יום שבת, 22 במרץ 2014

שרימפס אפויים בחמאה מתובלת ופנקו



את המתכון ביססתי על ספר בישול של הרוזנת היחפה, מכירים אותה מערוצי הבישול מהטלוויזיה?
אני בדרך כלל די שונא לראות אותה כי היא יותר מידי עבורי.. קשה קצת להסביר מה ולמה, אבל יש שם משהו צבוע קצת. כמו לא מעט מתכניות הבישול. אבל מילא. בכל זאת, לכל אלה יש ספרי בישול די מוצלחים, אם לוקחים אותם בתור השראה. התמונות בדרך כלל נהדרות וזו ד"א הסיבה מספר אחת שאני קונה אותם. כדי לקבל השראה לצילומים, לנתח תמונות אוכל וכדומה וזה גם כמו כל אחד, מעורר אצלי את מיצי הקיבה, כך שאני חייב לגשת ולהכין לי משהו לאכול. כך אני מוצא את עצמי כמעט כל יום מבשל עבורי, שזה דבר מעולה לכשעצמו.
הפעם, שוב מתכון שבבסיסו שרימפ. אני מת על הג'וקים הימיים הללו (ותודה לשמוליק על המושג) וכל מתכון שאני מכין סביבם, מבחינתי הופך להיות שוס לאומי עבורי. אז הנה, עוד אחד סוף!
הפעם ללא טיגון או מחבת\גז, אלא אפייה של כמה דק' עם מרינדה ממש פשוטה של שמן זית ויין לבן וחמאה מתובלת בעשבי תיבול, שום ופאנקו! כדי לתת פריכות משגעת וטקסטורה מעניינת לכל הנושא הזה. ניתן להכין בתבנית גדולה מרכזית וממנה להגיש לצלחות אישיות, ניתן גם להניח הגשה מרכזית ושכל אחד יבוא וייקח (סטייל בופה) ואפשר גם להתחכם ולהכין את המנה מבעוד מועד שהיא כבר אישית..
אז במקום תבנית גדולה או בינונית, כמה קטנות לפי מספר הסועדים שאתם מארחים. זה הרבה יותר "ייצוגי", נחמד וקלאסי, אבל אני באמת משאיר לכם את הבחירה הזו.. מה שמתאים לאחד לא מתאים..
טוב נו.. בקיצור YMMV.


מצרכים (4-6 מנות)
1 קג' שרימפס, מנוקים ו"שרוטים לפרפר"*
100 גר' חמאה צהובה רכה מאד ועוד קצת לשימון התבנית
3 כפות שמן זית
3 כפות יין לבן יבש
4 שיני שום כתושות
2 בצלצלי שאלוט קצוצים
1/3 כוס פטרוזיליה קצוצה
1 כפית רוזמרין קצוץ דק
גרידה מקליפת לימון קטן
קורט של שבבי צ'ילי (אופציונלי)
1/4 כפית אבקת צ'ילי
1 חלמון גדול
1/2 עד 3/4 כוס פירורי פאנקו (או פירורי לחם "רגילים")
מלח ופלפל שחור לפי הטעם

* "שרוטים לפרפר" אומר שאחרי שניקינו את השרימפסים משריון ומהפס השחור שעל גבו (לכל אלו שלא קנו קפוא), אנו בעזרת סכין חדה נעבור באמצע גב השרימפס מלמעלה למטה בערך בשליש או בחצי מעומקו וכך נגרום לו "להיפתח" מעט בחימום.. זה נראה קצת כמו "כנפיים".

 

הכנה:
- מחממים תנור אפייה ל 220 מעלות-
1 – בקערה גדולה מניחים את השרימפסים הנקיים ויוצקים מעליהם את השמן זית והיין הלבן. מתבלים בעדינות במלח ובפלפל שחור לפי הטעם ומניחים בצד.
2 – משמנים בחמאה תבנית בינונית\גדולה או כלים אישיים להגשה (חסיני חום לתנור) ומניחים בצד להמשך.
3 – מערבבים בקערה את החמאה הרכה, השום, השאלוט, פטרוזיליה, רוזמרין, גרידת לימון, צ'ילי, חלמון ואת פירורי הפאנקו. מתבלים בעדינות במלח ובפלפל שחור לפי הטעם.
4  - מסדרים את השרימפסים בצורה יפה בתבנית או בכלים האישיים ומחלקים את ייתרת המרינדה שנשארה בקערה. מצפים את החלק העליון של התבנית (או הכלים) בחמאה המתובלת ומכניסים לתנור לאפייה של 10-14 דק' (באמצע התנור) תלוי בתנור שיש לכם. מעבירים את תנור האפייה למצב גריל ומעבירים את התבנית לשליש העליון של התנור לדקה שתיים נוספות עד להזהבה יפה (אם הציפי הזהיב כבר ממקודם, אין צורך לעשות את החלק האחרון.
מוציאים ומגישים).


בתאבון,
אביעד.

תגובה 1:

  1. נראה מהיר וטעים. סחטיקה, גם על התמונות.
    אותי היה קצת מפחיד להכניס חסילונים כל כך הרבה זמן לתנור.
    כנראה שאצלך הוא הרבה יותר רגוע משלי..

    LazyBoy, Hungry like a wolf

    השבמחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...