יום חמישי, 3 באוקטובר 2013

ביקור במסעדת קפה 48




סוף סוף גם אני הייתי בקפה 48.
על המקום שמעתי רבות כבר תקופה ארוכה במיוחד, מאז שפתחו, אם מפי עמית אהרונסון שלדעתי היה הראשון שהפיץ את הבשורה, או לפחות הוא הראשון שאני קראתי מדבר על המקום ועד לא מעט אחרים שאותם אני קורא ברחבי הרשת.

קפה 48 תמיד הצטייר כביסטרו מעניין עם מטבח מפותח מצד אחד ומצד שני, פשוט. חומרי גלם נחמדים, פשוטים לצד מיוחדים אשר משולבים יחד במנות עם שמות מעוררים ורעיון.

בסופו של דבר, הגענו גם אנחנו, ביום של סיבוב בתל אביב שאת הצהריים פתחנו באיטליז שבככר רבין (עליהם בפוסט נפרד) את הערב חתמנו בארוחה משגעת בקפה 48.

זה היה יום ראשון, אוגוסט, כולם בחופש, או שכולם עייפים מתים מהסופ"ש כי תל אביב הייתה כמעט ריקה, כבר מהצהריים הבחנו שהרחובות הרבה פחות הומים, המסעדות כמעט ריקות ושהתקשרנו להזמין מקום לערב, נענו בחיוב מייד ולאחר מכן עוד פעמיים שרצינו לשנות את השעות עוד באותו היום ממש.


בגדול, מבחינתנו - הרבה יותר טוב. אנחנו לא מגיעים למסעדות או למקומות אחרים כדי לראות או להראות, כך שבספר שלנו, זה היה מושלם.

נכנסנו למקום ומלצרית כבר ניגשה אלינו כדי לשאול אם הזמנו מקום ולהושיב אותנו. הבחנתי בעיצוב הפשוט אך הנהדר של המקום ודווקא הופתעתי כי בראשי דמיינתי מקום הרבה יותר צפוף, הומה ופאבי. קפה48, נראה נהדר. גוונים חומים, בר גדול שצמוד לחלון המשקיף למטבח ולא מעט מקומות ישיבה אם בתוך המסעדה ואם בחוץ מסביב במרפסת פנימית.
לנו היה חם ולח כמו תמיד, אז העדפנו תחת המזגן, למרות שבחוץ "הרשו" לי לעשן....


התיישבנו כמעט איפה שרצינו, ותפריטים הונחו לפנינו כולל תפריט יין נחמד.
על קיר הבר מעל חלון המטבח הגדול נכתבו בגיר הספיישלים של אותו היום (שבוע?) ואני התעניינתי יותר בלוח הזה מאשר בתפריט שאותו עברתי ברפרוף בכמה שניות.

* בקבוק גדול של סאן פלגרינו הוזמן והגיע עם זוג כוסות גבוהות ופלחי לימון עוד לפני שהזמנו לעצמנו מנות התפריטים.
* הזמנו גם זוג קוקטילים, זהים. קפרינייה עם קנה סוכר, שהיו מוצלחים, חריפים במידה ונדיבים במשקה ולא רק בקרח כתוש.

* את מנת הלחם הראשונה מקבלים בקפה 48 ללא חיוב וזו מגיעה עם פנכה של ממרח חציל נחמד מאד.
את מנת הלחם השנייה שהזמנו בתוספת של 12 שקלים בלבד, ביקשנו עם חמאה וזו הגיעה בתוספת לממרח החצילים.

הזמנו בהמשך כמה מנות, מהתפריט הראשי של המקום וכן גם מלוח הספיישלים.
את המנות חלקנו ביננו... והן היו מספקות בהחלט, בעיקר אחרי שאכלנו לא מעט בצהריים וגם בין לבין ;-)


למנות ראשונות הזמנו זוג מלוח הספיישלים,
* סלט ירוקים עם פיסות בשר חזיר.- הגיע סלט מרשים של עלים ירוקים ארומטיים, בזיליקום, גרגר נחלים ועוד, בצירוף של עלי פסטה שבושלו אלדנטה, פיסות של חזיר מבושל רך במיוחד וכל זה שכשך ברוטב מקסים עם ארומות וכיוונים אורינטלים של שמן שומשום, חומץ אורז, סויה ועוד.
המנה הייתה פשוט מדהימה. מאוזנת טעמים, שכבות שכבות של מרקמים וצבעים.
הסלט היה יכול להוות פתיחה נאותה במיוחד לאחד ולזוג מספקת בהחלט. למרות שרובו היה מורכב מהעלים הטריים והטעימים, הפסטה, החזיר ושאר המרכיבים היו בה בנדיבות.


