יום חמישי, 6 באוקטובר 2011

הנקניקיות של דובי...



שמעו, עד היום למעשה לא פרגנתי לאדם פרטי שמתפרנס פר סה, מהתחום הקולינרי. היו פה בבלוג כמה ביקורות בודדות על מסעדות שביקרתי וגם היה לי חשק לצלם כמה תמונות.. ולכתוב כמובן כמה מילים נחמדות עליהן (ללא ידיעתן, או בתמורה כל שהיא כמובן). היו פה ושם גם אזכורים על מעדניות, או חנויות מסוימות.. שאני רוכש מהם פריטים, שמופיעים במתכונים עצמם. אם ברשומות עצמן, או בתגובות שאחריהם על פי שאלות או בקשות. אך פוסט שכזה, עדיין לא עשיתי.
ברגע שהתוודעתי לדובי, דרך אריאלה היקרה מפז שבעצם הנחיתה לי את דובי דרך הבלוג המטורף שלה לתודעה.. ידעתי שאת הבחור הזה אני חייב לפגוש. יותר מזה, לארח אצלי במטבח והרבה יותר מזה?! -לטעום את הנקניקיות מעשי ידיו   (ל-ה-ת-פ-א-ר!).



דובי לפני המון שנים התחיל את תחביב ייצור הנקניקיות שלו במטבח הביתי של משפחתו, בעוד הוא עובד כמו חמור בחברות היי-טק שונות במקביל. טס כל שבוע לחו"ל במסגרת חמורותו ולא נח לרגע וזאת כדי לכלכל את ילדיו ואת אשתו היקרה.
אהבתו לאוכל השתרשה בבסיס ממשפחה מכובדת ממוצא רומני, שטענה בתוקף "שבכל ארוחה חייבת להיות מנת בשר" (מוכר לי מאיפשהו :) ).
אהבתו לנקניקיות גברה אף יותר ובעיקר - בשל נסיעותיו הדחופות לארצות כמו אוסטריה, גרמניה, פולין ועוד.
הבחור לקח את העניין ברצינות ואת נסיעותיו מיקד מאז לאזור גרמניה. כאשר הוא לומד את רזי הכנת הנקניקיות הקלסיות של האזור, אצל שרקטורי מומחה. שם למד את הסודות בתבלינים השונים, ביחסי הבשר, בטיפול המסור והאהוב. בשיחול הנקניקיות לשרשראות מטריפות, של בשר הממתין בחוסר סבלנות לעלות למחבת, מנגל או מעשנת. (הריר כבר נוזל לי)

באפריל האחרון, דובי פתח את העסק שלו. זאת לאחר שהתפטר מכל עיסוקיו ולקח ריזיקה מקצועית וכספית כבדה להתעסק עם הדבר שהכי מעניין אותו כיום-  נקניקיות. רכש לעצמו מכונות טובות יותר ממה שהיה לו סביב לתחביב הביתי והתחיל לייצר נקניקיות פרימיום ללקוחות פרטיים בלבד.  Helga Wurst  כך קוראים לעסק החדש שלו שממוקם בכפר ברוך שבעמק יזרעאל. את הנקניקיות שהזמנתם מדובי, תקבלו במשלוח מיוחד מדובי עצמו (בתלות בכמויות כמובן). כאשר  בפגישתכם; תוכלו להבין ולאשר את מחשבותיי - שדובי הוא אחד האנשים המקסימים והמתוקים שתראו בחייכם.

על דובי, על מפעל חייו, על התחביב שהפך לא מזמן לעסק קטן- בוטיק של ייצור נקניקיות פרימיום. אני עוד אכתוב בעתיד הקרוב, כולל מסע בסדנה המדהימה של האיש, צילום של המכונות ואפילו של תהליך הכנת נקניקיות מאלף ועד תו.
Stay Tuned.

