יום חמישי, 25 ביולי 2013

ביקור במסעדת פטרה הלבנונית (לא עוד סתם שיפודיה)



את מסעדת פטרה אני מכיר מהיום שנפתחה, אי שם לקראת סוף המאה ה 20 (1998)...עוד במקומה הישן, בצמת ברנר בתחנת הדלק, ממש בצמוד "לבית חלומותיי". הייתי אחד האורחים הראשונים במסעדה הקטנה והנחמדה שג'קי פתח והכין שם אוכל במטבח מניטורי. מסעדת פטרה מאז עברה לפני כמה שנים, למיקום חדש וגדול במיוחד ברחוב צדדי בנס ציונה. היכן שפעם הייתה מסעדת "הבית האדום" לאלו שמהסביבה או מכירים.
צוות העובדים הוכפל, המטבח ועמדת הגריל רחבים, מודרניים ויפים ורק האוכל, נשאר לשמחתי הרבה!. ג'קי עדיין נראה במסעדה בכל שעות היום וכמו במסעדה הקטנה שפעם פתח אי שם בצמת ברנר על בסיס אהבתו הרבה לארח ולבשל, גם פה הוא השף היחידי שמכין את החומוס המדהים שלהם, הסלטים הטעימים והמיוחדים וכן הלאה.

בפטרה בנס ציונה יצא לי למרות שאני בשנים האחרונות נחשב ל"צפוני" גאוגרפית.. לאכול לא מעט. אתמול בצהריים, ישבנו לארוחה והזמנו מתפריט העסקיות השווה במיוחד, שעליו למדנו זו הפעם הראשונה. אנחנו בדרך כלל יוצאים לשם לקראת שעות הערב ומזמינים א' לה קארט ;-).

ב 64 שקלים בלבד מקבלים;
מנה עיקרית ממבחר ענק של שיפודי ובשרי המקום, כולל כמה מהמנות המיוחדות שייחודיות למקום, תוספת, זוג צלחות סלטים ממגוון רחב, שתייה (לימונדה או סודה, ניתן להוסיף 5 שקלים לשתייה קלה מוגזת או אחרת) וקפה או תה. העסקית אינה כוללת קינוח, אבל אליו נגיע בסוף, מבטיח!
יש קינוח גם ב 49 שקלים שכולל חצי מנה עיקרית (שיפוד אחד, או חצי מנת בשר מהמגוון המצומצם יותר) וכן הלאה.

הזמנו פעמיים את עסקית ה +++... שכוללת כמעט את כל התפריט הרגיל לבחירה (פרט לכמה דברים מאד בודדים כמו מנת צלעות טלה למשל).

למנות הפתיחה\סלטים הזמנו:

חומוס גרגירים – החומוס של פטרה ייחודי רק לה ומעולם לא אכלתי שום דבר דומה לו. הוא משחתי ברמה אחרת לגמרי מכל חומוס אחר, מלא בגרגירים נימוחים שמונחים מעל, שמן זית פטרוזיליה והמון המון תבלין שאו שאוהבים מאד או ששונאים. אני מת על זה, למרות שאני אוהב מאד גם בלי. החומוס מגיע חם וטרי תמיד! בוקר, צהריים או לילה והוא אחד הסודות השמורים של המקום. מצוין!



חצילים בטחינה – חצילים שנקלו על הגריל ועורבבו עם טחינה איכותית, שום דבר מעבר למעולה. זאת אומרת שהסלט הזה יהיה המוצלח בהשוואה לסלטים דומים במקומות אחרים, אבל הוא לא איזה שוס קולינארי מיוחד. אני מת על זה ותמיד מזמין מהם.



כרובית מטוגנת – ביקשנו בשום ולימון, המלצר העפיפון הביא עם טחינה. לא אמרנו כלום ובלסנו את זו במקום ;-). טרי, חם טעים, שוב מנה מעולה, אבל לא משהו מיוחד של המקום.



סלט חצילים ועגבניות מהאש – זה סלט שאני אוכל פה גם כן בכל פעם שאני נכנס. זו מנה פשוטה של חציל קלוי על הגריל ועגבניות שהורדו מהמנגל שנמעכו יחד עם שום ושמן זית. סלט מדהים והכי טעים בעולם!



יחד עם פיתות בשרניות וטריות מאד וזוג כוסות גבוהות של לימונדה מעולה, הסלטים היוו פתיחה מוצלחת מאין כמוה. אני מבטיח לכם שכל אחד היה יכול לשבוע רק מאלו ולהמשיך ביומו ללא שום שום קריבינג למנה נוספת. אבל, כהרגלי, אני ממשיך לאכול והזמנו כאמור זוג מנות עיקריות בנוסף.



