יום חמישי, 29 בספטמבר 2011

כנפי עוף אפויות במעטפת פרמז'ן שום ועשבי תיבול.



יש עשרות אם לא מאות מתכונים לכנפי עוף. חריפות, מתוקות, קריספיות מטוגנות ועוד.
אשתדל מידי פעם לזרוק לבלוג איזה "עצם" ולגוון לכם את טעמי הכנפיים.
זה נתח עוף זול במיוחד, למרות שאין שם הרבה בשר על העצמות הקטנות. אך כולם מאד אוהבים לנשנש אותם. אצלנו בבית זה תמיד "חותם" ארוחת BBQ למשל. כנפיים מלאות רוטב סמיך, חריף ומתוק שכולם יכולים לאכול בידיים (ולשרוף אצבעות בדרך) להתענג ולנוח.
הפעם, אנחנו בורחים קצת מהרטבים הנפוצים. אלו האדומים, המתוקים חריפים. הפעם המתכון מוביל לדרך קצת יותר "מיוחדת\מעניינת".. אבל קלילה ופשוטה מאד להכנה. קנו כמה קג' של כנפיים נקיות ויש לכם פה ארוחת שחיטות בחצי שעה. באחריות.



מצרכים: (4 מנות נניח)
1 קג' כנפי עוף, נקיות וחתוכות לחצי (ללא הקצה)
1 כפית אורגנו יבש
1 כפית רוזמרין קצוץ
1/2 כפית אבקת כמון
1 כפית מלח ים אטלנטי (או מלח שולחן רגיל)
2 כפות שמן זית
2 כפות בזיליקום טרי קצוץ
2-3 שיני שום קצוצות דק
1/4 כוס גבינת פרמז'ן מגורדת
מלח לטעם.

רוטב לטבול לפי טעמכם (גבינה כחולה, צ'ילי מתוק, חזרת לבנה, וכו)

הכנה:
חממו תנור אפיה על 220 מעלות (בטורבו)
1 – בקערה ערבבו את האורגאנו, הרוזמרין, הכמון ומלח הים.
2 – על תבנית מרופדת נייר אפייה, הניחו את הכנפיים בשטח פנים אחיד ותבלו אותם בנדיבות בתערובת התבלינים. הכניסו לתנור ואפו ל 25-30 דק' עד שהם מוכנים וקריספיים. הוציאו מהתנור.
3 – ערבבו בקערה גדולה את שמן הזית, הבזיליקום, גבינת הפרמז'ן והשום. הוסיפו את הכנפיים המוכנות לקערה וערבבו אותן בתערובת עד שהן נעטפות כולן. החזירו לתבנית אפילו ב"ערמה" והחזירו לתנור החם ל 3 דק' נוספות בדיוק. כבו את התנור והוציאו את התבנית.
4 – הגישו בקערה גדולה עם רוטב ליד או בצלחות אישיות. עטרו בעלי בזיליקום טריים.



לבקשת הקהל;
רוטב גבינה כחולה - 
מצרכים:
100 גר' "גבינה כחולה" לטעמכם (רוקפור, גורגנזולה.. )
5 כפות שמנת חמוצה
2 כפות מיונז (עדיף ביתי, אבל גם הקנויים הטובים של היינץ, הלמס וכיוצ' טובים)
קורט אבקת שום
קורט אבקת חרדל (אפשר לוותר אם אין)
קורט סוכר
מלח ופלפל לפי הטעם
2 כפיות חומץ בן יין לבן

הכנה:
1 - בקערה ערבבו היטב את הגבינה יחד עם השמנת בעזרת מזלג עד שהם מתאחדים והמרקם ידמה לקוטג'.
2 - ערבבו פנימה את שאר החומרים והגישו.

בתאבון,
אביעד.


לחיצה על תמונה תציג לכם אותה ברזולוציה הגבוהה ביותר,
אל תשכחו להגיב ולספר לי מה אתם חושבים..
C YA

10 תגובות:

  1. ואואויוה
    נשמע כמו שחיתות אמיתית, חצופה וחסרת גבולות. כמו שאוכל צריך להיות, בקיצור.
    אינעל דינאק, איך בא לי כזה...

    הוראות להכנת רוטב גבינה כחולה?

    השבמחק
  2. כן גם לי :-))
    הוספתי ברשומה מתכון לרוטב גבינה כחולה לבקשתך.

    תודה,
    אביעד.

    השבמחק
  3. מנה לג'ורנל. זו חתיכת מאגיה שחורה לאפות כנפיים. כל כך קל לייבש אותן שאני לא מעז.
    התמונות, כרגיל לג'ורנל.

    LazyBoy, Hungry like a wolf

    השבמחק
  4. נראה מדהים ומגרה.
    איך אתה מתמודד עם כל השערות שיש בחלקים האלה?

    השבמחק
  5. הי, תודה.
    לגבי השערות, בעקרון אני משתדל לקנות כנפיים כמה שיותר נקיות כבר מהקצב\סופר וכדומה. בכל מקרה, אני תמיד עובר עליהם פעם נוספת, עם סכין טורנה בתנועת משיכה או אם יש עבודה קצת יותר קשה ויש המון לנקות, אז גם מעל להבה של הכיריים.
    אני מחזיק את הכנפיים בעזרת מלקחיים ארוכות וחורך את השעירות מעל הלהבה.

    מקווה שזה עזר קצת.

    אביעד

    השבמחק
  6. עזר, לפחות בזה שעכשיו אני יודעת שאני לא לבד בצחצוח של העוף והכנתו לקראת כניסתו לעבודה...
    תודה וחג שמח.
    מחכה למתכון הבא.

    השבמחק
  7. בכיף, את כמובן לא לבד.
    יש כאלו שאם זה לא כזה "נורא" מכניסים ככה לתנור בתקווה שהחום של התנור כבר ידאג לזה, אבל לטעמי עדיף להתחיל עם חומרי גלם כמה שיותר נקיים ויפים כדי שתצא התוצאה המקסימלית. אם זה היה על גריל פחמים עם אש גלויה, מילא. אבל בתנור.. NO WAY.

    תודה לך גל.

    אביעד

    השבמחק
  8. ובכן, את הפוסט הזה פספסתי.
    נא לטפל בתקלה- אני לא מקבלת עדכונים, וזה רע.
    אז ככה, את הכנפיים האלו אני מוכנה לאכול כמנה אחרונה בחיי.
    זה מפנק בכל קנה מידה.
    כנפיים הם החלק הכי משובח (לדעתי) בעוף. אם כמובן יודעים איך לעבוד איתם ולא לייבש להם ת'צורה.
    אני בעבר הייתי מנקה עם טורנה, היום אני עם הברנר מעבירה כמה וויז'ים והחיים תותים.
    מותק- יופי של מתכון ועוד יותר יופי של תמונות. כרגיל.
    }{

    השבמחק
  9. מי שרשום מקבל עדכונים את פשוט לא שמה על המיילים שלך :))
    בכל אופן , ניקוי עם הברנר גם אחלה פתרון אפילו יותר טוב מהלהבה של הכיריים.

    א.

    השבמחק
  10. יאמממממ הורס לגמריייי!
    מתה על שילוב הטעמים :)
    שולחת לך תביעה משפטית על גרימה לריור המוני בפומבי...

    השבמחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...