יום שישי, 24 בינואר 2014

רצועות חזה עוף ברוטב מרסלה ולימון



מתכון פשוט וטעים מאד, של חזה עוף ברוטב של יין מרסלה וציר עוף כהה.
את נתחי החזה אנו מטגנים קלות על מחבת, מכינים את הרוטב ומגישים. את הציר כמובן יש להכין לפני כן למי שאין וזו העבודה הקשה, שבלעדיה יהיה קצת קשה לקבל את הרוטב החלק, הסמיך והעשיר שעוטף את נתח העוף העסיסיים. יין מרסלה אפשר כיום לרכוש במעדניות מתמחות או בחנויות יין ואלכוהול שפזורות ברחבי הארץ . זהו יין מרוכז ומחוזק, עם טעם מדהים שמעשיר את המנה הזו מאד.
זו כמובן השפעה איטלקית כמעט מסורתית, כאשר יין מרסלה מופיע במתכונים רבים מהמולדת.
כמו עגל ברוטב מרסלה ושמנת ועוד המון. זהו מתכון בסיסי כמעט שחושבים על מטבח איטלקי ביתי.. ואין פה שום זכר לגורמה, למרות התהליך או המרכיבים.. שיש מן הסתם בכל בית שמבשל באיטליה.. שזה שווה כמעט לכל בית. כאמור, הציר, יין מרסלה וכן הלאה אלו מצרכים סטנדרטים ביותר באיטליה.
למתכון הזה כמובן יש וריאציות ופיתוחים נוספים שבתקווה בקרוב, אעלה גם כן.. כמו תוספת של פטריות ותימין על פירה חלבי חלק ונהדר ועוד כמובן.

מצרכים (4 מנות):
2 חזות עוף, נקיים. חתוכים לרצועות.
מלח ופלפל שחור גרוס לפי הטעם
קמח לציפוי
שמן זית
2 בצלצלי שאלוט קצוצים דק
1/2 כוס יין מרסלה
1 כוס ציר עוף כהה (מתכון ניתן לקחת מלשונית "צירים ורטבים" בראש הבלוג)
2 כפות חמאה רכה
1 לימון
חופן פטרוזיליה קצוצה טרייה


הכנה:
1 – מתבלים את נתחי העוף במלח, פלפל וקמח משני הצדדים. מנערים מעודפים. מחממים מחבת ויוצקים 2 כפות שמן זית. מטגנים 3-4 נתחים בכל פעם משני הצדדים עד להזהבה יפה. מוציאים לצלחת ומכסים בנייר אלומיניום כדי לשמור על חום. כך ממשיכים לטגן את כל נתחי העוף.
2 – באותה המחבת, הוסיפו מעט שמן זית בנוסף לאחר הטיגונים ואת השאלוט. טגנו וערבבו עד שהוא מתרכך ונהיה שקוף.
הגבירו את האש והוסיפו את היין. קרצפו בעזרת כף עץ את תחתית המחבת עד שכל המשקעים שנדבקו השתחררו. הוסיפו את הנוזלים שניגרו מהעוף בצלחת בחוץ אל היין והמשיכו לבשל עד לצמצום כל הנוזל כמעט עד לכמות של 2 כפות נוזל~.
3 – הוסיפו את ציר העוף הנמיכו את האש לבינונית. תנו לציר להתבשל ולהצטמצם בחצי לפחות. הוסיפו את החמאה הקרה וערבבו (על אש נמוכה מאד או אפילו בצד הלהבה) עד שהיא נעלמת ברוטב והוא נעשה מבריק סמיך וחלק. תבלו במעט מלח ופלפל עם יש צורך (לטעום קודם, כן..?!).
4 – החזירו את נתחי העוף אל הרוטב, פזרו פטרוזיליה קצוצה על התבשיל וסחטו מיץ מחצי לימון. ערבבו ובשלו עד שהעוף מתחמם והרוטב מבעבע קלות. כבו את האש.


הגישו עם פירה תפוח אדמה, אורז, ריזוטו או פולנטה למשל. המנה הזו יכולה להיות גם מעולה על פסטה, או אפילו רק עם סלט רענן בצד.
בתאבון.

2 תגובות:

  1. נראה טוב, בן אדם..
    אמא שלי היתה מכנה את זה "שניצל פלצני"... :-)

    LazyBoy, Hungry like a wolf




    נ.ב.
    סיפור לא פשוט זה "חזה עוף".. כמעט כל הייטקיסט מקשר את הקונספט אוטומטית עם ארוחה-עסקית של מסעדות בסביבת המשרד.

    השבמחק
    תשובות
    1. מוכן לאכול את זה כמה פעמים בשבוע לארוחת צהריים עסקית ;-). אבל כן, הבנתי את הרעיון :).
      מה שיפה בחזה עוף שהוא די דף חלק, אפשר לעשות איתו מה שרוצים לכאורה, אז זה הופך להיות מנה ש"קל" להציע אותה בקלות בתמחור סביר של עסקית.
      ברוטב כזה או אחר, וסה"כ זה חומר גלם די זול שמזין ומשדר "אכלתי בשר" ולא שילמתי 50 שקל לשווא

      מחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...