יום שבת, 1 במרץ 2014

ביקור במסעדת Beer and Breakfest - חיפה


שאתה מגיע מבית שבמקרר היו מגוון פסטרמות לבנות, נקניקים מיוחדים, פריזר מלא בנקניקיות, קבבים וסטייקים, אתה חי עם פרספקטיבות קולינריות קצת שונות משאר ילדי השכונה והחברה שבסופו של דבר חיה סביבך כל חייך (אלא אם יש כאלו שגדלו בבית דומה). בייקון זה משהו שלי יש במקרר מאז שאני זוכר את עצמי, כמו גם חמאה, שמנת, ביצים ועוד מלא דברים שהם לא רק חומרי גלם כל אחד לעצמו, אלא פשוט רבדים של ארוחה שלמה.

שנים שאני מפנטז על מקומות שיגישו ארוחות בוקר כמו בארה"ב ואירופה. די כבר עם הכשרות, די כבר עם הריבוע הבנלי של חביתה, פנכות גבינה קטנות, סלט ערבי קצוץ מיץ תפוזים וקפה הפוך ב 69 ₪...
תנו לאכול, תנו להתלכלך, הביאו לנו בייקון וחלמון נוזלי. תנו לנו בגט עם שינקן וחמאה, פיינט בירה ב 10 בבוקר, תנו לנו פנקייקים ונקניקיות עם תפוחי אדמה מושחמים... תנו לנו לאכול לעזאזל!
אז כן... יופי, אתם עכשיו מזדקפים בכיסא ומתחילים להריץ את כל המקומות החדשים שקמו בתל אביב בשנים האחרונות שמוכרים איזה 2 רצועות בייקון עם הביצים, או ממלמלים שמות כמו "בנדיקט" ועוד. אבל בייננו, זה באמת רק בזמן האחרון ועדיין במיעוט מחפיר לטעמי.

ששמעתי שנפתח מקום דומה לפנטזיות התהומיות שלי ממש ליד הבית, אוזניי נזקרו, נצנצו עיני ומרקם עורי נהפך לברווזי מהתרגשות. מיד חקרתי חבר שזרק בדרך אגביות על המקום, את מיקומו של מקדש האוכל הזהוב הזה ושמתי פעמי לכיוונו מיד ביום שאחרי בשעות הבוקר המוקדמות.


אז, למרות שהמקום קורא לעצמו Beer and Breakfast  אם תגיעו אליו בשמונה בבוקר, תמצאו תריס סגור. המקום הקטן שנמצא ברחבה פסטורלית (ממש בפינה הפנימית אחרי ארומה) בדיוק מול הכניסה לכרמלית בשדרות הנשיא בחיפה, נפתח ב 10 בכל יום וסוגר את שעריו בערך ב 02:00 בלילה ובשישי שבת אף מאוחר מזה.
הבעלים אייל, בחור ירוק עיניים ופנים מכוסות בזקן עבות בצבע ג'ינג'י נראה כמו ההיפסטר המקומי, אבל אחרי 2 דק', פשוט מתאהבים בדבקות, באהבה לאוכל, בכנות התמימה וברצון להצליח ולארח את הקהל שמגיע. חוץ מזה שהוא התגלה כמו אחלה גבר, מסוג האנשים שאתה אומר אחרי כמה דק' שהוא היה יכול להיות אחד החברים הטובים ביותר שלך. והוייב מהמקום די דומה.


תפריט מודפס אין שם, אבל שני לוחות גדולים עם רב ההיצע מתנוססים גם בחוץ וגם בפנים רשומים בגיר. בוויטרינה שפונה לרחוב, עומדים נתחים ענקיים של פסטרמות, שינקן, גבינות משובחות ועוד ובארון גבוה בפנים מוצגים בקבוקי בירה שמתארים בעיקר את ההיצע הענק שיש במקום.
52 סוגי בירה מ 15 חברות שונות. כולן בוטיק ישראלי ד"א! קונספט מדליק ומאד מפרגן.


אז מה יש לאכול במקום, בעיקרון מגוון לא גדול מאד, אבל מה שיש, עשוי בטוב טעם.
יש שתי ארוחות בוקר "מלאות" נקרא לזה... כריכים על בסיס קרואסון עם סוגי נקניקים וגבינות, קינוחים ועוד כמה דברים קטנים. סה"כ מטבח מאד פשוט שמבוסס על COLD CUTS בגדול, אבל שהונדס בקפידה עם המון אהבה לנושא ועם תמחור שפוי מאד שזה מרענן במיוחד.

