יום שני, 30 באפריל 2012

ברוסקטה מולים וסו פרם תפוז דם ולימון



מנות ראשונות שאני תמיד אוהב, מתלהב להכין, להגיש ולאכול כמובן, אלו הברוסקטות המיוחדות. שלל טעמים מפתיעים ונהדרים שאפשר ליצור מעליהן לעולם לא נגמרים. פרוסות של לחם משובח שנקלה קלות על מחבת פסים עם שמן זית ושום מגורד. שעליהן ווריאציות רבות כל כך, של מאכלים נהדרים שאפשר ממש ברגע ליצור מדברים שיש בבית או אפילו ממרכיבים משובחים במיוחד שהוכנו קודם למאורע.
זו לא מנת הברוסקטה הראשונה בבלוג וגם לא תהיה האחרונה כמובן. אך זו ללא ספק אחת מהמיוחדות ביותר שאני מכיר, מכין, מגיש ואוכל. את הבסיס למנה הזו לקחתי ממתכון מרהיב של ידידי מאריו בטאלי.. שמכין משהו די דומה באחת ממסעדותיו בניו יורק. המתכון שלפניכם קצת שונה על ידי, בעיקר בשביל לתת את הנוסח שלי לעניין וגם להתאים אותו לחיך המקומי או הסביבתי נקרא לזה.
הפעם המנה מצריכה קצת הכנות וגם קצת קניות למצרכים מעט "מסובכים" יותר, כגון המולים שאותם כבר ראיתם בכותרת. מולים הן סוג של צדפות שמגיעות בשריון שחור ואובלי. הן מאד נפוצות ואפשר למצוא אותן כיום בלא מעט שווקים ובמעדניות מתמחות, בעיקר מייבוא. הן מגיעות בשקיות ואקום או בקופסאות קרטון גדולות למי שמוצא. כמובן שמי שמשיג טרי אצל הדייגים המקומיים ביפו, עכו, אשדוד וכדומה.. שייקח! אין כמו טרי. אבל גם לאלו שאין, הקפואים נהדרים במנה הזו גם כן. את המנה הפעם אפילו ניסיתי ממולים שבאים בקופסאות שימורים, קופסאות כמו סרדינים.. יוצא נהדר (בכלל זה מוצר מוצלח שהולך יופי על לחם שחור עם מעט מלח ובצל ירוק!). אותם אפשר למצוא שוב, במעדניות וברשתות המתמחות (טיב טעם, קשת טעמים וכיוצ').
אה כן... סו פרם תפוז ולימון.. בשביל זה יש רשומה שפרסמתי לא מזמן על איך מפלטים פלחי תפוז בצורה מקצועית.. זו הכוונה לסו פרם. הנה, כאן.

מצרכים: (4 מנות)
1/4 כוס שמן זית + 2-3 כפות ללחם
4 פרוסות לחם משובח (שיעור, מחמצת)
4 שיני שום פרוסות דק + שן שלמה ללחם
1 בצל אדום גדול קצוץ לקוביות
1/2 פלפל צ'ילי אדום ללא זרעים קצוץ
2 גבעולי בצל ירוק קצוצים
1/2 כוס יין לבן
4 כפות מחית עגבניות (MUTI)
עלי בזיליקום טריים קרועים
200 גר' מולים שלמים או משומרים בשמן זית
1 תפוז דם חתוך סו פרם
1 לימון חתוך סו פרם
1 כפית מיץ לימון
מלח ופלפל שחור טרי לפי הטעם

 

הכנה:
1 – בסיר גדול עם מכסה, מוסיפים את רבע כוס השמן את היין הלבן ומחממים. מוסיפים את המולים וסוגרים את המכסה לכמה דק' (בערך 5-10 דק') עד שכולן נפתחות (שימו לב לזרוק לפח! את אלו שלא נפתחו). בעזרת כף מחוררת מוציאים את המולים מהסיר אל קערה בצד לצינון.
2 – מוסיפים אל הנוזלים בסיר, את הבצל הסגול, השום והצ'ילי ומערבבים קלות לאידוי. מוסיפים את מחית העגבניות ומתבלים במלח ובפלפל שחור טרי. מבשלים יחד כ 5-7 דק' עד לאיחוד הטעמים.
3 – את המולים מפרידים מהשריון וזורקים את השריון לפח. בקערה גדולה מוסיפים את פילה המולים, תערובת העגבניות הבצל והשום, את סופרם התפוז והלימון, מיץ לימון והבצל הירוק. מערבבים הכל יחד.
4 – מושחים את פרוסות הלחם בשמן זית בנדיבות וקולים תחת גריל התנור או על מחבת פסים לוהטת.
מוציאים ומגרדים מעליהן שן שום שלמה לארומה.
5 – מסדרים על צלחות אישיות פרוסת לחם ועורמים מעל כל אחת רבע מכמות תערובת המולים המתובלת. מקשטים בקרעי בזיליקום טרי למשל ומגישים (ניתן להגיש את התערובת גם קרה אחרי חצי יום במקרר, לאו דווקא ישר מהאש).



בתאבון,
אביעד.


 לחיצה על אחת התמונות תגדיל את כולן בפורמט צפייה עדיף ויפה יותר.

2 תגובות:

  1. קליל, זריז, הולם את מזג האויר בעונה...
    (הייתי קונה גם רק את הלחם הקלוי עם השום יאמ יאמ יאמ)

    תודה

    השבמחק
  2. ללא ספק מנה מדהימה, מהירה מאד ומענגת.
    תודה לך.
    א.

    השבמחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...