למנת פתיחה נוספת, הזמנו שוב מלוח הגיר והיא הכילה כבד אווז שהוא אהובנו בחודשים האחרונים (ובכלל), בעיקר בגין כך ששמענו שהולכים לעצור כל ייבוא של חומר הגלם המטורף והטעים הזה, באה החלטה לליבנו שבכל פעם שנצא ותהיה מנה שכוללת כבד אווז, נזמין וכך בינתיים אנו מקיימים.


* כבדי אווז מצופים עם בייקון – בפועל מגיעה צלחת שטוחה רחבת שוליים ועליה כמה פיסות קטנות של כבד אווז שצופה בשבבי תפוח אדמה ומעליהם "פסי" בייקון פריכים. המנה עצמה הונחה על רוטב שבסיסו היה דבש.
המנה אמנם הייתה טעימה, אבל לדעתי קצת פוספסה. הבייקון היה אגרסיבי מידי בטעמו והעפיל על טעמו ומרקמו העדין ביותר של כבד האווז, על אחת כמה וכמה - שפיסות הכבד היו ממש קטנות ועוד מצופות תפוח אדמה. שבבים או לא. הרוטב בבסיס הצלחה היווה אחלה קונטרסט למליחות הבייקון ונוגב עם האצבעות עד תום בעוד נחילי שומן בייקון צבעו אותו בזהב.

למנה שלישית, הזמנו את זו שאודותיה שמענו עוד בתחילת דרכה של המסעדה;
* שפונדרה בלחמניית קייטנה – המלצרית הציעה בעת שהזמנו את המנה, אם נרצה להמיר את הלחמניה שמגיעה בדרך כלל בזוג קטנות יותר, שיקל על מלאכת השיתוף. נתנו את אישורנו לרעיון ובפועל עשינו בשכל.
הגיעו זוג לחמניות בינוניות, יפות מאד ואדמדמות, מלאות בכל טוב! בשר שפונדרה בבישול ארוך, חמוצים ביתיים, בצל, קטשופ ביתי והכל היה פשוט מדהים! ללא ספק אחת המנות הטובות שאכלתי לאחרונה וחשבתי לעצמי שזו מנת שיחוק! אין פה חומרי גלם יקרים, או התפלפלות שפית פלצנית, אלא מנה אמיתית של איש אוכל שיודע מה זה אוכל אמיתי. שאבנו את זוג הלחמניות הללו בלי להפסיק אפילו לשניה. תכלס, המנה הזו נדיבה מאד לאחד ולזוג תהווה אחלה מנה נוספת שתמלא ותשביע בכיף.
אנחנו אהבנו ואף התחבטנו בשאלה אם תמחרו אותה נמוך מידי. אני די מרוצה מהמחיר שלה, לדעתי קפה48 עשו פה מהלך מצוין. שימשיכו כך.


בזמן אכילת המנות, חשבנו לצאת אחרי המנה האחרונה למסעדה נוספת במרחק 15 דק' הליכה, כך שלא המשכנו להזמין, למרות שרצינו מאד לנסות משהו מהתחום הימי במקום. אולי בפעם אחרת..


* לקינוח הזמנו את הקראק פאי המשודרג שהיה רשום על הלוח בחוץ, שהגיע עם אגוזים ושוקולד נוטלה על הקצפת המוספת ליד הפאי.
הקינוח היה מושלם , גדול מספיק לחלוקה אך לא מתוק מידי כדי להחנק או להרגיש עמוסים מידי, למרות השוקולד שעיטר את הקצפת. יחד עם קנקן מים קרים  חתמנו את הארוחה הראשונה שלנו בקפה 48 אך לא האחרונה.


שילמנו אם אני זוכר נכון כ 350 שח לא כולל טיפ על ארוחה מלאת טעמים ואירוח מאד כיפי ואישי. השרות בקפה היה מוצלח למרות שהמלצרית שלנו הייתה מתלמדת ובכל רגע היה איתה מלצר נוסף שהשגיח וכיוון...


קפה48 הפכה ללא ספק מסעדה ברשימה תל אביבית קצרה שאני אשמח להגיע אליה בכל ערב או ארוע.
היא הפתיעה אותי לטובה בעיקר בשל שרשרת "נפילות" שנחלנו לאחרונה מתל אביב. ועל כך אני שמח פי 2.



אביעד.


תגובה 1:


  1. תודה על הביקורת. נראה מקום מעניין בהחלט..

    Lazyboy, Hungry like a wolf

    השבמחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...