אני את "ארוחות ההכרות" שלי מתחיל הכי חזק ומגביר עוד בהמשך, אז התחלתי עם כוס קפה כדי לרפד קצת את הבטן לפני הגל הראשון. במקום אין מכונת אספרסו משוכללת (עדיין) והם מגישים קפה פילטר של פעם... טאצ' חמוד אם כי הייתי מעדיף משהו הרבה יותר עדכני, אבל זה סתם לחפש אותם. שיחה קצרה עם אייל הבעלים על הכוס קפה, סיגריה ומתחילים להרביץ.


לראשונה לקחתי -
* כריך קרואסון עם שינקן מעושן, גאודה, ביצה עלומה ובצל ירוק (32 שח).
הקרואסונים מגיעים בכל יום טריים ואחרי 2 דק' בתנור עם כל המרכיבים הוא יוצא קריספי ובוהק.
מוגש על צלחת מלבנית צחורה; קרואסון בגודל יפה עם כמות נאה של שינקן טרי, גבינת גאודה שמנונית, ביצה עלומה שהתחילה לנזול על כל הכבודה ובצל ירוק שנותן קצת רעננות לטעמים השמנים.
הקרואסון היה פריך בעל טעם חמאתי וכל הטעמים שהוכנסו בו היו מתאימים פיקס בכל ביס.
חלמון הביצה הצהוב חלחל בין נחשולי הבשר והגבינה והיווה לא רק טעם משכר נוסף בסיפוניה הזו אלא גם את הלחות של הכריך, במקום ממרח כזה או אחר. פשוט לא צריך כלום מעבר לזה.
יחד עם הכריך נמזגה עבורי כוס בירה מהברז המתחלף ושתיתי כבר ברבע ל 11 בבוקר את הפיינט הראשון שלי להבוקר ממבשל בזלת.


אחרי סיום הכריך שאני מניח שיספק כמעט כל אחד לארוחת בוקר, בעיקר אם מוסיפים לו פיינט של בירה כהה וסמיכה, סימנתי לאייל שאני מוכן להמשיך. עלם החמודות שאל עם מה בא לי להמשיך, ואמרתי לו "בוא נלך על הקלאסית", וזה מה שקיבלתי.


רוחת בוקר קלאסית – זוג ביצי עין, תפוחי אדמה מושחמים עם בצל מטוגן, עגבנייה, נקניקיות חזיר, בייקון, שעועית ברוטב עגבניות ומגוון לחמניות עם חמאה (39 שח).
את הצלחת העמוסה אייל הגיש לי עם עריכת הסכו"ם מחדש וכל המתלווה לארוחה, כמו רוטב טבסקו למשל וכן הלאה. הכבודה לא מביישת את כמויות הגשה בדיינרים בארצות הברית וניכר על המקום שהוא פשוט מגיש ברוחב לב ובאהבה גדולה.


ביצי העין היו עשויות בדיוק רב עם חלבון מטוגן בשומן הבייקון על הפלנצ'ה וחלמוניים נוזליים, הנקניקיות הקטנות התפצפצו בפה בקנאק מסורתי, הבייקון היה חצי קריספי והסתלסל מחום הצלייה ותפוחי האדמה היו מבושלים עד לרכות עם מעטפת קרספית משגעת. הדבר היחיד שפחות אהבתי בצלחת הייתה השעועית שנלקחה מקופסת שימורים (די מתאים לארוחות האנגליות ד"א) וקצת "הרסה" לי את הטעם. אבל בקרוב גם זה הולך להשתנות שם לפי מה שהבנתי מאייל והשעועית תהיה מוכנה במקום. המנה תישתדרג פלאים לדעתי הצנועה כאשר זה יקרה, אבל גם עכשיו התלונות שלי די בטלות בסופו של דבר... הלחמניות שליוו את ארוחת הבוקר היו קטנות וטריות ובכמות נאה. לא משהו מאד מיוחד מבחינת המאפים, אבל זה די התאים לקונספט ולמנה בכלל. את ארוחת הבוקר הם מתמחרים ללא שתייה.
עם המנה הזו שתיתי פיינט נוסף של הבזלת הכהה והסמיכה וכבר ב 11 וחצי שהשמיים היו כחולים ביום מקסים, הרגשתי אופטימי ונרגש על מצבי בחיים באותו רגע.

 

עשיתי הפסקה של כמה דק' והדלקתי סיגר קטן (כן מעשנים שם מסביב, ישבתי בחוץ, אבל גם מי שישב בפנים אני מניח שיראה אנשים שיעשנו לא רחוק ממנו, המקום לא סגור ואין כל כך הפרדה) עם הטיפות האחרונות של הפיינט השני.

