יום חמישי, 29 בדצמבר 2011

שרימפס בקרם קוקוס תאילנדי, למון גראס וצ'ילי.



פירות ים יכולים לכוון לכיוונים שונים ולטעמים שונים לגמרי בהמשך. אחד מהכיוונים האהובים עלי כאשר משתמשים בחסילונים למשל, הוא הטעם האסייתי. המנה הזו משלבת טעמים מתוקים וחריפים ועוד המון עומק מתבלינים חזקים מאד, שלמעשה יוצרים באלאנס מדהים בפה. במזרח הרחוק יש טעם נוסף שהם מכוונים אליו מעבר לחמוץ, מתוק, חריף, מר או מלוח. יש טעם של שילוב של כמה מהם לטעם חדש לגמרי. מן טעם מאוזן ומדהים מאין כמוהו על גבול המפתיע בדרך כלל. בוודאי לחיך המערבי שאינו מכיר בו ביום יום.
במנה שלפנינו, יש את השילוב המקסים הזה של תבלינים וירקות עם המון ארומה, טעמים חריפים לצד מתוקים. הכמויות מדודות ומאד מאד משמעותיות כאן. כל סטייה תביא פשוט לטעם שונה לגמרי ממה שהמנה הזו מכוונת אליו, כך שתשומת לב מצידכם הכרחית כמובן. את המרכיבים אפשר כיום להשיג בכל מקום כמעט וגם אם לא, למצוא אותם זו לא כזו בעיה. בתקווה שתרצו כמובן להכין לעצמכם ולהשקיע מעט. זמן ההכנה של המנה מהיר מאד ותוך חצי שעה בערך, יש ארוחה מדהימה עם ריחות וטעמים שלא מהעולם הזה.




מצרכים: (2-4 מנות)

3 בצלצלי שאלוט קצוצים דק
2 גבעולי למון גראס קצוצים (הלבן בלבד)
4 ס"מ ג'ינג'ר טרי חתוך גס
2 כפות שמן צמחי (שמן בוטנים עדיף בבישול אסייתי, אך אפשר גם עם אחר)
1 פלפלון צ'ילי שלם  (או חתוך לרצועות)
1 כף סוכר דקלים (כתחליף אפשר להשתמש בסוכר לבן רגיל)
1 כפית רסק עגבניות (אופציונאלי, זה נותן צבע יפה וכמעט שאינו מורגש בטעם)
1 כף ממרח טום יאם (tom yam – ניתן להשיג במכולות האסייתיות)
1 מיכל של חלב קוקוס
2 עלי קפיר ליים
קורט מלח
24 חסילונים מסוג בלאק טייגר נקיים. (ניתן להשאיר רק זנב)
1 כוס נצרי במבוק חתוכים לאורך (אם משיגים, אם לא, לא נורא)
8 עלי בזיליקום טריים שלמים
1 ליים פרוס לפלחים להגשה
תלתלי בצל ירוק לקישוט









הכנה:
1 – במחבת עמוקה, חממו מעט את שמן הזית  והוסיפו את השאלוט, הלמון גראס, הצ'ילי והג'ינג'ר. טגנו תוך כדי ערבוב עד שהשאלוט מתחיל להיות שקוף. הנמיכו את האש לנמוכה עד בינונית והוסיפו את הסוכר, הטום יאם ואת רסק העגבניות. ערבבו היטב לדקה. הוסיפו את חלב הקוקוס, עלי הקפיר ליים וקורט מלח. בשלו בחום נמוך כ 10-20 דק' בתלות המחבת וחום האש, עד שהרוטב מצטמצם ומסמיך.
ערבבו מידי פעם, לרוטב יש נטייה להדבק לדפנות המחבת.
2 – שהרוטב הגיע לסמיכות עדינה לטעמכם, הוסיפו את השרימפס אל המחבת מסודרים בשטח פנים אחיד ואת נצרי הבמבוק. המשיכו לבשל עד שהחסילונים משנים את צבעם לורדרד. הפכו אותם פעם אחת לפחות ברוטב. הוסיפו את עלי הבזיליקום וקפלו אותם פנימה בעדינות. כבו את האש.
3 – צלחתו; באמצע קערה אישית הגישו כף של אורז לבן ועליו כמות שווה לכל סועד של חסילונים עם רוטב ופלחי ליים או תלתלים של בצל ירוק לקישוט.

בתאבון, אביעד.


אל תשכחו.. שבוע בדיוק מהיום, יום הולדת לבלוג.. כולכם מוזמנים כמובן. רשומה חגיגית ומיוחדת במינה תעלה
בחמישי בינואר. 

הקלקה על התמונות תביא לכם אותן ברזולוציה מקסימלית.
ואל  תשכחו להגיב ולספר לי אם אהבתם.. 
C YA.. 

12 תגובות:

  1. אלוהים עדי שתוך כדי קריאת המתכון בלוטות הרוק שלי צבטו ועקצצו...
    יש לי שלוליות רוק בפה.
    כמובן הפזילות המתמידות לכיוון התמונות לא ממש עזרו...
    האדים האלה בתמונה ממש דגדגו לי בנחיריים... אתה פושע! (-:
    כמו שאמרת אין ספק שזה באמת מתכון עם קרנבל טעמים לראיה המתוק מלוח חריף בזיליקום...
    עוד מתכון מעולה מבית AB והתמונות נו טוב משגעות כל פעם מחדש.
    ניתן בקלות להחליף שרימפס בחזה עוף נכון? גם אבא צריך להנות...

