לא אפיכל וכאלה)

לקישוט ;)
המון רצועות בייקון מטוגנות בשומן של עצמו, עד שנהיה קריספי. 


הכנה - 
בואו נכין את העוף קודם כי צריך לתת לו קצת לנוח בצד... (הסיבה שמניחים אותו בצד אחרי שמקמחים אותו כדי שהציפוי יתפס על העוף טוב יותר בזמן הטיגון. תעשו את זה גם שאתם מכינים שניצלים, תראו שזה עדיף). 

לוקחים את חתיכות הפרגית ומתבלים במלח ובפלפל. בינתיים מכינים 2 קערות. 
1 - טורפים ביצים, חלב עם מלח ופלפל שחור לפי הטעם, ואת רוטב הצ׳ילי. אני מוסיף גם כפית חרדל דיז׳ון פנימה לאקסטרא טעם (זה לא רשום, אבל הנה טיפ למי שקורא את הכל ;) )
מכניסים פנימה את הפרגיות כולן. מערבבים היטב ונותנים להם לשקוע בתוך הביצה, עדיף ל 10-20 דק׳ אפשר גם ליותר. 

2 - בקערה גדולה נוספת, מערבבים יחד את הקמח עם כל התבלינים! (ד״א ניתן להוסיף תבלינים לפי טעמכם האישי, להוריד מינונים או לעלות על פי טעמכם גם כן, אין פה נכון או לא, כל אחד מה שכיף לו, חריף יותר, מלוח יותר מפולפל יותר וכן הלאה). 
מעבירים אחת אחת את הפרגית הטבולה בביצה לקערת הקמח, משתדלים מאד מאד שהיא תהיה מכוסה היטב בקמח ומעבירים את הנתח המקומח לרשת בצד לייבוש, כך ממשיכים לעשות לכל הנתחים. 

בזמן שנתחי העוף שלנו נחים בצד, בואו נכין את הוואפלים. 
1 - בשתי קערות מערבבים את היבשים לחוד ואת הרטובים לחוד. 
בראשונה את הקמח, הסוכר, המלח ואת אבקת האפייה, ובשנייה את החלב והביצים. 
2 - מערבבים את הרטובים לתוך היבשים בעדינות וטורפים לבלילה הומוגנית ללא גושים. 
בזמן הזה ניתן להוסיף את התוספת של הבייקון והפלפל החריף למי שבחר לעשות כן ומקפלים פנימה. 
3 - בינתיים מחממים את תבניות הוואפלים לחום מיירבי, מזליפים קצת שמן קנולה שהבלילה לא תדבק ויוצרים את הוואפלים לפי הוראות המכשיר שברשותכם. כאשר הואפלים מזהיבים ניתן לשים אותם על 100 מעלות בתנור או ובטוסטר אובן כדי לשמור עליהם טריים עוגתיים ומוכנים להגשה. 

חוזרים אל העוף - 
מחממים צ׳יפסר, או סיר טיגון עם מספיק שמן שיכסה כמה נתחים לטמפ׳ של 170-180 מעלות בלבד! (הקשיבו הקשיבו - המספרים הללו- לא העדפה אישית, או המלצה, אלה מספרים מדודים שאין לשנות. זה קריטי לפריכות הציפוי, לעשיית העוף, ולתהליך כולו!)
מכניסים 2-3 נתחים בכל פעם (תלוי בגודל הצ׳יפסר או הסיר, אבל קחו בחשבון שככל שתעשו יותר נתחים בבת אחת, אתם תפילו את טמפרטורת השמן וזה לא משהו שאתם רוצים לעשות. 
עד להזהבה יפה וציפוי גבשושי וקריספי. 

במקביל, (כי כל כניסה כזו לשמן לוקחת 7-8 דק׳) אפשר להכין את סירופ המייפל וויסקי שלנו. 
בסיר רטבים על אש נמוכה מוסיפים מים וסוכר עד להמסת הסוכרים. מוסיפים את הוויסקי והמייפל ומצמצמים לרוטב חלק וגמיש אך לא לגמרי מיימי (בעצם אתם אמורים לקבל מן רוטב שדומה לרוטב מייפל שמגישים עם פנקייקים).זה לוקח משהו כמו 10 דק על אש נמוכה. מורידים מהאש ומערבבים מידי פעם שלא יתמצק עד להגשה. מקסימום מחממים טיפה שוב לפני שמגישים. ד״א ניתן לשים את הרוטב הזה בצנצנת ובמקרר לכמה חודשים טובים. אז אם אתם עושים הרבה, אין בעיה. תשמרו לפעם הבאה.

מרכיבים את המנה... 
על זוג וואפלים עורמים 2 חתיכות גדולות של פרגית זהובה, מכסים בכמה רצועות בייקון קריספיות ועל כל זה מטפטפים מסירופ המייפל וויסקי שלנו. 
אפשר להגיש ליד סלט חסות טרי עם עגבניות שרי, אפשר להכין תוספות חמות כמובן כמו שעועית ירוקה, פירה חלבי מושחת, צ׳יפס למי שרוצה בכלל להשתגע עם המטוגן פה ועוד ועוד.. 

בתאבון. 











אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...