יום שישי, 29 בנובמבר 2013

סטייק סינטה דק עם רוקט, פיקורינו ובלסמי



הנה סטייק נוסף ממדרשו של אחד השפים הנהדרים בכל הזמנים, מרקו פייר וויט. הפעם בהשפעות איטלקיות, היישר מהמטבח של אימא. אמו של מרקו הייתה איטלקייה ואביו כאמור היה שף. הסטייק הפשוט הזה שנמרח בציר עגל ונצלה למדיום ריר, מוגש עם עלי רוקט חרפרפים וטריים, גבינת פיקורינו, שמן זית וזרזיף של חומץ בלסמי איכותי. כבר דברנו על איכויות בלסמי בעבר וגם פה, אני לא יכול לחשוב על דרך מספיק טובה, כדי לשכנע אתכם מספיק בדחיפות לצרוך בקבוק משובח וקצת יותר יקר לצערי ממה שמוכרים בסופר, רק כדי שתוכלו באמת ליהנות מהמוצר הכה ורסטילי וכה חשוב זה.
גם פה, שהוא מגיע ללא בישול ורק עבור טאצ' האחרון, איכותו של הבלסמי ראשונה במעלה כדי להרים את המנה הזו לגבהים שאני מדבר עליהם. דרך אגב מי שלא אוהב פיקורינו, יכול להחליף בפרמז'נו למשל.. לטעם מעט שונה, אך מבוסס על אותן ההשפעות מארץ המגף. בנוסף למנה המעולה הזו, אני מגיש תפוח אדמה אפוי עם חמאה, מלח גס ומעט פטרוזיליה או אפילו אם בא לי להתפנק עד מאד, פרפדלה עם רוטב של שמנת ופטריות יער. זו מנת צד שמתאימה כאן כמו כפפה ליד, או במקרה שלנו כמו מגף עור איטלקי לרגל מושלמת.

מצרכים: (2 סועדים)
2 סטייקים יפים מנתח סנטה (עד 200 גר' לסטייק, כלמר - דק.)
1 קובית ציר עגל של חברת OXO
שמן זית
חומץ בלסמי
פיקורינו או פרמז'ן
2 חופנים של עלי רוקט טריים
עירית לקישוט (אופציונלי)
פלפל שחור גרוס טרי
2 פלחי לימון


הכנה:
1 – מעכו את קובית הציר עם 1 כף שמן זית והברישו את שני צידי הסטייק במשחה.
2 – חממו מחבת מברזל יצוק לחום גבוה וצקו 2 כפות שמן זית פנימה. צלו את הסטיקים כ 2-3 דק' מכל צד עד שדם עולה מעל פני השטח (זה מדיום –ריר. אם רוצים מידת צלייה עשויה יותר, יש לצלות זמן ארוך או יותר, או להכניס לתנור חם להמשך צלייה לדרגה הרצויה) מוציאים לצלחות הגשה.
3 – עורמים מעל כל סטייק חופן עלי רוקט, שבבי פיקורינו ומזליפים שמן זית וחומץ בלסמי לפי הטעם.
מגישים עם פלפל שחור גרוס ופלח לימון לכל סועד.


בתאבון,
אביעד.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...