הראשונה,
זוג שיפודי פרגית. נשמע בנאלי ורגיל, אבל אין שום דבר רגיל בבשר שמגישים בפטרה. הפרגיות מושרות במרינדה מהיום שלפני ועולות אל הגריל לצלייה מושלמת עבור מנה עסיסית במיוחד. הבשר מתובל שוב בתערובת מקומית של השף והוא טעים מאאאאד.
יחד עם המנה הזו הזמנו גם צ'יפס, שבעצם מגיע כזה תעשייתי, נחמד וטרי, אבל די מיותר. ד"א בפטרה "הישנה" הצ'יפס היה שם דבר. הוא היה נעשה במקום והיה מתובל "בתבלין סודי" שעליו דיברו רבות. שוב אלו היו יחסי LOVE\HATE אבל השמועות לגביו רצו מ ולרחוק. כנראה שזה ירד בשלב מסוים מהתפריט שלהם...מסיבה כזו או אחרת.



למנה העיקרית השנייה הזמנו את אחת המנות הטובות במקום לאוהבי הז'אנר.
קבב לבנוני - זוג שיפודי שיש-קבב שמופרדים אחרי צלייה לדרגת התקנה מדיום,
על מצע של עגבניות מרוסקות חרוכות מהמנגל, בעיטור של שקדים וצנוברים קלויים.
מנה גדולה ואדיבה (בכלל כל המנות במקום די גדולות ואדיבות מאד! אף אחד לא יוצא מפה רעב!) עם המון בשר, עגבניות ולא מעט "פיצוחים" שנותנים קונטרה פריכה לבשר האיכותי ולעגבניות החמות שמרכות את הטעמים עם חמיצות עדינה מצדן.



מנה איכותית מאד שכולה זועקת, שמישהו פשוט מאוהב בביזנס הזה ויודע לארח אנשים.  מקסים וטעים מאד. יחד עם המנה הזו הזמנו גם תוספת של סלט ירקות, שנקצץ טרי והיה מלא בשמן זית ולימון.

הארוחה כולה ענקית וגם שני "שואבי אבק" שכמונו לא תמיד מסוגלים לסיים את הצלחות עד הסוף. הסלטים מוגשים בצלחות אובליות עם לא מעט מסה, פיתות טריות, מנות בשר אדיבות, תוספות וכן הלאה. ב 128 ₪ מקבלים פה וואחד ארוחה אדירה בטעמים ובכמות.



אך לשוס האמיתי של הארוחה ושל המקום, עוד לא הגעתי... אחרי כל האוכל הזה והטעמים העזים מכל פינה, חייבים בפטרה לשמור כוח לקינוח. גם אם אתם חולקים אותו.
בפטרה יש (שבו בבקשה) את המלבי הכי טעים בעולם! (כן!), קינוח מדהים שנעשה במקום. עיגול מלבי במרקם הכי שמנתי ומדהים שטעמתם בחייכם, עם רוטב על בסיס ורדים וסירופ שנטעם הכי לא תעשייתי בעולם שכל זה מעוטר בקוקוס ואגוזים טחונים. מנה מרגשת, מדהימה שפשוט מעלה לי דמעות בכל פעם שאני טועם ממנה. יחד עם פינג'ן ננסי שמכיל זוג מנות קפה קטנות המוגש על מגש נחושת מסורתי, חתמנו את הארוחה המשגעת הזו.



בסופו של דבר השארנו 147 שקלים לא כולל טיפ על כל המתואר מעלה... מים קרים הביאו לנו בקנקן בסוף הארוחה לפי בקשתנו כליווי הולם לקפה הנהדר ולמלבי שכל ביס ממנו היה אלוהי ממש.

זוהי מסעדה מצוינת שבכל פעם שאני באזור, הכניסה אליה היא כמעט אוטומטית וזה לא משנה באיזו שעה. אם רק לחומוס העדין ועשיר הטעם, או לארוחה שלמה, או רק לטעום מהמלבי שלהם. אני מעריץ מהיום שפתחו, נשארתי מעריץ שלהם עד היום. כולי תקווה שיש להם עוד המון שנים של הצלחה ושגשוג, שאוכל תמיד להיכנס ולאכול שם

אביעד.

תגובה 1:


  1. אם כבודו אומר על מסעדה שבחומוס ברמה אחרת, והמלבי הכי טוב בעולם, אז אני מניח שמדובר במשהו באמת מיוחד.

    LazyBoy, Hungry like a wolf

    השבמחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...