אבל היום, העיקר הם הנקניקיות עצמן. דובי הגיע אלי לפני כמה ימים עם קופסה ענקית שבתוכה כל טוב הארץ.
סוגים שונים של נקניקיות, טריות, משובחות, שמנמנות, בגוונים שונים של ורוד, חום ואדום. אני שאחד הדברים האהובים עלי לאכילה הם נקניקיות משובחות בעבודת יד, כבר התחלתי לרייר למראה השרשראות המופלאות הללו. וברגע שדובי התחיל להוציא את הכבודה אני התחלתי לחמם מחבתות.. ועוד כמה דברים שיתמכו בטעמים המדהימים של מה שהביא אלי המוכשר הזה.
טעמתי באותו היום.. כמה וכמה כאמור.. ואפילו צילמתי לכם כמובן שתוכלו לטעום קצת דרך המסך (עד שתזמינו בעצמכם) את כל מה שאכלנו באותו הערב (טוב לא את הכל :-) )



דובי מכין כמה נקניקיות גרמניות קלסיות כמו ה"קנאק וורסט" (Knackwurst) וכשמה כן היא, עושה "קנאק" כשנוגסים בה.
זו נקניקיה שעשויה משילוב של בשר לבן ובקר, תבלינים ושומן. טעמה מיוחד מאד ומפתיע בטירוף. לדובי יש סוד שהביא עמו מגרמניה והתבלינים שהוא שם בה מעולים וקשים לזיהוי. זיהיתי כמה מהם, אך את אלו שלא הצלחתי.. דובי לא רצה לגלות לי. (אני עוד אעבוד על זה, חכו חכו). זוהי נקניקיית הדגל של דובי. האמת?! הוא צודק!
הנקניקייה הזו עוברת גם עישון ועוד כמה תהליכים שמקפיצים את איכותה לגבהים אדירים. היא באמת משהו מאד מאד מיוחד. שחוץ מבגרמניה, אין שום מקום שהצליח לייצר אותה באיכות כמו זו שטעמתי אצלי.
דובי כמובן לא מכניס שום חומרים משמרים, או חומרים שאינם טבעיים ב 100 אחוז למוצריו. בחיי הבן אדם ממזמז את הבשר שמגיע אליו במיוחד, כשעה -לפני שהוא מחליט שהוא טוב מספיק עבור הנקניקיות שלו. מופרע, אבל אני אוהב את זה אצל אנשים שמתעסקים באוכל. איכות חומר הגלם היא החשובה ביותר והבסיס להכול! לדובי עירנות ומודעות מאד גבוהה לתזונה, לבריאות, למשפחתיות והוא מכניס את כל זה מהלב, הבטן ודרך הידיים שלו אל הנקניקיות.



'גרמנייה' נוספת שדובי מתמחה בה היא ה "בראט וורסט" (Bratwurst) כאשר בראט מתורגם מגרמנית לטחון או קצוץ... וכך גם מרקמה. היא פחות מישחתית (מלשון משחה) מה"קנאק" ויותר מחוספסת בתוכה. אך למרות זאת- טעמה מאוזן, נקי, מושלם כמעט. בנקניקיה הזו אין כמעט שומן. היא כמו לאכול סטייק פילה ולהעריך כל ביס. התבלון שבה עדין מאד והיא נקניקייה בהירה ויפה שמשתזפת לה באופן מדהים במחבת פשוטה. אליפות העולם של ממש!.
הסוג הזה, מיוצר מבשר לבן נטו. אך דובי המשיך, הגדיל ועשה גם 'בראט' מעגל בלבד לאלו שיש להם בעיה עם בשר החזיר.
מגניב לגמרי, למרות שזו שבאה אחריה משאירה אותה באבק.. (עוד שנייה)



כך שיצא שטעמנו גם בראט בקר. זו כמו ה"בראט וורסט" הקלסית, נטולת כמעט שומן, אך בטעם שונה לגמרי. היא חזקה יותר בפה ומרקמה פחות מאוזן. אך זו נקניקיה מצוינת ללא ספק שיהיה קשה לנצח אותה מול כל מוצרי המדף בשווקים השונים והרבה יותר מכך. טוב.. כמו את כל הנקניקיות של Helga Wurst.