    אלפי תודות
    מורן(ני)

    השבמחק
  2. הי אביעד,
    אני לרב מהקוראים הפאסיבים אבל החלטתי שהפעם אשמיע קול...
    אני רשומה לכ25 בלוגים שונים של אוכל מהארץ ומחו"ל. הבלוג שלך הוא קסם אמיתי. כמעט כל מנה שמתפרסמת נכנסת לרשימת ה"חייבת לנסות בקרוב"...יש לנו מסורת שכל שנה בnew years, אחרי שמשכיבים את הילדים אני והחצי השני מבשלים יחד ארוחת שחיתות. כבר כמה ימים שאנחנו מתלבטים מה נכין ובזה הרגע ההתלבטות הסתיימה...
    מנה זו (יחד עם הכבד קצוץ שפירסמת לא מזמן) נבחרו להוביל את הערב.
    מזל טוב לכבוד יומולדת שנה, אני מקווה שיהיה לך כוח וחשק להמשיך עוד שנים ארוכות.
    אני אהיה כאן כדי לקרוא.
    שנה אזרחית נפלאה,
    א.ב

    השבמחק
  3. מה להגיד? פשוט נראה טעים כל כך שבא לי להוריד ביס למסך.

    מה יש בטום יאם הזה?

    תודה

    השבמחק
  4. מנה קלאסית, מבוצעת נהדר. יפה לראות איך מטוטטלת החשק שלך נעה בין איטליה, צרפת ווהמזרח.
    לגבי הקוקוס: אני ממליץ לנסות להשתמש במיץ קוקוס טבעי במקום חלב הקרוס שמגיע בפחיות האלה. הטעם יותר עדין, יותר נשלט ופחות דומיננטי. זה הרבה יותר בריא, אבל הצבע פחות יפה.

    נ.ב.
    מה קרה ללוגו החדש?

    LazyBoy, Hungry like a wolf

    השבמחק
  5. לייזי אם אתה מדבר על החתימה החדשה בתמונות ע"ע הפוסט הקודם..
    התגובה של אביעד מאוד מפורטת (אני שאלתי את אותה שאלה) (-;

    מ

    השבמחק
  6. תודה לכולם..

    א.ב - כיף שהצטרפת.. והשמעת קול שנדע שאת כאן :)
    תחזרי לדווח?
    תודה לך שוב.


    לייזי, אני משתדל לקחת את החלב קוקוס הלא ממותק, יש פה פחות "זבל" :) אבל הוא עדין צובע ומעשיר מאד ביחס למים.
    תודה.

    איל, בטום יאם יש המון דברים.. הרשימה די ארוכה :)
    עדיף לקנות כזה מאשר להתחיל להכין לבד. בדוק ;)

    אביעד

    השבמחק
  7. מורן,
    תודה לך.
    ניתן להחליף את השרימפס בחזה עוף.
    אני בטוח שתצליחי להפיק מהמתכון שלי אחד מקבילי ומשובח

    תהנו.

    השבמחק
  8. השילוב האהוב עליי, צ'ילי (בראש ובראשונה) למון גראס וקרם קוקוס.
    כל דבר שייכנס לבריכת הטעמים הקסומה הזו ייצא "תותים".

    בכל מקרה המנה הזו מטורפת+++

    התמונות האלו שלך...
    אמחייה בע"מ !

    השבמחק
  9. היי אביעד הכנתי את מתכון השרמפס והוספתי קמצוץ פלפל ירוק כי לא היה לי פלפל צ"ילי,התבשיל יצא חריף ביותר ואי אפשר היה לאכול אותו.האם פלפל הצ"ילי פחות חריף מהירוק?
    מחכה לתשובתך תודה ניצה

    השבמחק
  10. הי ניצה.
    ראשית אני שמח שניסית, אבל קצת מבאס שהיה לכם חריף מידי.

    פלפל צ'ילי לאו דווקא חריף יותר או פחות חריף מפלפל ירוק חריף, אלא שבמתכון רשמתי פלפל צ'ילי שלם (או חתוך לרצועות). הכוונה היא שהפלפל ייתן בבישול כאן מעט חריפות בטעם מאד מדויק ולא יחריף את המנה מאד כאשר הוא חתוך פנימה ואז בכל ביס היו מרגישים אותו.

    מה שעשית שחתכת את הפלפל הירוק- "הוצאת" ממנו המון המון חריף לתוך המנה והיא נעשתה לכם חריפה מידי.

    המרכאות שרשמתי במתכון שלי, באו לתת "רעיון" לאלו שרוצים את זה קצת יותר חריף מאיך שאני עושה שאני משאיר שלם כאמור בבישול. אבל גם אז, חותכים לרצועות ולא יותר מזה.

    מקווה שיצליח לך, בפעם הבאה.

    בברכה, אביעד.

    השבמחק
  11. תודה על התשובה אביעד,בפעם הבאה אשאיר אותו שלם ,אם כי בגלל שידעתי שהוא כל כך חריף הכנסתי רק את הקצה הקטן שלו,ס"מ ממנו ובלי הגרעינים.

    השבמחק
  12. הי שוב.
    אני מקווה שפעם הבאה תצליחי. אם כי תמיד יש לזכור שפלפלים מגיעים בדרגות חריפות שונות גם אם הם היו על אותו המדף למשל. יכול להיות שפלפל ירוק יהיה חריף ביותר וזה שלידו יהיה ממש עדין.
    זה קצת טריקי. בגלל זה אני בדרך כלל מעדיף לטעום לפני כן כדי למדוד את דרגת החריפות ואז להחליט איך אני "מוסיף" אותו למנה כזו או אחרת שכמובן אני מודע כמה חריף אני והסובבים שלי אוהבים.

    בהצלחה,
    אביעד

    השבמחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...