יום רביעי, 11 במרץ 2015

שרימפס צלוי על תבשיל שעועית לבנה, עשבי תיבול ושמן נענע



הנה אנחנו שוב בגן עדן, עם מתכון שמשלב שניים מהאהבות הקולינאריות שלי.. טוב האמת שזה משלב
קצת יותר משניים הפעם.. אבל בכל זאת. שרימפס או ג'מבו שרימפס לייתר דיוק והשפעות איטלקיות היישר מהאיש והאגדה.. מריו בטאלי (בסוף יחשבו שהבלוג הזה הוא סניף עסקי לאימפריה המטורפת שיש סביב האיש הנחמד הזה).

המתכון היום הוא מן פיוז'ין של "סלט" איטלקי מבוסס על עשבים ושעועית לבנה מבושלת (אוך טוסקנה!) ומעליו, שרימפסים צלויים בגריל בטעמים טבעיים ועסיסיים. התבשיל עצמו למרות שהשעועית מבושלת, יכול להיות מוגש בטמפ' החדר – הוא עדיין יהיה חמאתי ומלא בניחוח משכר. בעוד פירות הים הצלויים ינחמו את החיך ויעבירו את טעם הים שישתלב עם האדמה שמתחתיהם.  זהו מתכון מופתי, קליל להכנה, למרות תבשיל השעועית שאורך כשעתיים בערך למרקם מושלם. את השרימפ ניתן לצלות על גריל פחמים, תנור או אפילו על פלנצ'ה רותחת. העיקר שיחרכו מעט ויישארו קריספים ועסיסיים במיוחד.
תעשו לכם ולי טובה. רכשו טריים או לפחות את אלו הקפואים מזן משובח בצבע אפרפר [לא את הורודים בשקיות ענקיות – הם נוראיים!].
המתכון כאמור של בטאלי עם רמזים על שינויים שנעשו ע"י.. יכתבו גם כן, למען אלו שרוצים קצת טוויסט. במקור יש במנה הזו גם עלים טריים ופריכים. עלי סלק אדום\אורוגלה וכן הלאה. אני העדפתי לקחת את המנה הזו לצד הכבד והפחות "ירוק".. ולעשות אותה כמנה עיקרית או אפילו כראשונה קטנה אם בא לכם קצת פחות כבדות בארוחה. השארתי את שורת המרכיבים שכוללת את העלים, אבל אני אישית הפעם לא השתמשתי בה.

מצרכים: (2-4 מנות~)
שמן זית איכותי!
1 וחצי כוסות שעועית יבשה שהושרתה ללילה שלם בהמון מים
לתבשיל -
1 בצל מחולק ל 4
4-6 שיני שום
3 גבעולי תימין
2 עגבניות בשלות מאד חתוכות לרבעים
2 עצמות מח
לסלט –
12-16 ג'מבו שרימפס
1 צרור של עלי סלק אדום, אורוגולה, בייבי תרד (במקור – Mache) – אופציונאלי למי שרוצה.
1 כף עלי רוזמרין טרי קצוצים
1 כף עלי תימין טרי קצוצים
שמן זית משובח
1 בצל אדום קטן-בינוני קצוץ
1 לימון סחוט וגרידה
1/2 כוס עלי נענע נבחרים
מלח ים אטלנטי ופלפל שחור גרוס טרי


הכנה:
1 – חילטו את עלי הנענע במים רותחים במשך דקה והעבירו לאמבט קרח לעצירת הבישול. העבירו למעבד מזון או בלנדר יחד עם 3/4 כוס שמן זית ועבדו לשמן ירקרק. הניחו בצד להמשך.
2 – לתבשיל – בסיר גדול הוסיפו את השעועית, עצמות המח, הבצל, העגבניות, התימין ומעט פלפל שחור. הוסיפו את השום וערבבו לחצי דקה על חום גבוה. הוסיפו מים לבישול ותנו לשעועית להתרכך עד לחמאתיות מושלמת. סגרו את האש.
2 – בקערה גדולה הוסיפו את השעועית החמה\פושרת, בצל קצוץ, רוזמרין, תימין והלימון. ערבבו היטב בעזרת האצבעות בתנועת הפיכה. הוסיפו כף שמן זית מסביב ושימרו בצד לספיגת  טעמים בטמפ' החדר.
3 – חממו גריל פחמים, פלנצ'ה או גריל. הברישו את השרימפסים בשמן זית בנדיבות.
צלו את פרות הים עד לחריכה קלה ושינוי הצבע לוורדרד. תבלו במלח ובפלפל שחור לטעם.


הגישו בצלחות אישיות את סלט השעועית [יחד עם עלים שעורבבו ממש ברגע האחרון – במקור אצל בטאלי] ומעל כמות שווה של שרימפסים. זרזפו שמן נענע מסביב לכל סועד, מייד לפני ההגשה לתיבול ולצבע.

בתאבון,
אביעד.



4 תגובות:

  1. רשע נשאר רשע!
    הרגת אותייייי

    השבמחק
    תשובות
    1. שמע, צריך להחזיר לך קצת על מה שאתה עושה אצלך, אני אפילו מפחד להגיב שם (בלי קשר שהתגובות שלי נבלעות בים המעריצים שלך שם :-) )

      מחק
  2. ה"וורודים" באמת נוראיים. הם כבר בושלו במים (לכן הצבע) ובגלל זה בלתי אפשרי לעשות איתם משהו שלא ייגמר במסטיק.
    הצילומים יפים לאללה.

    LazyBoy, Hungry like a wolf

    השבמחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...