יום שלישי, 23 באוגוסט 2016

שוקי עוף מבושלים עם אורז רטטויי



איך לייזי אומר תמיד "כמה פשוט ככה טעים"? אז זה בדיוק זה. מנות הכול בסיר אחד הם מהאהובות עלי. זמן הכנה קצר (למי שקצת מתמצא במטבח ועם סכין), זמן בישול לא ארוך מידי וסיר ענק של אוכל מזין, צבעוני וטעים לאללה להאכיל משפחה שלמה.
הפעם מן מקלובה כזו של עוף, ירקות שונים, אורז ותבלינים שמתבשלים יחד בסיר גדול ורחב עד למנה מטריפה, מהבילה וריחנית ביותר. הסיר הזה נטרף בארוחת צהריים אחת ובאחריות בקושי גרגר אורז ניתן יהיה למצוא לאחר מכן.
המצרכים במנה הזו זולים מאד, לא עוד מנת גורמה מקושטת שעולה הון בחומרי גלם (כן אני יודע שאני לפעמים חוטא בזה, גם פה בבלוג) אלא סיר ענק בפחות מ 30 ש"ח פרודוקטים למשפחה.

מצרכים (4-6 מנות)
שמן קנולה\סויה...
1 ק"ג שוקי עוף נקיים
1 גזר גדול חתוך קוביות
2 גבעולי סלרי חתוך לקוביות
1 בצל סגול גדול פרוס חצי אמינסה
1/2 חציל בלאדי חתוך לקוביות
2 כוסות אורז פרסי
2 כוסות ציר עוף
2 כוסות מים
מלח ופלפל שחור לפי הטעם
1 כפית תבלין ראס אל חנות
1 כפית פפריקה מתוקה מעושנת
1/2 צ'ילי טרי קצוץ
2 שיני שום קצוצות
1 כף רסק עגבניות
פטרוזיליה קצוצה

 

הכנה:
1 – מנגבים היטב את שוקי העוף, מתבלים במלח ובפלפל שחור גרוס. מוסיפים לסיר גדולה ורחבה שליש כוס שמן ומטגנים את שוקי העוף מכל הצדדים עד לצבע זהוב. מוציאים לצלחת בצד.
2 – מוסיפים עוד 1 כף שמן ואת הבצל, הגזר והסלרי. מערבבים היטב עד לשקיפות הבצל. מוסיפים את הצ'ילי והשום ומערבבים היטב. מוסיפים את קוביות החציל ומטגנים את כל הירקות יחד עד לקרמול.
3 – מוסיפים חזרה את שוקי העוף מסודרים בשטח פנים אחיד בתחתית הסיר. מפזרים את האורז מעל כל העוף ומסביב. מתבלים בפפריקה, ראס אל חנות ורסק עגבניות.
4 – יוצקים את ציר העוף ואת המים עד לכיסוי כל המסה והתבלינים. מערבבים קלות ומשטחים שוב את העוף והאורז מתחת למים (אם יש צורך בעוד נוזל, להוסיף).
5 – מבשלים כ 20 דק' ומוסיפים חופן נכבדת של פטרוזיליה קצוצה. וממשיכים לבשל ל 15 דק' נוספות או עד שהאורז ספג את כל הנוזלים בסיר. מכבים את הלהבה ומגישים במגש מרכזי או בצלחות אישיות בחלוקה.

בתאבון,
אביעד.






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...