יום שני, 31 באוקטובר 2011

סלט קונפי סלמון, ירקות צלויים בתנור וויניגרט חרדל



לקרוא למנה הזו- סלט, זה כמו לקרוא ללמבורגיני מרסלאגו – "אוטו".
יש פה מגוון של חומרי גלם שאם מטפלים בהם בעדינות, בחום ובאהבה, הם יחזירו לכם אלפי מונים.
הסלמון המיוחד הזה, מתבשל כאן בטכניקה מדהימה של חום נמוך מאד ובאמבטיה של שמן זית עם עשבי תיבול. הטעמים שהוא סופג בדקות הבודדות שהוא הוכנס לג'וקזי השומני הזה עדינים ועמוקים מאד.
כך גם הסלט, שבנוי מחלק צלוי רך, מתוק ועשיר מאד של סלק, תפוח אדמה ננסי ובצלי שאלוט. חלק רענן וקריספי של עלי חסה עדינה ורוקט. על כל זה פוקד ויניגרט חרדל עשיר במיוחד על בסיס חלמון.
בקיצור, אתם קולטים את הפוטנציאל המרשים שיש פה לא?. אז voila.  

מצרכים: (2-4 מנות)

לסלמון
500 גר' פילה סלמון (עדיף מאמצע הדג)
1 וחצי כוסות שמן זית משובח
בוקה גרני (גבעול רוזמרין, גבעול תימין, עלה דפנה)
4-5 גרגירי פלפל שחור שלמים
1 שן שום שלמה מעוכה

לסלט
4 סלקים קטנים עם הקליפה, צלויים עד לריכוך בתנור בתוך נייר כסף
10 תפוחי אדמה ננסיים מאורכים, עם קליפה בהירה צלויים עד לריכוך בתנור בתוך נייר כסף
10 בצלצלי שאלוט קלופים שלמים וצלויים בתנור עד לריכוך בנייר כסף
1 ראש חסה מסולסלת פרוסה דק
1 ראש חסה אדומה פרוסה דק
4-6 ביצים (קטנות) שהורתחו ל 4 דק' בדיוק ועברו למים קרים להפסקת בישול (חצי נא)
1 כף פטרוזיליה קצוצה
1 כף טרגון קצוץ
1 כף שמיר קצוץ
1 כפית נענע קצוצה
מלח ים אטלנטי ופלפל שחור טרי גרוס לפי הטעם

לויניגרט
1 כף חרדל דיז'ון משובח
1 חלמון מביצה גדולה
1 וחצי כפות חומץ בן יין אדום
1 כף מיץ ליים (או לימון)
3/4 שמן זית משובח (ניתן להשתמש בשמן הזית שבושל הסלמון בתוכו)
מלח ופלפל לפי הטעם

להכנה:
סלמון-
1 – בסיר רטבים עמוק מחממים את שמן הזית, הבוקה גרני, הפלפל ושן השום על אש קטנה ביותר עד שהוא מגיע לחום של 150 מעלות (למי שאין מד חום עבור זה, שפשוט ישים לב לא לעבור את האש הקטנה ביותר שהוא יכול בכיריים שלו)
2 – הוסיפו את הסלמון (אם צריך לחתוך אותו ל 2, זה בסדר) ובשלו אותו בחום הנמוך כ 5 דק' בערך, או עד שהוא מקבל צבע אנמי ומתחיל מעט להתקשות. כבו את האש.
מוציאים בעדינות (!!!) את הסלמון משמן הזית ומניחים על מגברת או נייר סופג.

לויניגרט חרדל
3 – טרפו את חלמון הביצה, יחד עם החרדל, החומץ ומיץ הלימון. לתוך זה צקו בעדינות תוך כדי טריפה תדירה את שמן הזית בזרם דק, עד שהוא משתלב באופן הומוגני עם שאר המרכיבים. תבלו במלח ובפלפל ושימרו בצד להגשה.

