יום חמישי, 28 במרץ 2013

טפאס: חאמון סראנו, פטריות צלויות, שום ותימין



וואו, לא להאמין שעבר יותר משנה מאז חזרתי מהטיול הקולינארי שלי בברצלונה.
את המתכון הזה הכנתי וצילמתי ממש סמוך לחזרתי אז שהבאתי איתי המון המון פרודוקטים מהשווקים השונים שם.
העניין זה שבעוד שבועיים אני טס שוב לברצלונה אהובתי ל חמישה ימים נוספים של אוכל ורק אוכל.
כך שזה נראה לי זמן נהדר לעלות את המתכון הזה עכשיו..
מקווה שתהנו, גם אם אין לכם חמון בהישג יד ;-)... המקורבים יקבלו קצת שאחזור באמצע אפריל..


שני דברים שיש בשפע ובאיכויות מדהימות בספרד הם "חאמון", מן נקניק נא ומיושן- המופק מחלקי חזיר שונים ובעיקר מהשוק. אומרים שהוא האבא של הפרשוטו האיטלקי ובייננו? (ממש קשה לי להגיד את זה) הוא טעים יותר. הדבר השני הוא - פטריות כמובן. מכל הסוגים, המינים, הריחות והטעמים.
פשוט גן עדן קולינארי.
מהמסע האחרון שלי לברצלונה, המקרר הפרטי שלי התמלא במגוון רחב של מוצרים מהשוק המקומי שלהם (לה בוקרייה) וחצי מזוודה שינעה לארץ, חאמון ונקניקים נוספים (על כך במתכונים אחרים).
מהם אני פורס ואוכל כך סתם, על בגט טרי עם חמאה ובעוד דרכים שונות כמובן. אחת מהן, היא הטפאס המדהים הזה שלמדתי מספרדייה בשוק. מן צלחת שטוחה של פטריות חתוכות אמינסה יחד עם פרוסות דקות של חאמון. יחד הם צלויים על מחבת ברזל עם שמן זית, שום פטרוזיליה ותימין. כמובן שלחם תמיד יש בברצלונה ושמן זית לרב.. כך שאני בטוח שתרגישו טוב אם תרכשו לעצמכם איזו חתיכה כזו גם, שתלך נהדר עם הטפאס המקסים הזה.
מנה פשוטה להכנה, מהירה וטעימה בטירוף!


מצרכים: (צלחת טפאס אחת)
40 גר' חאמון פרוס דק (למי שאין חאמון, אפשר להמיר בפרשוטו שניתן לרכוש בארץ)
5-7 פטריות פרוסות אמינסה (שמפניון, פורטבלו, יער וכיוצ')
1 גבעול תימין טרי העלים בלבד
כף פטרוזיליה קצוצה
1 שן שום קצוצה דק
2 כפות שמן זית איכותי ביותר
1/2 כפית חומץ שרי (למי שאין – חומץ בן יין אדום)
מלח ופלפל שחור לפי הטעם

הכנה:
1 – במחבת ברזל חממו את שמן הזית וטגנו קלות את הפטריות משני הצדדים עד שהן מגירות נוזלים ונחרכות. הוסיפו את החאמון, השום והתימין וערבבו בעדינות. החאמון צריך להתחמם מעט ולא יותר.
2 – צקו מהחומץ ותבלו במלח ופלפל. המתינו 10-15 שניות וכבו את הלהבה.
3 – פזרו פטרוזיליה קצוצה והגישו באופן "שטוח" על צלחת גדולה.


הגישו עם בגט טרי, חמאה, שמן זית וסלט ירוק.

בתאבון,
אביעד.

5 תגובות:

  1. אין אין על "חאמון סראנו" על סוגיו השונים ומגוונים...
    אתמול בערב הסתכלנו כולם בבית על החתיכה האחרונה של "קובית" החאמון שהבאתי מהנסיעה לפני חודש.
    שוב הצלחת בפעם המי יודע כמה לגרום לי להזיל ריר (ודימע) על המקלדת....

    השבמחק
    תשובות
    1. גבי ידידי היקר.
      בעוד כמה ימים אני טס לברסה שוב.. מקווה להביא גם כמה קוביות כאלו איתי..
      אתה מוזמן לטעום :-)

      מחק
    2. תירוץ מצויין לקפוץ אליך :)

      מחק
  2. אז מתי אתה פותח טאפאס בר?
    כי אני בטוח אהיה לקוחה קבועה על הבר
    לא יכולה יותר עם ההתעללות הזאת,
    המנות שלך הורגות אותי בכל פעם מחדש...
    כמה פשוט, ככה הורס...

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה פיה.
      כיף שאת פה וכשאני אפתח, יש לך שרפרף של כבוד אצלי על הבר.
      א.

      מחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...