יום שבת, 25 באוקטובר 2014

מרק ארומאטי עם כדורי בשר ושרימפס.



באחד מלילות החורף האחרונים, נכנסתי לישון די מאוחר אחרי יום מפרך במיוחד.

האדרנלין ומאורעות השבוע\חודש האחרונים רצו כמו סוסי פרא בראשי ולא נתנו לי מנוח. כך למעשה אני הולך לישון בתקופה האחרונה, אך לא על בסיס רע, אלא רק פשוט מעומס של דברים סה"כ טובים.
נדודי השינה גורמים לי גם לצפות קצת במרקע, משהו שאני בדרך כלל לא ממש עושה במשך היום, הדמויות המרצדות מדי פעם גם מרדימות אותי, או שמה הקרינה הבוהקת מהמסך היא שמכניעה אותי לבסוף.
בכל מקרה, כאמור, באחד מהלילות הללו, צפיתי כהרגלי בשעת לילה מאוחרת באחת מתוכניות הבישול שמשודרות לעייפה בשלל ערוצי הטלוויזיה ויצא שזו הייתה כזו בהגשתו של גורדון רמזי האחד והיחיד (לטוב ולרע),
זו הייתה תוכנית שאני בטוח שאתם מכירים- בה הוא פשוט מלמד בסדרת תוכניות שמופקות לעילא 100 מתכונים שלו עם טיפים מועילים ועוד. תכלס, אחת התוכניות היפות שראיתי, הכל מאד זריז מבלי לבלבל את המח שעה על להכין פאקינג סלט חסה. מצולמת בצורה מקצועית ועם הטאצ' הידוע של שף מכוכב.
לא אלאה אתכם בכל המתכונים שהיו בתוכנית, אך אחת קפצה לי בצורה יוצאת דופן, אולי בשל הקור ששרר בדיוק בחוץ או אולי מכיוון שמזמן לא הכנסתי משהו בנישת המזרח הרחוק הכה אהובה עלי.
הוא הכין מרק צלול מלא בטעמים ארומאטיים עם כתיתות עגולות ויפות מבוססות שילוב של חזיר טחון ושרימפס – מה רע? מיד אחזתי באייפון שהיה קרוע תחת אחוזים בודדים אחרי היום העמוס מחובר למטען...ומייד באפליקציית ה NOTE.
כתבתי באמצע הלילה בהקלדה קלוקלת את המצרכים לפחות.
להכין ממה שקלטתי - זה די פשוט.  בסדרה הזו אין ממש כמויות, ורמזי, כמו רמזי, מהיר מאד, מדבר ומכין הכול בשניות – ככה זה בטלוויזיה.
בכל מקרה, בצהריים של היום לאחר מכן, פשוט נסעתי ורכשתי כמה דברים שהייתי צריך בשביל להשלים את המתכון והנה הוא כאן לפניכם.
ד"א יש ברשת את המתכון בבלוגים כאלו ואחרים, מסתבר שיש לרמזי כנראה ספר שיצא בעקבות הסדרה הטלוויזיונית הזו או להיפך ושם המתכון מופיע. הסתכלתי קצת בין מה שיש ברשת, כדי להשוות, שלי שווה יותר. לקחתי את המתכון והקפצתי אותו דרגה, במיוחד לאור ניסיון כזה או אחר עם מתכונים דומים.
כמו תמיד, ארמוז ליד כל פעם שאני עושה שינוי, כך תוכלו להיצמד או לא להיצמד למקור.

מצרכים (6 מנות)
לקציצות:
400 גר' בשר חזיר טחון (פולקע\צוואר)
100 גר' שרימפס ללא זנב קצוץ
2-3 סמ ג'ינג'ר טרי מגורד
רבע צ'ילי טרי קצוץ (אין במקור)
3 כפיות עירית טרייה קצוצה
מלח ופלפל לבן לפי הטעם
רבע כפית אבקת סודה לשתייה (לא במקור – מומלץ מאד לשים!!!)


למרק –
1 וחצי ליטר ציר עוף צח (ראו מתכון ברשומת צירים ורטבים)
2 כפות סויה
2 כפיות רוטב צדפות
1 כף מירין (לא במקור)
1 כף חומץ אורז (לא במקור)
1 כפית שמן שומשום (לא במקור)
2 סמ ג'ינג'ר חתוך לגפרורים
רבע צ'ילי פרוס
2 כוכבי אניס
4 פטריות שמפיניון פרוסות אמינסה (לא במקור)
חופן עלי תרד טריים ויפים
בצל ירוק פרוס


הכנה:
1 – בקערה ערבבו את מרכיבי הקציצות ולושו עד למסה הומוגנית ודביקה.
כסו בניילון והכניסו למקרר.
2 – בסיר בינוני, חממו את ציר העוף, הוסיפו את הסויה, רוטב צדפות, מירין, חומץ אורז, הג'ינג'ר, הצ'ילי וכוכבי האניס. כסו את הסיר ובשלו ל 10 דק' אחרי רתיחה.
קבעו מסננת דקה (לנוזלים, לא לפסטה) מעל סיר נוסף, או קערה עמוקה וסננו את המרק. החזירו לסיר הבישול את הנוזל הנקי והריחני להמשך בישול.
3 – הכינו מחבת בינונית עם שמן צמחי לטיגון, צרו קציצות בגודל של כדורי גולף מהבשר שהמתין עד עתה במקרר וטגנו עד להזהבה מכל הצדדים (אין צורך לבשל אותם עד תום, הם הולכים להתבשל במרק גם ככה). טגנו בסבבים קטנים עד תום הבשר. זה שלב הזהבה וקירמול.
4 – חממו שוב את סיר המרק, הוסיפו את הפטריות, התרד והקציצות המוכנות ובשלו ל 5 דק' נוספות.
5 – הוסיפו את הבצל הירוק ממש לפני סיום, כבו את האש והגישו בקערות אישיות.


בתאבון,
אביעד.



תגובה 1:


  1. רמזי לקח את המתכון לכיוון של משהו כמו מסעדת-פועלים אסיאתית (פועלים 2014 : הייטקיסטים בהרצליה פיתוח). פשוט ועם טעמים ברורים. משהן שטיפוס כמו אבי קומפורטי יגיש באחת המסעדות שלו (במחיר מופקע כמובן).
    אתה חתכת יותר לכיוון ההיי-אנד עם קצת יותר עומק וקצת (הרבה) יותר במחיר.
    בכל מקרה, זה נראה מעניין ומסוג הדברים האסיאתיים המשגעים.
    גורדון הוא פשוט מלך. תמיד יהיה.

    LazyBoy, Hungry like a wolf

    השבמחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...