לסלט-
4 – צרפו את הפטרוזיליה, הנענע, הטרגון והשמיר בקערה קטנה וערבבו ביניהם. שימרו בצד.
5 – קלפו את הסלקים הצלויים, חיתכו אותם לפלחים ושימרו בצד.
6 - חתכו את תפוחי האדמה עם הקליפה לחצאים באלכסון והכניסו לקערה נקייה, אליהם צרפו את החסות ואת בצלצלי השאלוט הצלויים. הוסיפו את הוינגרט לקערה וערבבו תוך כדי הקפצה בתוך הקערה, כדי שכל הירקות יתעטפו ברוטב.

 

צלחתו: בצלחת אישית פזרו חופן מהירקות והחסות באופן שווה, הניחו פלחי סלק בודדים על כל צלחת וחלק שווה של סלמון שלוק. קשטו במקבץ עשבי התיבול הקצוצים וברוטב נוסף שנשאר בקערת הירקות. לטאצ' אחרון 2 חצאי ביצה רכה.

בתאבון,
אביעד. 


קליק על תמונה, יביא לכם לראות אותה באיכותה הגבוהה ביותר
אל תשכחו להגיב..
C YA.

7 תגובות:

  1. מזל !
    מזל שקמתי היום בארבע לפנות בוקר כדי לרוץ, כי ככה אין לי נקיפות מצפון על כך שאני מלקקת את מסך כי זה כבר 'סוג של צהריים' מבחינתי (אגב, לא מומלץ ללקק מסכי לפטופים, זה עושה חשמל סטטי בקצה של הלשון, עדיף פגישה או שתיים עם שרינק וכמה תרופות מדכאות תיאבון וראייה).

    מה, מה אתה רוצה שאני אגיד על הפוסט הזה?
    שאני שונאת אותך על התמונות האלו שאתה מעלה כאן,בדיוק כשנשבעתי בלילי השכנה המיכוערת שאני בדיאטה ? אז הנה אני אומרת !

    הביצה הזאת... רגע עוד לק !!
    שוב עקצוצים, ס'אמק.

    שיואוו איזה פוסט !
    ביג פאקינג שיואוו !

    :)))
    }{

    השבמחק
  2. אני *ממש* לא קמתי לרוץ בארבע בבוקר... מעייף אותי לחשוב על זה אפילו.
    אבל
    המתכון הזה נראה פשוט טעים בטרוף. אין ספק שהשימוש שלך במונח "סלט" הוא רחב וחופשי במיוחד!
    עכשיו אני הולך לאכול קצת שטוחים (זה מה יש בעבודה). אולי מחר אקום בארבע בבוקר לרוץ.
    אולי לא.

    תודה, נשמה, הבלוג הזה מעשיר לי את השבוע והורס לי ת'דיאטה (טוב, הרסת לי אותה כבר אתמול... 12 שעות אחרי שהתחלתי).

    השבמחק
  3. מדהים, כאילו מה כבר אפשר לכתוב מול פוסט מושקע, מעורר בלוטות ריר, בלוטות ראייה ובלוטות מזל שנרשמתי לבלוג.
    תבוא כל יום כפרה, הסנדויץ' מול המסך טעים יותר.

    השבמחק
  4. הגעתי מהעבודה מורעבת, פתחתי כמובן את המייל לראות מה חדש.. והגעתי למתכון הזה!! הרגת אותי!!

    נראה מעולה:)

    השבמחק
  5. נתת לי רעיון למחר.
    נראה יצירתי, כרגיל..

    LazyBoy, Hungry like a wolf

    השבמחק
  6. ללא ספק השימוש אצלי במונח ״סלט״ קצת רחב מהמקובל.
    מקווה שעל כולכם מקובל ;)

    תודה על הכל
    אביעד

    השבמחק
  7. כזה!
    כזה בדיוק!
    ושיבוא ליד המנה ההיא של הניוקי הכחול (אז מה אם קיצרתי?)

    השאלה המתבקשת היא - איפה?
    היכן שתרצה שאהיה...

    השבמחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...