יום רביעי, 14 במאי 2014

פריז - 2014 - פרק ב'

אז הנה ממשיכים, אנחנו כבר בפרק השני..
אנחנו מתעוררים בבוקר והאחד במאי מראה בתאריך, צרפת זו אחת המדינות שאשכרה חוגגת את הקטע הזה... יום חמישי פה סה"כ ומרגיש כמו שבת. בתי קפה ומסעדות פתוחים אבל רב החנויות ברחוב ובעיר סגורות. פה ושם ברובע השלישי\רביעי עוד אפשר למצוא, כמו בראשון שנראה שכל העיר פקדה את רחובות "המארה".. חנויות בגדים וגלריות שמנצלות שכל האנשים בחופש ומגיעים לרובע המתויר.

התכנון היה להעביר בוקר בסביבת הבסטיליה, יש שם שוק ענק של אוכל, בגדים ועוד... ועד ארוחת הצהריים זה התאים עם התעוררות מאוחרת שאחרי הארוחה של אמש.
הבוקר היה סגרירי ואף גשום לפרקים , כך שגם המיקום וגם התכנון המינורי יחסית התאימו.

השווקים של פריס פזורים בהמון מקומות, בכל רובע ושכונה כמעט יש שוק קטן או גדול, שווקי פשפשים פזורים בעיר ומי שאוהב את השמעטס האלה, יש לא מעט מהם, רק צריך לחפש.
אני ממש לא בקטע, אבל יכול להסתובב שעות בין דוכני נקניקים, בשר, פירות, ירקות ודגים\פירות ים. וכך היה בגדול.. J. הנה כמה תמונות. ד"א, באחד הימים אפילו עשינו מהשוק הזה קניות וסרנו אל הפארק שממול הדירה לפיקניק תחת השמש החמימה עם עוד המון אנשים שפקדו את המדשאות והמזרקות שבו, אך למרות גודש האנשים, לא הרגשנו בלחץ, רעש, או טרדה... מפליא ומיוחד. הלוואי עלינו.

הנה כמה תמונות מהשוק ומהפיקניק J

דגים בשוק..

קלמנטינות מישראל, קנינו מן ארגז עץ מפוצץ בתותים מעולים ביורו אחד, המוכר שאל אותנו מהיכן אנחנו ואמרנו מישראל, הוא הראה לנו את הקלמנטינות שלו ואמר שהן מישראל ונתן לנו לטעום. עכשיו אני יודע למה אף פעם לא אהבתי בארץ קלמנטינות! כל הטובות הולכות ליצוא!!!

גבינות כמובן...

אוזני חזיר... יאמי!

אותו ראינו המון פעמים במשך התקופה שבילינו בפריז... מצחיק, כאילו הוא עקב אחרינו לכל מקום :-). מקסים.

גם קראסונים אכלתי, זה היה אחד הטובים.. עלה לא מעט יחד עם קפה טוב, אבל נשאר לי בפה לכל היום!

באחד הערבים יצאנו לקונצרט מקסים שנערך באחת הכנסיות היפות לא רחוק מהנוטרדם.

הכנסייה לא גדולה במיוחד, אך האקוסטיקה שם הייתה יוצאת דופן באיכותה. קבוצה של נגנים מוכשרים בטירוף ניגנו 3 יציאות, שתיים קטנות ואת הארבע העונות של ויואלדי שהייתה מרכז הערב. האינטרפטציה שלהם הייתה מרעננת, חיננית ומלאה בהומור. הם החליפו מקומות ותפקידים ויצרו את היצירה המופלאה הזו מחדש דרך 3 כינורות, ויולה, צ'לו וצ'מבלו. מקסים!

באותו יום, בעוד אנחנו מעבירים את זמננו בסימטאות האי שעל הסיין, נפגשנו בתורות ארוכים שהתבררו כתורות לגלידה!
הגלידה של ברת'יליון ידועה במיוחד והטעמים מטורפים. לקחתי לי 2 טעמים, שוקולד נוגט מקסים ומעליו כדור של סורבה דובדבנים מטורף! אחת ה-גלידות, אם לא ה!

להתחיל לספר לכם בכל יום מה עשינו מה אכלנו ומה ראינו, נראה לי קצת טרחני ותכלס זה לא ממש יומן מסע, אלא בלוג קולינרי... אז אני פשוט אעבור על האוכל :-) ועל הדברים המעניינים\מיוחדים יותר שעשינו.

רחוב מקסים שממש מומלץ לכל הפודיס הוא - Rue Montorgueil
 רחוב שמלא בבתי קפה, קצביות, חנויות לממכר גבינות, שוקולד, לחמים, נקניקים, פרחים ועוד ועוד... פשוט רחוב שהוא גן עדן עלי אדמות. שם אכלתי ארוחת בוקר קלילה בדמות בגט מטריף עם פרשוטו  צרפתי, ירקות וחמאת שום ושמיר.
ישבנו בחוץ והבטנו על העוברים ושבים - משהו שעשינו כמה שעות בערך כל יום :-).

באותו הרחוב יש גם בלונג'רי\פטיסרי של אריק קייזר, שם למול כיכרות לחם ענקיות, בגטים, כיכרות בריוש, טארטים מכל הסוגים והמינים ועוד מאות מוצרים שבא לך פשוט לתת בכולם ביס כדי לטעום, לקחנו גם חתיכת בריוש וטארט משמיש עם פיסטוק שאכלנו ספסל כמה מטרים משם. זה היה טעים שאין דברים כאלה!!!

בריוש מציץ מתוך השקית...

טארט משמיש עם פיסטוק - זה היה טעים שעד עכשיו אני מרגיש אותו!

מאפה פיסטור ושוקולד שקנינו ככה סתם באיזה בולנג'רי ברחוב ריבולי...