יום שישי, 2 באוגוסט 2013

בטן חזיר בטיגון מהיר עם פטריות יער, ברוקולי, שום ואגזוז קשיו


זוהי מנה שנולדה במקביל למנה שהכנתי מצלעות גב של חזיר (baby back rib). יחד עם הצלעות רכשתי גם חתיכה של בטן חזיר שנראתה לי עסיסית במיוחד. בהתחלה חשבתי להכין ממנה פשוט מנה של בטן חזיר צלויה עד לקריספיות בתנור, אבל אחרי שחלק ממנה ש"יישרתי" נשאר על הקרש, התחלתי לעבוד על המנה הזו שלפנינו. מתכון לבטן חזיר צלויה בתנור, עוד יגיע. היה טעים מאד ;-)

המנה הזו היא בעצם איזו מן הכלאה של כמה מנות שאני מכיר מהמטבח הסיני ונגזרותיו.
תכלס, יש לי מתכון של פילה חזיר עם ברוקולי, יש לי מתכון של פיסות חזיר מטוגנות עם קשיו ופטריות וכן הלאה. אבל הפעם, חשבתי לעשות איזה מן היתוך מגניב כזה (לא ממש פיוז'ין, כי הכל על טהרת המזרח הרחוק בסופו של דבר) שיצא טעים לאללה. 
את בטן החזיר שהיא משולבת לא מעט שומן, הורדתי קצת "במשקל" בעזרת חיתוך שכבות השומן למינימום הכרחי. את הקוביות חתכתי בגודל של פחות מביס כך שבטיגון מהיר בווק יספיקו להתבשל ולהתרכך מספיק עבור מנה מהירת הכנה. 
ברוקולי היה לי של סנפרוסט (טפו!), אבל כמובן שכדאי להשתמש בטרי ופטריות יער, יש לי כמעט תמיד במקרר, כמו גם שמפניון טריות ועוד. זהו מצרך כמו גם אגוזי קשיו שאני מחזיק באופן יום יומי. 

מצרכים (2 מנות)
200 גר' בשר מבטן חזיר חתוך בניגוד לסיבים לקוביות קטנות
1 בצל לבן פרוס חצי אמינסה
1 כוס וחצי פרחי ברוקולי קטנים
1 כוס וחצי פטריות יער (אפשר לשלב מה שרוצים)
1 כף סויה כהה
1 כף סוכר חום
1 כף סויה "רגילה" מופחתת סודיום
1/2 פלפל צ'ילי 
3 שיני שום קצוצות
1 כפית מירין


הכנה:
1 – מחממים 2 כפות שמן בוטנים בווק גדול ומטגנים את קוביות החזיר עד לצבע מקורמל ויפה.
מוסיפים את הסויה הכהה וכף מים ומערבבים ל 5 שניות נוספות. מוציאים את תכולת הווק (כולל הכל! לקערה בצד).
מנגבים את הווק. 
2 – מחממים 1 כף שמן בוטנים ומוסיפים את הבצל, הצ'ילי, השום והברוקולי. מקפיצים ל 30 שניות.
מוסיפים את הפטריות, הסוכר, מירין, סויה ואת תכולת הקערה עם הבשר. מקפיצים יחד לדקה על חום גבוה ומכבים את האש. 

מגישים עם אגוזי קשיו קצוצים לקישוט מעל. 

בתאבון, 
אביעד.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...