אייל הגיח לפתח לשאול לשלומי ואם הכול בסדר וזרקתי לו את נושא השעועית שהזכרתי קודם. כך למעשה הבנתי שיש תוכניות לשינוי כי זה מציק לו אישית למרות שאף אחד לא התלונן על העניין עדיין.
הסכמנו יחד שאין ארוחה מסתיימת ללא קינוח והחלטנו שהוא מוציא מה שבא לו...
אז קיבלתי שני קינוחים לפרצוף...

רימת פנקייקים עם חתיכות בייקון, רוטב מייפל ותות בננה טריים –
מוגשים בצלחת מאורחת שלושה פנקייקים שנעשים באותו הרגע על הפלנצ'ה עם חתיכות בייקון קריספיות, רוטב מייפל מעל ובצד בקערית להופסה עצמית נוספת ופירות חתוכים. בננה ותותים.
מנה ענקית, מתוקה מלוחה ובעיקר מדהימה! חבר טוב שעבר בדיוק במקום ובא להגיד שלום שאל:
"איך אתה מסוגל לאכול בייקון עם מייפל ופנקייק" התשובה שיצאה לאייל הבעלים ולי בצורה טבעית ובסימולטניות בלתי מתוכננת "איך אפשר אחרת?" זו מנה שנכנסת בדיוק לפרספקטיבה המיוחדת הזו שהזכרתי בתחילת הכתבה... מבחינתי זה הכי טבעי בעולם... ולא רק זה אלא כל מה שאכלתי באותו הבוקר.
יחד עם הקינוח, אייל הציע לי לשנות קצת את הבירה לקלילה יותר, אז הלכנו מהברז השני על האלכסנדר הבלונדינית. כי בלונדיות נהנות יותר לא?! ;-)


הקינוח השני שהגיע בערך שהייתי בחצי מנת הפנקייקים, היה;
*קרואסון חמאת בוטנים, נוטלה ובננה בתנור (19 שח) –
גם פה התגלתה מנה מדהימה, עם טעמים מתוקים, דביקים שהתחברו באורח מדהים וטעים במיוחד.
אייל ציין שהרבה מאד אוהבים את המנה הזו והוא תמיד משיב שהוא לא עשה פה כלום, כולה מרח קצת נוטלה עם חמאת בוטנים וחתך בננה בפנים ושם הכול כמה דק' בתנור.


עשה או לא, זה טעים רצח! ואפשר להגיד על כל מנה בערך בכל מקום שזה סה"כ להרתיח, לטגן, לאפות לערבב וכן הלאה... בסופו של דבר, מישהו צריך לחשוב על זה, לנסות ולהגיש, שאנשים אחרים ייהנו. ופה הם עושים את זה בגדול.


את אחרות הבוקר שלי סיימתי קצת אחרי אחת בצהריים, זה היה מסע נהנתנות שמן במיוחד שכלל בין היתר קרואסונים, ביצים, שינקן, גבינות, פנקייק, שוקולד, המון בייקון, נקניקיות, פירות, חמאת בוטנים והמון בירה! דידיתי לאיטי הביתה שמח וטוב לב עם הבטחה אישית וגם פומבית שאני הולך לפקוד את
Beer and Breakfast כמה שיותר. שחס וחלילה לא יסגרו!
לא פשוט לפתוח עסק בארץ, על אחת כמה שמתעסק באוכל ועוד נישתי כזה... כולי תקווה שהמקום ישגשג ויצליח ועוד כמוני יבואו ייהנו ויעריכו את האוצר הבלום שנפתח ממש בכרמל בחיפה.

6 תגובות:

  1. מיכאל הוא גם בעלים של המקום..

    השבמחק
  2. שמע אם היה לי "קיוסק" כזה ליד הבית אחרי חודש הייתי צריך לעבור דירה בשביל הגמילה.

    והקטנת את הלוגו שלך בתמונות, לטעמי קצת קטן מידי.

    השבמחק
  3. זה אכן נראה כמו מקום שצריך להיות מוכרז כאתר מורשת עולמי של אונסק"ו
    אגיע לשם בהקדם

    השבמחק
  4. עורקיי החלו להסתייד רק מלהתבונן בתמונות.

    LazyBoy, Hungry like a wolf

    השבמחק
  5. סגר הבחור (לפי הבנתי)
    מדינה של אומלט וחציל בטחינה אנחנו!

    השבמחק
    תשובות
    1. כן ידוע... עצוב מאד.
      ולקחת לי את המילים מהפה

      מחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...