נקניקיה נוספת שטעמנו, שאני אישית חושב שהיא אחד השוסים הגדולים של דובי היא הצ'וריסו הידועה.
אך במקביל לכך שאני אומר "ידועה" אני חושב שאין הרבה אנשים בארץ ובכלל בעולם שמבינים מה זו נקניקיית צ'וריסו אמיתית. שעשויה מבשר טהור, תבלון מדויק ומרקם מושלם כמו של דובי. אלו נקניקיות שמנמנות מדהימות בטעמן.
חצופות ומחוספסות ששרות בספרדית בצלחת. אינעל העולם דובי..אני רעב שוב. תרשום לי איזה 10 קילו!
ללא ספק נקניקיה מדהימה. אחרי הצילומים פשוט טחנו אותן כמעט חיות מהקופסא הענקית... היא פשוט פנומנאלית.
צחקנו בתור שני רומנים, שהיא כמו מטיטיי בשרוול. וזה ידידיי- אומר הכול!

הנקניקייה האחרונה שטעמנו באותו הערב, היתה ה"מרגז" הפשוטה והמוכרת מאד פה בארץ. נקניקיות רזות וחריפות.
דובי התחיל להכין אותן בעקבות בקשה גדולה מאד של לקוחותיו, שרצו גם נקניקיות פיקנטיות ולאו דווקא בגלל אהבתו הגדולה אליהן. זו דווקא אחת הנקניקיות שלא הייתי מצליח לנחש שיהיו לדובי "בסטוק". מכיוון שהוא מייצר בקונספט שפונה לקהל המחפש דברים רציניים ומיוחדים מאד,  שמתחברים עם מסורת גרמנית בדרך כלל, או אירופאית בגדול.
בכל אופן, מה שאהבתי שאת הנקניקיות דובי עושה בטעם פיקנטי מדויק להפליא. כאילו הבן אדם פשוט קרא את החיך שלי ונתן לי את רמת החריפות המושלמת שאני מסוגל ואוהב בפה. לא יותר מידי כדי שזה סתם ישרוף ולא מעט מידי כדי שלא יהיה מורגש. פשוט מושלם.



כמו כל מה שטעמתי באותו הערב. הכל היה פשוט, אבל מושלם! מאוזן כל כך, יפה כל כך.
לבן אדם יש ידיים מדהימות ואני מוכן לאכול מהן כל היום. ממש כך.
הנקניקיות שאכלנו באותו הערב היו רבות, טעימות מאד ולא היינו צריכים שום דבר ליד. קצת חרדל משובח, כרוב כבוש, וזהו. מבחינתי? שיבוא כל יום.

אתם כמובן יכולים כבר להתקשר ולהזמין ממנו נקניקיות עבורכם. מעבר לקו הטלפון תגלו את אחד האנשים הנחמדים, השרותיים, והמבינים ביותר בתחום הזה שתפגשו אי פעם. באחריות.
הנה שוב הלינק לאתר שלו למי שפספס,  ששם כל פריטי ההתקשרות ועוד כל מיני דברים שתוכלו לגלות על דובי, על התחביב שהפך לעסק ועוד.
Helga Wurst

לי היה כיף חיים לפגוש אדם מקסים, שאוהב אוכל ולהכין אותו כמעט כמוני ;-). ד"א התמורה היחידה שהיית לי מזה שאני כותב עליו פה בבלוג.. זה כמה נקניקיות שאכלנו באותו הערב, אחרי שהם עברו מסכת ייסורים בדוגמנות. אבל הכי חשוב השגתי לעצמי חבר אמיתי, איש מדהים, מסור למשפחתו ולעיסוקו הקולינרי. פשוט מדהים ולא פחות.
כל ההזמנות והתקשרות עם דובי הנחמד, דרך האתר והטלפון הפרטי שלו בלבד ולא דרכי. אני פה רק לפרגן לאיש מכל הלב.

בתאבון,
אביעד.

כמו תמיד, לחיצה על התמונות תגדיל אותן לרזולוציה המקסימלית.
אל תשכחו להגיב ולספר לי מה אתם חושבים.

