יום חמישי, 16 בפברואר 2012

תאנים מסוכרים בזביון שמפנייה



קינוח איטלקי, מתקתק, תפוח, מדהים, עם טעמים יוקרתיים במיוחד וצבעים משכרים.
הזביון, או באיטלקית – Zabaglione, הוא רפרפת מתקתקה של חלמונים ויין. בדרך כלל מרסלה.
במסורת הקולינארית הזביון בדרך כלל מוגש עם תאנים, כפי שאתם רואים גם פה, אך היום משתמשים בזביון כבסיס ללא מעט קינוחים כאלו ואחרים. הפעם הזביון משודרג עם שמפנייה וחומץ בלסמי איכותי מאד. אלו הקינוחים שאני אוהב במיוחד, לא "רק" מתוק, או קרמים למיניהם ובטח לא מגדלים באוויר. אלא טעמים יוקרתיים המשתלבים בתחכום אך בחן מעודן יחדיו. התהליכים פה במתכון לא ממש פשוטים, אבל לא קשים. הזביון הוא השוס כאן כמובן.. והכנתו בדרך כלל דורשת מעט ניסיון והמון תשומת לב. הטעם – אלוהי. מבטיח לכם שזה ישתלם לכם מאד.
את הזביון אנו מכינים על "בן מרי" כדי לאזן את החום שיעזור לזביון לתפוח, אך לא להקריש את החלמונים שלנו לביצה מקושקשת. אז לכן, יש לשים לב כל הזמן למצב הטמפ'. הקינוח במקור נלקח ממסעדת "בליני".. השף אבי שקרל שרשם אותו, עשה עבודה נפלאה ודי קלילה.. אני לקחתי את המתכון צעד אחד קדימה.. ושכללתי כמה דברים ממש קטנים. אבל הבסיס ממנו הפעם.


מצרכים: (4 מנות~)
12 תאנים גדולות נקיות ויפות
סוכר לבזיקה

לזביון-
6 חלמונים יפים
50 גר' אבקת סוכר (1 כף אבקת סוכר = 10 גר')
1/3 כוס שמפנייה איכותית
5 כפות יין מרסלה (או פורט)
1 כף חומץ בלסמי (הכי איכותי שיש לכם!)
1 תרמיל וניל (זרעים בלבד)

הכנה:
1 – מעמידים בן מרי בחום בינוני חלש, בקערת נירוסטה שיושבת בנוחות, מוסיפים את החלמונים ומתחילים לטרוף (במטרפה ידנית) במרץ. מוסיפים בהדרגה את אבקת הסוכר, השמפניה, המרסלה, זרעי הווניל והבלסמי תוך כדי טריפה כמובן. ממשיכים לטרוף עד לקבלת תפיחה יפה והומוגנית ללא גושים. (זה לוקח כמה דק' ספורות)
2 – חורצים איקס בקודקוד כל תאנה עד בערך חצי גובה הפרי ולוחצים מעט מלמטה כדי להרים "בשר" החוצה למראה יפה ותפוח של התאנה.  בוזקים מעט סוכר מלמעלה ומניחים את כל אלו על תבנית.
בעזרת ברנר קטן (כזה כמו שמשתמשים לקרם ברולה) שורפים מעט את הסוכר מעל כל תאנה, עד לקרמל יפה וזהוב. (למי שאין ברנר יכול לחמם תנור אפייה על מצב גריל  בחום גבוה ולהכניס את התבנית לכמה שניות בשליש העליון של התנור. רק שימו לב שלא יישרף לכם! תצטרכו להביט דרך דלת התנור מאז כניסת התבנית, כדי לעמוד על המשמר!)
3 – הניחו בצלחת הגשה אישית שלוש תאנים מקורמלות וצקו מסביב ועליהם מהזביון התפוח והריחני.
ניתן לקשט עם עלי נענע רעננה.


בתאבון,
אביעד.



לחיצה על אחת התמונות תגדיל את כולן לרזולוציה המקסימלית כמובן.
אל תשכחו להגיב ולספר לי על מה אתם חושבים.. 
C YA .. 

4 תגובות:

  1. טוב תראה, זה שלא כתבתי תגובה לאחרונה זה אל אומר שאני לא רואה את המתכונים כל פעם שהם עולים.... זה ברור שכן רק לא תמיד יש זמן פנוי להגיב.... (נו צריך לעבוד לפעמים).. חוץ מזה שאנחנו עושים לך PR במשפחה ובין החברים וחלק כבר מכירים וכבר ניסו, ואפילו הגיע לנקניקיות וכו... אני בדרך כלל לא אוהסת תאנים טריות אבל המתכון הזה נראה משהו....שיותר טוב לא ארחיב... במילה אחת - נפלא- שווה ניסוי.... אז זהו....חוץ מזה אנחנו צריכים לקבוע ....

    השבמחק
  2. מקסים.

    LazyBoy , Hungry like a wolf

    השבמחק
  3. איך אני אוהב קינוחים עם פירות טריים!

    לשכן ממול יש עץ תאנים ענק, אבל הוא לא אוהב שקוטפים לו... ב'שלו!

    תודה :)

    השבמחק
  4. תודה לכם.

    הקינוח באמת מקסים וטעים במיוחד.

    אייל, תקטוף לי כמה קג' גם כן ;)
    גז לוקחים ממנו בכל מקרה, מה זה כבר כמה תאנים. :P

    אביעד.

    השבמחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...