יום ראשון, 17 באפריל 2011

גזר גמדי, ארטישוק צרוב וגרידת תפוז



הפעמים בהם אני בוהה בתוך המקרר במחשבה קודחת של "מה להכין לי לאכול".. רבות מלספור.
אלו גם הרגעים שאני נותן דרור לדמיוני וממציא, או משפר מתכונים לעצמי..
לא תמיד מה שיוצא טוב מספיק כדי לרשום אותו ולהמשיך להכין אותו לעיתים, אך מידי פעם ולשמחתי יש לי כבר את
הטאץ' הנכון (לקח לי לא מעט זמן להגיע אליו לצערי) והמנות יוצאות בין נחמד מאד למצויין.

לא מזמן חיפשתי תוספת לקציצות של יום האתמול.. ולא נתתי לעצמי להכין שוב אורז, או תפוח אדמה בשלל
הסגנונות.. רציתי משהו אחר. שיהיה בריא ושיהיה לי טעים כמובן!

פתחתי מקרר, פתחתי פריזר, ארונות מזווה.. והתחלתי להוציא.. לחשוב ולבסוף הכנתי..
יצא מעניין, טעים מאד ובריא.

מצרכים:
30 גר' חמאה + 1 כף שמן זית
כמה חופנים של גזר גמדי (סנפרוסט), מבושלים עד למידת אל דנטה
לבבות ארטישוק צרובות על גריל בשמן זית (ניתן לרכוש במעדניות מתמחות..)
הערה: לחלופין אפשר להשתמש בתחתיות ארטישוק של סנפרוסט. (הכנה- הפשירו, צלו אותם על מחבת פסים בקצת שמן זית, עד שהם נצרבים)
1/2 בצל לבן קצוץ דק
1 שן שום כתושה
2 כפות של גרידת תפוז
מלח לפי הטעם
פלפל לבן גרוס לפי הטעם

הכנה:
1 - במחבת רחבה, המיסו את החמאה יחד עם שמן הזית. אדו את השום והבצל עד להזהבה קלה.
2 - הוסיפו את הארטישוקים ואת הגזר וערבבו היטב למשך דקה נוספת. תבלו במלח ופלפל לבן.
3 - העבירו לצלחת הגשה ופזרו מעל את גרידת התפוז.

בתאבון,
אביעד.

תגובה 1:

  1. נראה מעולה. ומעניין. ומעורר תיאבון..

    LazyBoy

    השבמחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...