C YA.

14 תגובות:

  1. מטורף! איך לא קראת לי? :₪
    מזמין ממנו לחג במיידי. תודה על החשיפה.

    השבמחק
  2. אביעד,קראתי והתענגתי על כל מילה.
    דובי הוא לחלוטין האיש הכי נחמד שפגשתי, והכי הכי חבר.
    הנקניקיות שלו טעימות ביותר ומבחינתי הן הטובות בארץ.
    הסכמתי עם כל מילה שלך, ובמיוחד בנוגע לתיבול.
    לי יש חיך מאוד מדויק , ונדיר שמישהו מצליח לקלוע לטעמי. תמיד יהיה לי מה להוסיף, איפה לאזן, היכן להעיר ולשנות ו..ו..ו.. אני קרציה אמיתית, אבל פה היה לי טעים, נקודה.
    כן, נקודה. :-)

    אביעד, הצילומים שלך מטורפים. אני לא ראיתי דבר כזה בחיים.
    זו ההוכחה המושלמת שהגירוי מתחיל בעיניים ונגמר בפה.
    תרתי משמע.

    אני כבר עושה share. תכניס כבר כפתור לייק אינעל העולם שלך.

    נשיקות

    השבמחק
  3. אני אגיד לך מה אני חושבת. אני חושבת שאתה יודע לפרגן בצורה יוצאת דופן.
    רשומה טובה שקראתי כל מילה בה והתענגתי ביחד איתך על כל נקניקיה.

    שווה ביותר. תודה על ההמלצה.

    :)

    השבמחק
  4. אמאל'ה
    אחד הפוסטים המגרים שקראתי (גם הטקסט וגם התמונות).
    צריך לשמור על דובי ועל עסקים מהסוג הזה - כ"כ נדיר בארצנו החפיפניקית...
    נבדוק את הסחורה בקרוב (אני לא מצפה שתזמין אותי לטעום כבר, בטח גמרת הכל)

    השבמחק
  5. איכות וטעם ללא פשרות נקניקיות חוויתיות ואיכותיות במידות שאינן מצויות במחוזותינו .דובי איש יקר והנקניקיות.... priceless
    טעם נדיר וראו הוזהרתם ממכר ברמות .

    השבמחק
  6. אני רואה שאתה מתכונן היטב לכיפור..

    LazyBoy, Hungry like a wolf

    השבמחק
  7. תודה לכל המברכים. חשוב מאד לפרגן לאנשים כמו דובי, למרות שהוא היחיד בינתיים שקיבל ממני קרדיט. בתקווה לעוד אנשים שיודעים את מלאכתם.

    אייל, תבוא! נקניקיות עלי.

    לייזי ידידי הטוב -
    it's better to be safe than being sorry
    ;-)

    השבמחק
  8. ואוו, הרגת אותי לגמרי...
    ועוד בדיוק חזרנו מברלין עם מאנץ' מטורף לנקניקיות לשארית חיינו...
    נראה הורס
    והתמונות כרגיל מעלפות :)
    מתלקלקת פה מול המסך...
    רק מצטערת מראש שאין לדובי סניף איפשהו בת"א :)

    השבמחק
  9. פייה יקרה, ברכות על תגובתך.
    אנא צלצלי איפוא לדובי להזמנת מנת נקניקיות עבורכם והוא יגיע לאחר תיאום גם לתל אביב עבור משלוח אישי.
    כך נאמר לי בעוד הוא מגיע כל שבוע למרכז לחלק הזמנות לאלו שלא מזדמנים לצפון.

    אביעד.

    השבמחק
  10. אני חולה על נקניקיות! בעיה בפני עצמה.

    נראה מדהים אביעד.

    השבמחק
  11. אתמול פגשתי את דובי לראשונה, נכנסתי הביתה וישר שלפתי מחבת...קצת חרדל טוב, בירה וזהו. תענוג !!!

    השבמחק
  12. איך פיספסתי 9 שנים את הגן עדן הזה, נקניקיות סוף, מחזיק קבוע במקפיא

    השבמחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...