יום שישי, 15 באפריל 2016

פילה אמנון ברוטב חמאה, עם גרגירי פלפל ורודים.



מנה מקסימה וקלילה מאד להכנה. את פילה האמנון שניתן למצוא כיום בארץ בכל מקום, אנו משדרגים ברוטב חמאה מדהים וחלק. עם טעם מרוכז של גרגירי פלפל ורודים נפלאים.
כיום ניתן למצוא בכל סופר בארץ פילטים יחידים בואקום של אמנון, דניס, סלמון, טונה ועוד.
אני מוצא שזה קל ונהדר לרכוש כמה כאלו ולצבור בפריזר לארוחת ערב מהירה, או אפילו לאירוח (אם יש לכם מספיק). הפשרתם של הפילטים (אם לא רכשתם טרי לאותו היום) מהירה מאד ומרגע שהם מופשרים, לוקח פחות מ 10 דק' עד הגעתם לצלחת.
זו מנה קלאסית, יפיפייה, טעימה ונעימה מאד, לפינוק אישי, או לאירוח מלא שבחים.  אני נוטה להגיש עם המנה או אורז לבן, פרוסות תפוח אדמה שנאפו בתנור, ירקות מאודים ועוד דוגמאות. בעצם זה יתאים גם עם סלט ירוק של עלי בייבי עם ויניגרט נעים.

מצרכים: (2 מנות)
2 פילטים יפים, נקיים ומנוגבים של אמנון (מושט)
1 כף שמן זית
1 כף חמאה
מלח ופלפל שחור גרוס לתיבול הדג

לרוטב –
1 בצלצל שאלוט קצוץ דק
2 כפיות גרגירי פלפל אדום מרוסק בעלי ומכתש
1 כפית גרגירי פלפל אדום שלמים (לסיום הרוטב)
100 גר' חמאה קרה חתוכה לקוביות קטנות
2 כפות וורמוט
2 כפות חומץ בן יין לבן
מיץ מחצי לימון
מלח לפי הטעם
פלפל לבן לפי הטעם



הכנה:
1 – בסיר רטבים קטן, צרפו את השאלוט, הפלפל האדום המרוסק, הוורמוט וחומץ היין הלבן ובשלו עד צמצום בשני שליש לפחות, או עד שהנוזל מסמיך לטקסטורה של סירופ.
2 – כבו את הלהבה! הוסיפו בהדרגה את קוביות החמאה אחת אחר השנייה (בכל פעם שקובייה נמסה, הוסיפו את הבאה)
תוך כדי ערבוב, אנו יוצרים אמולסיה.
3 – ברגע שכל החמאה התמזגה לרוטב אחיד, תבלו במלח ופלפל לבן, ערבבו וסיימו בכמה טיפות מיץ לימון להברקת הרוטב ולארומה אחרונה.
4 – סננו את הרוטב דרך מסננת דקה וזרקו את כל הפלפל הכתוש לפח. הוסיפו לקערית עם הרוטב החלק והנקי- את כפית גרגירי הפלפל האדום השלמים וערבבו בעדינות.
5 – נגבו את הדגים פעם אחרונה לייבוש ותבלו במלח ומעט פלפל שחור גרוס טרי משני הצדדים. במחבת קרמית, או עם ציפוי חלק אחר, חממו כף שמן זית וכף חמאה והניחו את הדג עם הצד היפה כלפי מטה (הצד עם העור). טגנו כ 3-4 דק' מכל צד (בתלות בגודל ועובי הדג) עד להכנתו המלאה. הוציאו לצלחת הגשה.



צלחתו; בצלחת אישית הניחו מנת דג באמצע וצקו על הדג כ 2 כפות של הרוטב עם גרגירי הפלפל האדום.

בתאבון,
אביעד.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...