יום חמישי, 31 במאי 2012

שוק אווז צלוי, בתבלינים ארומאטיים ותפוז דם.




בהתחלה חשבתי שבמנה הזו, אעלה את התמונות, אתן את המתכון ובזה אסיים. הרי אומרים שתמונה אחת שווה 1,000 מילים לא? אז בדרך כלל כן וגם הפעם, היא או הן בטח כבר מספרות הרבה יותר מכל מלל כזה או אחר שאחשוב לרשום עבורכם כאן.
אבל בכל זאת, הנה- אני מוצא את עצמי יושב ומקשקש מולכם כמה פסקאות, בעיקר בשביל לספר או להרגיע אתכם, שהמתכון הזה הרבה יותר קל ממה שאתם חושבים. או מאיך שהוא נראה.
המנה אמנם נראית מסוגננת מאד ומתאימה לאיזו מסעדה יקרה וכיוצ', אבל בייננו, יש פה עבודה קלה מאד וכל אחד מימכם יוכל "להנדס" עבורו ועבור יקיריו ארוחה שכזו in no time.
אז יש כמה תהליכים ממש קלים שצריך לשים אליהם לב, אבל זה הכול. כל השאר תלוי בתאוותכם לאוכל נהדר וטעים. אני מבטיח לכם שהארוחה הזו מדהימה; במראה, בריחות שנישאים באוויר עוד בשלב הבישול וכמובן בטעם.
אווז זה עוף שקצת נשכח או לא מספיק ידוע ובשימוש בארץ. אני מניח בעיקר שזה בגלל אופי התרבות שלנו שנטתה להשתמש יותר בעוף.. וגם בגלל שאווז או ברווז הם עופות שקצת יותר קשה להכין כמו שצריך ושהיו רכים ועסיסיים מספיק, כדי שזה יהיה שווה את הטרחה. אז הנה, בתקווה לתקן עבורכם כמה מהמחשבות הללו וכמובן להביא לכם למטבח גיוון כל כך מדהים וטעים שתוכלו תמיד לפנות אליו, להרשים ולאהוב בעצמכם. בגדול, שוקי אווז הם חלק מאד שומני אך עם בשר אדום ומדהים מאין כמותו.
יש כמה גישות לבישול בשר אווז, כמו קונפי (בישול ארוך מאד באמבט שומן אווז) ואז טיגון למשל, או בצלייה בתנור בצורה מאד מוקפדת. הפעם אנו הולכים על הצלייה. זהו בישול קצר יותר, קל יותר וטעים לא פחות מכל צורה אחרת.. אך כאמור, יש להקפיד על כמה כללים כדי שהבשר יהיה באמת רך, עסיסי וטעים כמו שהוא יודע להיות. הפעם, הוספתי גם קצת טעמים ארומטים של כוכבי אניס, קינמון, שום ועוד כמה מרכיבים אקזוטיים וטעימים מאד שיעניקו למנה הזו את המעוף המדהים שמגיע לה.



מצרכים: (2 מנות)
2 שוקי אווז טריים ונקיים (ניתן לרכוש היום בשווקים זוגות קפואים מסוג לא רע)
2 תפוחי אדמה קלופים חתוכים לקוביות
1 בטטה קלופה וחתוכה לקוביות
2 כפות חמאה
2 חופני עלי בייבי תרד
1 כף שמן זית
מלח ופלפל שחור לפי הטעם
1 תפוז דם פרוס לקישוט

למשרה –
1 מקל קינמון
3 כוכבי אניס
1 עלה דפנה
4 כפות רוטב סויה יפני
1 כף רוטב סויה כהה
2 כפות שמן זית משובח
6 שיני שום מעוכות
1 תפוז דם סחוט (תפוז רגיל כתחליף)
פלפל שחור גרוס טרי



הכנה:
1-      דקרו את הבשר מכל הצדדים בעזרת חוד סכין כמה וכמה פעמים. הכניסו את זוג השוקיים לשקית קוקי או אחרת
שאפשר לאטום. הכניסו פנימה את כל מרכיבי המשרה וערבבו היטב תוך כדי עיסוי מחוץ לשקית. הכניסו למקרר
ל 2-4 שעות או ללילה (עדיף).
2 - חממו תנור ל 170 מעלות (תוכנית אפייה ללא טורבו!). הוציאו את השוקיים לתבנית צלייה יחד עם כל מרכיבי המשרה. הניחו מעל התבנית רדיד אלומיניום כדי שיכסה ברפיון את שטח התבנית. הכניסו לתנור וצלו לשעתיים עד שעתיים וחצי. בתום הזמן, הסירו את רדיד האלומיניום והגבירו את התנור ל 220 מעלות. צלו את הבשר ל 10-15 דק' נוספות עד שהוא נצבע בזהב עמוק. הוציאו והמתינו כ5 דק' לפני חיתוך והגשה.
3 – בינתיים, הרתיחו את תפוחי האדמה והבטטה במים לידי כיסוי עד לריכוך הירקות. סננו והוסיפו את החמאה. עבדו בעזרת ממחה לפירה חלק. תבלו במלח ופלפל שחור לפי הטעם.
4 – במחבת ללא שמן, הוסיפו את התרד והפכו עד שהעלים מתחילים לקמול. הוסיפו כף שמן זית והמשיכו להפוך במחבת עד שהתרד מוכן. תבלו במלח ובפלפל שחור לפי הטעם.

צלחתו:  בפורמה עגולה – הניחו שכבת תרד, פירה, שוב תרד ולסיום פירה. הדקו והסירו את הפורמה. חתכו את הירך באמצע העצם והניחו בצורה יפה מסביב לפירה. קשטו בפרוסות תפוז דם.



בתאבון,
אביעד.

לחיצה על אחת התמונות, תפתח את כולן בפורמט צפייה יפה יותר.

6 תגובות:

  1. לבכות, לבכות מהתצלומים שלך...

    השבמחק
  2. מה - זה - התמונות - האלה - ???
    נתתי ביס במסך...

    מדהים!

    השבמחק
  3. רק מהתמונות, אני עולה במשקל והדיאטה נידפקת לי :((:

    השבמחק
  4. כל הכבוד לך על התמונות. אני יודע שאני אומר את זה הרבה, אבל אתה פשוט מעלה את הרמה שלך כצלם, כל פעם בעוד צעד. אין מילים.
    המתכון נראה יצירתי כרגיל. יפה לראות כיצד אתה מקפיד להתנסות כל פעם בחומרי גלם שונים. קבל ח"ח נוסף..

    LazyBoy, Hungry like a wolf

    השבמחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...