יום שישי, 19 ביולי 2013

עוף ברוטב דבש מתובל מלזי


לפני המון שנים, שאמא שלי הייתה מבשלת עבורנו, היינו אוכלים אוכל ביתי רגיל, אתם יודעים. עוף בתנור, פירה, שניצל, פסטה, קציצות, צלי בקר, מרקים כאלו ואחרים ועוד. עם השנים אימי רצתה עבורנו וגם עבורה אני מניח  מעט גיוון, כך שהיא התחילה לרכוש ספרי בישול שמילאו את הבית. אז לא היה אינטרנט וכן הלאה, וכל הידע בא מספרים (כן כן, הדברים האלו עם הדפים)או מחברים\שכנות\קרובי משפחה.
בסופו של דבר, כמו כולם, יחד עם הגיוון המשכנו לאכול את האוכל המוכר והטוב, שמידי פעם צצה לה לפתע איזו מנה שאימי הייתה מנסה. אחת מהן הייתה עוף בדבש ואחר כך גם השוס הלאומי- עוף בקולה. אבל זה לפעם אחרת.

העוף בדבש של אמא שלי היה כל כך טוב שלא היה חבר משפחה שלא ביקש\ביקשה את המתכון כדי לשחזר בבית וזה נהיה לאחד מאבני הפינה של הקולינריה המשפחתית שלנו. אבל למה אני מספר לכם את כל זה?... שאלה טובה. גם בגלל שפתאום נזכרתי בזה והאצבעות שלי התחילו להקליד מעצמן וגם בגלל שרציתי להגיד לכם שהמתכון שלפניכם, הוא לא זה שהיינו אוכלים בבית אמא לפני שנים, אלא מתכון מלזי (ממלזיה כן?) שמכיל גם דבש... אבל גם עוד הרבה דברים יחסית. המנה הזו סה"כ מהירה מאד להכנה ודורשת הכנות מעטות מאד.
ישנם כמה תהליכים קצרים שיש לבצע, כמו בכל מנה טובה, אבל זה באמת שטויות לאלו שמתמצאים קצת בסביבת המטבח.
אה כן, המתכון עצמו מדבר על נתחי ירכיים של עוף, אבל אתם כמובן יכולים לבצע אותו גם על שוקיים, או אפילו על עוף שלם שחילקו לכם בקצבייה. כך תוכלו לשמור על עלות נמוכה יחסית ועדיין להרוויח כמות נאה למשפחה ממוצעת.

{את המתכון הזה לקחתי rasa-malaysia}



מצרכים (2-4 סועדים, כמובן שניתן להכפיל כדי להאכיל קהל גדול יותר)

שמן טיגון
4 ירכי עוף נקיים ויפים (ניתן להחליף בחלקי עוף אחרים כמובן)
1 כפית כורכום
1 כפית מלח
2 כפיות אבקת קארי (לא משנה איזה)
מעט מים

לרוטב –
3 שיני שום קצוצות
2-3 סמ ג'ינג'ר טרי קצוץ
1/2 כפית אבקת קארי
1 כפית מחית צ'ילי (לא רוטב צ'ילי מתוק!!)
3 כפות מחית עגבניות (לא רסק עגבניות!) – אפשר להחליף לקטשופ
1 וחצי כפות דבש טהור
מים לפתיחת הרוטב
מיץ מ 1 ליים
1 בצל לבן גדול חתוך חצי אמינסה



הכנה:
1 – מוסיפים לקערה קטנה את הכורכום המלח ואת אבקת הקארי ומערבבים עם מעט מים כדי ליצור מן מחית סמיכה. מעסים את העוף עם מחית התבילינים הזו ומניחים בצד לכמה דק' כדי שהעוף יספוג טעמים.
2 – מחממים בווק גדול שמן לטיגון ומטגנים את העוף בסבבים קטנים עד להזהבה. מוציאים בעזרת   כף מחוררת לנייר סופג.
3 – מסננים את השומן מהווק פרט לכמות של 2-3 כפות. מניחים שוב על להבה ומוסיפים את שיני השום והג'ינג'ר אחרי שטחנו אותם קצת במכתש ועלי עד למשחה (אפשר גם לא). ברגע שארומה נישאת באוויר, מוסיפים את מחית הצ'ילי, העגבניות, הדבש ומעט מים כדי לפתוח קצת את דביקות הרוטב. מערבבים מעט.
4 – מוסיפים את העוף ואת סרטי הבצל ומבשלים יחד לכמה דק' עד שהבצל מתרכך מעט והעוף מתעטף ברוטב. (אם יש צורך מוסיפים מעט מים כדי להמשיך "לפתוח" קצת את הדביקות).
5 – בתום הזמן, סוחטים את הליים אל הווק ומכבים את האש.



מגישים בעיטור של גרידת ליים ובצל ירוק.

בתאבון,
אביעד.

3 תגובות:

  1. !Tastes like chicken
    שזה טוב להיום :-)
    ( עובר לקרוא את סיפוריי עכו, TBC )
    LazyBoy, Hungry like a wolk

    השבמחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...