יום חמישי, 5 בדצמבר 2013

ביקור במסעדת פיטר הומל (צמת דרור)













יש כאלו שמצליחים לפרוץ את הסכר, לפתור את החידה, לפצח את הנוסחה.
כך הרגשתי לפני כמה ימים שישבתי בערב חמים למדי, אך מאוורר ביחידות קירור חוץ אימתניות
בפיטר הומל שבצמת דרור.
פיטר, אוסטרי בלונדיני ו מוצק במקור היה עד לא מזמן אחד השפים של מלונות אישרוטל... עד שהחליט שהוא הולך להגשים חלום וותיק שלו ולפתוח מעדנייה, ליישן את הבשר שלו לבד ובהמשך גם לפתוח ביירגארדן מאולתר, ממש בצנטרום של המרכז המסחרי בצמת דרור. ישובי הסביבה, נתניה, רעננה ועוד , כולם נישה מעולה עבור פיטר הומל המתוק ומביקורי הראשון ולא האחרון – נראה גם שהוא הצליח ויצליח במה שהוא הגשים.

להגיע לצמת דרור די קל, על כביש 4, בין צמת כפר סבא\רעננה לבין נתניה, ממש בצמת שאפשר לפנות לאיקאה, לוקחים שמאלה או ימינה (תלוי אם מגיעים מדרום או מצפון), ומייד פונים לאזור המסחרי שהתפתח עד מאד בשנים האחרונות. לצד חנויות, תחנות דלק, ארומה ואפילו סניף של ונילה (גלידה), נמצאת מעדניה ארוכה, מאורת וגדושה בפרודוקטים מיובאים וגם לא שנקראת – פיטר הומל.
בחזיתה, מרפסת עץ עם שולחנות וכסאות לא נוחים לצערי, אבל עם המון VIBE. גריל, ומלצריות חינניות שפשוט היה איכפת להם מכל רגע שהיינו שם.

אז מה קורה בפיטר הומל אתם שואלים, אז ככה.
מגיעים, בוחנים את השטח למקום פנוי, מסמנים טריטוריה, מזמינים שתייה, יין, בירות או קלה... ואז נכנסים למעדניה עצמה. עוברים בין הנקניקים, הגבינות, הבשר, הדגים וכן הלאה ובוחרים מה רוצים לאכול, מפלטת נקניקים או גבינות, וכלה באוכל מוכן שנראה לא רע בכלל ועד בשר מיושן מרשים ואפילו דגים טריים ומעושנים.
הזבנים במעדניה חותכים, שוקלים, אורזים כאילו באתם לקנות כמו בכל מעדניה ושואלים אתכם למספרכם (הוא רשום על השולחן שזה אתה סימנתם שהוא שלכם בכניסה, זוכרים?) וזהו. חוזרים לשולחן והחגיגה מתחילה.

המלצריות החינניות מביאות סכום, צלחות, את השתייה הקרה, יש שם גם יינות פתוחים (כל פעם משהו אחר) עבור רכישה במידות כוס, בירות מהחבית וכן כל בירה אחרת שהם מוכרים במקררי החנות...
גם קעריות עם סלט חי וטרי המורכב מ כרוב לבן, בצל סגול, עגבניה אדומה, מלפפון ירוק ווינגרט צהבהב... מגיעות לסועדים ולחם מחמצת עם קמצנית חמאה, וכל זה ללא שום עלות!

היינו שלושה והזמנו:
* פילה סלמון (לזה שרק לפני יום עשה ציפויים חדשים לשיניים, מסכן.. )
* סינטה טרייה מיושנת 350 גר'
* טי בון מיושן במקום במשקל 500 גר'
* זוג נקניקיות ממגוון של שמונה לא פחות שיש במעדנייה, כולן טריות. אחת מבשר לבן ועשבי תיבול
והשנייה צ'וריסו מתובלת פיקינטית.


הבשרים והדגים הגיעו לאחר כ 10 דק' במידות העשייה הרצויות מלווים בחצאי תפוח אדמה אפוי עם שיני שום קונפי ומלח פלפל המעטרים אותם.
הבשרים היו פשוט מוצלחים, מידות התקנה מדויקות ובשר טעים, מלא בטעם עם הרגשה אינטנסיבית שמישהו פה פשוט יודע מה הוא עושה! טעמתי גם מעט מהדג של חברי ואישרתי שכך גם הדג מרגיש. היה עשוי במדיוק
לא יבש עם טעם גריל מקסים ושומניות אופינית לסלמון טוב.


המנות, התספות, הסלט החי, הלחם והחמאה וכן כל המסביב הרגיש פשוט נהדר. נהדר לפגוש ולבוא לאכול במקום שרוצה שתהיה אצלו, שתאכל טוב, שאיכפת לו שהאוכל טעים לך. (המלצרית וכן פיטר הסתובבו בין השולחנות והתעניינו באמת ובתמים בתחושתם של הסועדים!)
סתם לדוגמא - הלחם הראשון שהגיע אלינו לשולחן, היה משובץ בקימל וברגע שפיטר הבחין שאני עושה פרצוף ושאל למה, הודתי שקימל ממש לא "לב האנטירקוט" שלי (פרהפראזה על כוס התה רק בגישה קרניבורית)... אז הגיע לחם מחמצת משובץ דגנים וללא קימל, בנוסף... וללא חיוב כמובן.

לאחר שספגנו את כמות האוכל שהזמנו וניתנה לנו, פיטר שאל שוב עם הכל היה לטעמנו ואם הוא יכול להזמין אותנו לקינוח על חשבונו. 3 שניות של הלם ומבוכה עברו להן חיש קל ברגע שהוא חתם את השאלה אם בקשה אדיבה אם נוכל לעבור לשולחן צדדי יותר, נקי ומסודר. הסכמנו כמובן (היינו מסכימים גם אם לא היו משחדים אותנו בקינוח) ולאחר מכן ראינו שמייד אחרי שקמנו הם סידרו באמצא המרפסמת יחד עם השולחן שפנינו שולחן ארוך ל 15 איש..


פיטר הגיע אחרי 3 דק קצרות עם כלי זכוכית עגול וגבוה מלא בשכבות טרימסו ושלושה שוטים של סטולי קפואה.
ללא ספק חתימה מוצלחת לערב מקסים של מפגש עם החברים הכי טובים שלי ולארוחה מעולה!

אני לפיטר הומל הולך לחזור עוד הרבה ובוודאי בסתיו הוא הולך להיות שוס לאומי!
ד"א המחירים מעט גבוהים יותר מבשר שקונים הביתה ממעדנייה, אבל ממש לא מגיעים למחירי מסעדה שמוכרת בשר בטיב הזה. וכאמור, חוץ מהבשר השתייה ואולי קינוחים, כל המסביב ללא עלות נוספת ומוגש באדיבות המקום.

שיהיה להם המון המון בהצלחה. הלוואי.
אמן!

 אביעד

5 תגובות:

  1. כיף של מקום, כיף של סקירה... כאילו ביקרתי שם. מקווה שבמהרה ובימינו אבקר שם גם לא "כאילו", אמן.

    השבמחק
  2. נראה מקום מעניין, תודה.

    LazyBoy, Hungry like a wolf

    השבמחק
    תשובות
    1. ללא ספק מעניין, כבר מאז הייתי פעמים רבות. תמיד שומר על רמה.

      מחק
  3. וואלה, לא הכרנו את המקום.
    נשמע ונראה ממש שווה.
    (לייק) לסקירה ולמקום.

    השבמחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...