יום חמישי, 12 ביוני 2014

רצועות בקר מוקפצות עם סלרי, שום וג'ינג'ר



לאחרונה אני מכין המון אוכל אסייתי. כבר היו לנו לא מעט מתכונים מהמזרח הרחוק וזו גסטרונומיה שאני אישית מאד מחבב ונמשך אליה. בדרך כלל התקופות בהן אני מבשל יותר ויותר אוכל סיני, וייטנאמי או יפני אלו התקופות שאני שומר קצת יותר על הגזרה. לקראת האביב שהחורף כבר מאותת שהוא אט אט מסתלק לו.. אני מתחיל להסתכל טוב טוב על השומן שהצטבר אצלי סביב המותניים והסנטר ואז הצ'ופסטיקס יוצאים מן המגירה. האוכל הזה מהיר הכנה, קליל יותר, רענן מאד, מדויק ומאוזן – דבר שאני מאד אוהב במנות הללו והכי חשוב, אינו מכביד או משמין כלל.
ארוחה שלמה של 2 כפות אורז מאודה טעים ו2 כפות של מנת בשר עם ירקות שהוקפצו ברוטב נעים וטעים לכמה שניות- תמיד תהיה ארוחה שאקבל בזרועות פתוחות. למרות שבדרך כלל אני רעב מאד אחרי מספר שעות מועט בין הארוחות... אני עדיין מעדיף לאכול כמה וכמה פעמים בשבוע ארוחות אסייתיות שכאלו שלא רק טעימות, אלא גם מזינות ומאזנות מבחינתי את הדיאטה הכה קשה עבורי.
הפעם, מן מתכון שבסיסו וייטנאמי דווקא. רצועות בקר רזה (סינטה, שייטל או פילה בקר יתאימו פה בדיוק) שמושרים ברוטב מדהים וארומטי מוקפצים פחות מדקה עם סלרי, ג'ינג'ר טרי ושום.
המנה הזו לא צבעונית במיוחד, אך היא פריכה, טעימה, מזינה ומדהימה לטעמי לכל אירוע, צהריים או ערב. משך ההכנה שלה לא עולה על 5 דק' והבישול מוסיף לזמן הזה 2-3 דק' גג!
הזמנים הללו מצחיקים ממש ומי שמתחיל להיות מיומן באסכולה האסייתית יגלה עולם של אוכל מטריף בטעמים בזמן הכי קצר שיש (בחייאת, אפילו ארוחת ערב של חביתה סלט וטוסט בנאליים תיקח לכם יותר זמן מאשר הארוחה שלפניכם).

כמו תמיד, הקפידו על זמנים, חיתוך נכון ורעננות חומרי הגלם! כל זה והזמנים המדויקים והמהירים הם הסוד במטבח המצוין והרחב כל כך של מזרח אסיה.

מרכיבים (4 מנות~)
400 גר' בשר בקר רזה חתוך לרצועות דקות (סינטה, פילה, שייטל..)

למשרה:
1 כף קורנפלור
2 כפות סויה
1 כפית רוטב דגים
1 כפית מירין
1 כף חומץ אורז
1 כף סוכר

למנה עצמה:
שמן בוטנים
3 שיני שום כתושות
1/2 צ'ילי טרי קצוץ
2-3 סמ' ג'ינג'ר טרי קצוץ
1/2 בצל סגול חתוך לקוביות
3 גבעולי סלרי אמריקאי חתוך אמינסה באלכסון (ללא עלים!)
1 כף דבש (תוספת שלי – לא חובה)
1/2 כוס ציר עוף צח
בצל ירוק וצ'ילי לקישוט ורעננות


הכנה:
1 – מערבבים בקערה גדולה את מרכיבי המשרה ומכניסים את רצועות הבקר פנימה. סוגרים בניילון נצמד ומניחים בצד לחצי שעה.
2 – מחממים ווק גדולה עם כף שמן בוטנים ומוסיפים את הג'ינג'ר, השום, צ'ילי והסלרי. מערבבים היטב לחצי דקה ומוציאים בעזרת כף מחוררת לקערה בצד.
3 – מחממים שוב את הווק עם 2 כפות שמן ומטגנים במהירות את רצועות הבקר עד שצבעם נאטם.
4 – מוסיפים את הדבש והציר ומצמצמים את הרוטב בחצי.
5 – מוסיפים את הירק שהמתין בחוץ ומערבבים שוב לחצי דקה.
מכבים את האש ומגישים בצלחת מרכזית.
מקשטים עם בצל ירוק וצ'ילי טריים לקישוט, צבע ורעננות.


בתאבון, אביעד.




תגובה 1:

  1. תמונות מהממות.
    אין מילים.

    LazyBoy , Hungry like a wolf

    השבמחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...