יום חמישי, 6 ביוני 2013

קציצות זוקיני, פנצ'טה ופיקורינו



אני מת על קציצות, הדבר הנימוח, הבשרי, הרך מבפנים, קריספי מבחוץ עם טעמים עסיסיים, תמיד מעביר עלי את דעתי. לחיוב כמובן. מהצד השני, אני גם מאד אוהב את הקציצות הלא בשריות, עד כמה שזה נשמע מוזר שזה מגיע ממני. יש כבר בבלוג, כמה מתכונים של קציצות שונות וגם של "לביבות" צמחוניות שאפשר גם לשלב את המילה "קציצה" לשם, כמו שאני משלב אותה לכאן.
המתכון הזה הוא בעל השפעות איטלקיות כפי שאתם רואים ומבינים.. פנצ'טה, פירוקינו וכמובן זוקיני שזה הקישוא המועדף על החברה שם בארץ המגף. הבעיה שפה בארץ הוא נמצא בשווקים רק בתקופות מסוימות בשפע ובתקופות אחרות, ניתן למצוא אמנם, אבל הרבה יותר קשה. כך או כך, הוא שווה את הטרחה לטעמי. הוא הרבה יותר מגניב לשימוש מהקישוא הרגיל והחיוור, בלי שום קשר לצבע הנהדר שהוא מביא עמו, הוא גם הרבה יותר "אל דנטה" בדרך כלל ולא מתפרק בבישול או במנות שונות כמו אחיו החלשלוש. לגבי שאר המצרכים כאן.. אז יש לנו את הפנצ'טה אהובתי וכמו תמיד, מי שלא מוצא, יכול "להסתפק" בבייקון, או אפילו לשנות ולהגדיל ולרכוש פרשוטו משובח שייתן כאן "קיק" מליחות משל עצמו. וגם פיקורינו שהיא גבינה שאני מאד אוהב לעבוד איתה, או לחילופין, פרמג'אנו, או אפילו מנצ'גו ספרדית למי שמאד אוהב ורוצה לשנות שוב. שאר הדברים.. הם פשוטים מאד.. ביצה, קמח..
זו מנה מגניבה לאללה, שיכולה לעבוד בתור נשנוש, מנה ראשונה, או אפילו תוספת לבשר מבחינתי.
היא הולכת בכל זמן ועל כל צלחת.

מצרכים: (מאד תלוי בגודל שתעשו)
2 קישואים מסוג זוקיני, בינוניים, שטופים ויפים.
1/2 כוס קמח לבן פשוט
50 גר' פנצ'טה קצוצה
1/3 כוס פטרוזיליה קצוצה
1/2 בצל סגול קצוץ
1 שן שום כתושה דק דק דק!!
4 כפות גבינת פיקורינו מגורדת (אפשר להחליף בפרמז'ן, מנצ'גו.. )
2 ביצים גדולות
1 כפית אבקת סודה, או אבקת אפייה
1/3 פלפלון צ'ילי קצוץ (אופציונאלי)
מלח ופלפל לפי הטעם
1 כפית רוטב ווסטרשייר



הכנה:
1 – גרדו את הזוקיני בפומפייה על החורים הגדולים, לתוך קערה או מסננת גדולה. פזרו מעט מעט מלח וערבבו בידיים. הניחו לזוקיני להגיר נוזלים במשך חצי שעה עד שעה. סחטו וסננו. העבירו את הקישוא לקערה נקייה וגדולה.
2 – טגנו במחבת לא משומנת את הפנצ'טה עד להזהבה והעבירו בעזרת כף מחוררת לקערה עם הזוקיני.
3 – הוסיפו את הקמח והסודה, הפטרוזיליה, בצל, שום, גבינה, ביצים, ווסטרשייר וצ'ילי. ערבבו היטב לתערובת הומוגנית. תבלו במלח ובפלפל לפי הטעם.
4 – חממו מחבת כבדה על להבה בינונית וצקו שמן צמחי לגובה כמה מ"מ. טגנו קציצות בעובי 2 ס"מ כ 3 דק' מכל צד או עד לצבע זהוב ויפה. העבירו לצלחת עם נייר סופג.



הגישו עם סלט ירוק, כתוספת למנת עוף למשל או אפילו כארוחת בוקר יחד עם פסי בייקון פריכים.

בתאבון,
אביעד.

2 תגובות:

  1. חשבתי שקציצות זוקיני עם בייקון לארוחת בוקר זו סטייה פרטית שלי. טוב לגלות שאני לא לבד! כיף לקרא, כמו תמיד...

    השבמחק
  2. ושוב שאלה אודות חומרי הגלם...
    אתה כותב "פנצ'טה", אתה באמת מוצא בחנויות את הדבר האמיתי?

    השבמחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...